Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom matching halt!

De hadde vel ikke trengt en børspause for en konkurs sak.
er ikke det bare og sende melding at de er konkurs, thats it over!
er jo ingen hensikt igjen og gå på børs etter pausen for og prøve og selge noe eller kjøpe for den del. de er jo ferdige da ???

noen som har sittet i selskap som har gått konk før og evnt hvordan det er blitt meldt?

Konkurs bør være utelukket. Hovedårsaken til det heter Jebsen.

Så da er det bare å vente - tror dette er gode nyheter.

4 Likes

Konkurs tror jeg vi kan utelukke

2 Likes

Skjønner ikke hvorfor noen snakker om konkurs. De har allerede nok lån til å drifte videre før CE early access. Om bare et par måneder vil inntektene begynne å tikke inn, hvis ikke de har stoppet helt opp i utviklingen, og det er svært lite trolig. Det ville vært helt bak mål å melde FC konkurs før spillet er lansert.

De trenger kun middelmådige salgsresultater for å forsvare en kurs på 4 etter at gjelden er utlignet i en emisjon.

2 Likes

Emisjonen skal ikke utligne gjelden, men den kan så klart konverteres og det i seg selv er også en form for emisjon. Etter emisjon og konvertering vil market cap være ganske høy på 4 kr.

Tror jeg også, det værste er nok en emisjon som gjøres på lavt nivå, men jeg har litt vanskelig å se for meg at Jebsen godtar dette.

Konkurs er ; bare nei

1 Like

Jeg tror de har funnet en større aktør som vil inn. De har hintet til det i rapporter, og man kan også se på alle stillingene som er lagt ut at noe er i gjerde.

1 Like

En emisjon brukes å gjøre rett etter stengetid så timingen er litt uvanlig, men usedvanlig ryddig i fra Funcom med match halt.

For ordensskyld så tror jeg ikke på konkurs, men når jeg nevner oppkjøp så må jeg nevne konkurs, kan jo bli stemplet som hausser :grin: jeg tror fusjon, oppkjøp eller ny storaksjonær som har tatt hele dritten. Kan ha kommet en uventet henvendelse om at “jeg/vi tar hele suppa” hvorpå de må snakke sammen på kammerset først!

2 Likes

kan det kanskje være snakk om reforhandling av gjeld?

Derfor spørsmålet om din seriøsitet, for var ikke helt likt deg :smile:

2 Likes

Når denne aktøren da får se hvor god kontroll Funcomhar på CE blir kursen satt til 10 kroner.
Helt ok for meg. :smile:

Matching halt pga samtale med hovedaksjonær? Da må Jebsen ha tømt vinkjelleren, ila natten og bestemt seg på morraskvisten at, fuck it, jeg tar hele dritten.
:joy:
Jeg tror tilrettelegger av emisjon har fått henvendelse på morgenen om noe som er av vesentlig karakter og som trengs å “finnes ut av”.

2 Likes

Jeg har heller ingen tro på konkurs nå hvis det ikke har skjedd noe spesielt. Det er jo under 2 måneder siden de fikk 500TUSD fra Jebsen + de hadde en del cash ved slutten Q1.

4 Likes

Lorentzen…

2 Likes

Tro fort du kan være skjeleglad når meldingen kommer at du solgte igår :wink:

1 Like

Ja, at ingen med cash ser potensiale her tror jeg ikke. Kommer en fisk på banen nå blir jeg lite overrasket over.

Jeg tror mest på oppkjøp og eller fusjon. Funcom er blodtrimmet og daukjøtt er fjernet, de har gode ip’er og har skaffet kunnskap med hell rundt ny motor. De har egen motor i dreamworld, mye som er interessant for en større aktør i bransjen. Jeg tror imidlertid mange kan bli skuffet over en eventuell kurs mtp hvilke potensiale som opereres med

1 Like

Jeg satser likt på Funcom og Bank Norwegian for tida. Har 10k aksjer i hver.

3 Likes

Ikke lastet i FUNCOM, men håper det kommer noe godt ut av dette. Vil ikke ha noe dårlig stemning på forumet :slight_smile: + smågira på CE

1 Like