Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom Q4

Ok. Gratulerer med kjempegevinst! :blush::+1:

2 Likes

@Larsen Det går an å få frem sine meninger uten å pakke dem inn i denne litt syrlig innpakkingen du bruker i flere av dine innlegg .

2 Likes

Ganske innlysende ja. Som at det er ganske få her som påpeker både negative og positive aspekter. F.eks, var det ingenting du synes var positivt i denne presentasjonen? Virkelig?

Takk @Oilimp Funcom har gitt meg fantastiske gevinster siste 10 årene :smiley:

1 Like

“New gods and monsters coming in the upcoming updates”!

Det mest positive er optimismen Funcom viser rundt videre salgstakt i 2017 og “beyond”, 2018 kan bli enda bedre enn 2017. Rui har fått rett så langt i sine spådommer og vel så det :thumbsup:

Dessuten var det OK å få avklart at det er solgt 480 tusen, det var høyere enn jeg hadde trodd. Ventet rundt 450 tusen.

2 Likes

Jeg har nevnt tidligere at en stor del av prisingen til Funcom synes å være Funcoms evne til å produsere “nye” CE case, ikke CE alene. Da er det litt skuffende at de vender tilbake til AO/TSW og bruker penger der istedenfor å satse friskt og nytt fremover. Nesten som de har litt feil type ansatte som er for låst i TSW/AO til å kunne bidra i feks. survival eller andre satsninger.

2 Likes
2 Likes

Folk flest venter på at spillet skal bli fikset, for å deretter komme tilbake til spillet…

Er ikke så sikker, tror egentlig de fleste venter på mer innhold. Som andre biomes.

Kjenner litt på den selv …

1 Like

Det óg. Poenget var rettet mot Larsen, som poster bilder av “Players online”.

Ja og nei, de har over 7.1 musd omsetning i 2016 på de gamle spillene så det er verdt å holde de gående hvis det kan gjøres uten å gå på bekostning av de nye spillene. De skriver også at CE vil få mer resurser og større investeringer da forventet ROI er svært god, så ja takk begge deler.

8 Likes

Hvordan tolker dere at de skriver at ny biome kommer i Q3 med Xbox preview, må vel komme noe tidligere også?

Men igjen, det er litt sånn med alle spill. Det er morro i starten så blir man lei, spiller andre spill og kommer tilbake hvis det er noe nytt og spennende. Så vi får håpe at FC klarer å finne noe spillerne vil komme tilbake til underveis i utviklingen.

1 Like

De er helt avhengige av de spillene for driftensskyld. Det tar minst 12 måneder å utvikle et nytt spill. De har ikke nok cash til å utvikle nye spill hvis de avvikler de gamle spillene helt… ?

1 Like

Ja syntes det var lenge å vente. Usikker på hva som kommer før det. Usikker på om det er nok til å holde antall spillere oppe

De skal komme med 2-3 game updates i H1 og tilsvarende i H2. Ikke nye biomes, men oppdateringer rundt det man ser i dag. F.eks. siege weapons var en ting som ble nevnt. Tipper det kommer noen store oppdateringenr når det kommer til kamp osv også.

2 Likes

Må kanskje ikke glemme at dette er EA heller, hva slags innhold som kommer og utviklerne sitt fokus er noe spillerne også skal ha mulighet til å påvirke.

TSW/AO gir driftsinntekter, men ikke mye på bunnlinjen. Mitt poeng er at hver krone puttet inn i TSW/AO kunne vært bedre brukt andre steder, på nye prosjekter som kan gi mye bedre avkastning. Isteden så virker de som om Funcom ikke klarer å gi slipp på TSW/AO, altså å fortsette å minimere utgifter og maksimere avkastning selv om de fikk spillerom fra CE-pæng. “La oss prøve en gang til å vise at TSW ikke var en flopp” er inntrykket mitt. Jeg har veldig liten tro på at et gammelt TSW passer inn i hva spillere er interessert i om dagen.

Dette er et defensivt Funcom som skal prøve å melke CE og redde stumpene i alle andre spill, istedenfor et offensivt Funcom som tenker kynisk og prioriterer CE og nye prosjekter hardt og effektivt.

3 Likes