Ok. Gratulerer med kjempegevinst!
@Larsen Det går an å få frem sine meninger uten å pakke dem inn i denne litt syrlig innpakkingen du bruker i flere av dine innlegg .
Ganske innlysende ja. Som at det er ganske få her som påpeker både negative og positive aspekter. F.eks, var det ingenting du synes var positivt i denne presentasjonen? Virkelig?
“New gods and monsters coming in the upcoming updates”!
Det mest positive er optimismen Funcom viser rundt videre salgstakt i 2017 og “beyond”, 2018 kan bli enda bedre enn 2017. Rui har fått rett så langt i sine spådommer og vel så det
Dessuten var det OK å få avklart at det er solgt 480 tusen, det var høyere enn jeg hadde trodd. Ventet rundt 450 tusen.
Jeg har nevnt tidligere at en stor del av prisingen til Funcom synes å være Funcoms evne til å produsere “nye” CE case, ikke CE alene. Da er det litt skuffende at de vender tilbake til AO/TSW og bruker penger der istedenfor å satse friskt og nytt fremover. Nesten som de har litt feil type ansatte som er for låst i TSW/AO til å kunne bidra i feks. survival eller andre satsninger.
Folk flest venter på at spillet skal bli fikset, for å deretter komme tilbake til spillet…
Er ikke så sikker, tror egentlig de fleste venter på mer innhold. Som andre biomes.
Kjenner litt på den selv …
Det óg. Poenget var rettet mot Larsen, som poster bilder av “Players online”.
Ja og nei, de har over 7.1 musd omsetning i 2016 på de gamle spillene så det er verdt å holde de gående hvis det kan gjøres uten å gå på bekostning av de nye spillene. De skriver også at CE vil få mer resurser og større investeringer da forventet ROI er svært god, så ja takk begge deler.
Hvordan tolker dere at de skriver at ny biome kommer i Q3 med Xbox preview, må vel komme noe tidligere også?
Men igjen, det er litt sånn med alle spill. Det er morro i starten så blir man lei, spiller andre spill og kommer tilbake hvis det er noe nytt og spennende. Så vi får håpe at FC klarer å finne noe spillerne vil komme tilbake til underveis i utviklingen.
De er helt avhengige av de spillene for driftensskyld. Det tar minst 12 måneder å utvikle et nytt spill. De har ikke nok cash til å utvikle nye spill hvis de avvikler de gamle spillene helt… ?
Ja syntes det var lenge å vente. Usikker på hva som kommer før det. Usikker på om det er nok til å holde antall spillere oppe
De skal komme med 2-3 game updates i H1 og tilsvarende i H2. Ikke nye biomes, men oppdateringer rundt det man ser i dag. F.eks. siege weapons var en ting som ble nevnt. Tipper det kommer noen store oppdateringenr når det kommer til kamp osv også.
Må kanskje ikke glemme at dette er EA heller, hva slags innhold som kommer og utviklerne sitt fokus er noe spillerne også skal ha mulighet til å påvirke.
TSW/AO gir driftsinntekter, men ikke mye på bunnlinjen. Mitt poeng er at hver krone puttet inn i TSW/AO kunne vært bedre brukt andre steder, på nye prosjekter som kan gi mye bedre avkastning. Isteden så virker de som om Funcom ikke klarer å gi slipp på TSW/AO, altså å fortsette å minimere utgifter og maksimere avkastning selv om de fikk spillerom fra CE-pæng. “La oss prøve en gang til å vise at TSW ikke var en flopp” er inntrykket mitt. Jeg har veldig liten tro på at et gammelt TSW passer inn i hva spillere er interessert i om dagen.
Dette er et defensivt Funcom som skal prøve å melke CE og redde stumpene i alle andre spill, istedenfor et offensivt Funcom som tenker kynisk og prioriterer CE og nye prosjekter hardt og effektivt.