Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Er helt enig med megetgod her. Det er viktig og også dele informasjon med de som er her gratis. Å ha noen få goder (som aksjonærlistene) bør være greit. Da vet jo også de som kjører gratis at de kan få tilgang/bidra med dette hvis de betaler. Det er flott at PDX får litt for å drive her, og han har jo noen planer for ekstra goder for insiderne (ikke i form av ekstra info).

Ser med gru på at det nå dannes nok en “insidergruppe” innenfor innsidergruppen igjen, som der igjen skal vente med å poste informasjon til de andre. Da kommer jeg også til å vente med informasjon jeg finner og de som er her gratis kommer til å droppe det de også.

3 Likes

Neida vi deler jo det meste åpent også da. Egentlig betaler jeg vel bare for insiderforumet for å støtte pdx. Jeg tenkte mest at det ville bidra til mer til kassa til pdx slik at han ikke går så mye i minus om vi får flere inn som insider. Det er vel ofte i diskusjonen den største verdien for oss ligger. Og den foregår jo åpent, men om noen betaler lister eller skaffer noe digg info så kan en dele det på insider listen først og åpent etterpå. Da vil alle diskutere infoen på den åpne sida, men insiderne fikk infoen først. Er det en grei løsning?

2 Likes

Du tenker på gruppen som vil dra å prate med funcom, dennne består ikke kun av insidere, og siden gruppen vil representere navngitte aksjonærer er det vel greit at disse får resultatet av det møte før resten? All kan jo være med og det koster ingenting :slight_smile:

ser ikke det store problem med at aktionærlister bliver lagt ud til at insiders først, mest fordi jeg ikke rigtig ser nogen værdi i sådan en liste, men ja et eller andet sted skal grænsen jo gå, så det er nok meget godt om alle altid ved hvad der er af premium info til insiders.

1 Like

hvor kan jeg finde mere information om det møde? :slight_smile:

1 Like

Bli en Insider? 🍻[quote=“megetgod, post:3050, topic:838”]
meget godt om alle altid ved hvad der er af premium info til insiders.
[/quote]

Da forsvinner jo også en del av poenget med å være en insider annet en å støtte pdx, så er det jo greit å få noe i retur :wink:

Fair nok det, men forrige gang denne gruppen ble dannet (under TSW) - satt de med info om blant annet nedsalg fra Aas og mange andre i Funcom. Ingenting av dette ble delt på forumet.

2 Likes

nej tvært imod, hvis man ved hvad man får, så vil man vel hellere betale. Jeg mener ikke at aktionærlisten skal lægges ud på det åbne forum med det samme, men derimod at det skal oplyses på det åbne forum at en ny aktionærliste er tilgængelig når den er det.

3 Likes

Det pleier som regel å komme en liten vink med en gang noe nevneverdig skjer på Insider forumet

2 Likes

Vi legger ut info senere, tanken er å kjøre et møte nærmere CE launch. Vi gjorde det med TSW også. Alle som vil være representert sender navn + antall aksjer til den som arrangerer. Så får 4-6dra på møtet. Referat deles med de som ble representert. En rettferdig måte å gjøre det på.

Kommer egen tråd etterhvert om man får det til :wink:

2 Likes

Det er ikke helt korrekt. All infoen på insiderforumet ble delt men det var alltid en “delay” fra når den ble delt på insider forumet til når den nådde offentligheten.

Det er ikke alt man ønsker å dele offentlig av mange grunner, og insideforumet er et greit fora å dele det i. All info på innsider forumet siver uansett ut på det offentlige forumet før eller siden.

1 Like

Jeg leser og analyserer! Forumet er helt topp! Men som en her oppe referer til, en aksjonærliste har svært lite betydning for de aller fleste her inne, viss si DNB solgte seg tom forrige uke så er det for sent og begynne og følge de store uken etter!? Mange store aktører seg fornøyd med og slå hovedindeksen hvert år!
Altså 3-7 ish % ! Jeg kan ganske forbannet sikkert påstå at samtlige her på forumet , med unntak av en og annen ! At i Funcom så er vi ikke fornøyd før minst 100% klokker inn!

4 Likes

I aksjesammenheng var det først fra @megetgod! :blush: Ellers har det stort sett vært mest negativitet mot selskapet både her og på FuncomInvestor i sin tid. Også derfor jeg ikke har delt noe av betydning med dere i senere tid.

Hæ? Jeg vet ikke hva du rører om her, men korte spillopplevelser har to store utfordringer. Er de lineære så er det ingen vits i å kjøpe de hvis man allerede har sett en gjennomspilling på twitch. Og korte spill kan man refundere uten problemer på Steam. Men vis gjerne til tall som viser hvor effektivt The Park selger av twitch og youtube-visninger.

Ikke hold pusten. :wink:

Selvfølgelig laster jeg ikke ned en film dagen etter jeg har sett den på kino. Men jeg velger å se den på kino for opplevelsens del, og jeg velger å “spille” gjennom en 2 timers lang historie for opplevelsens del.

1 Like

For meg blir det en selvmotsigelse når det handler om en lineær historie som er lik hver gang. Hvis du allerede har fått med deg historien er det vel ett fett om du trykker på play eller musknappen. Du får nøyaktig det samme i reprise, samme om det er spill eller film.

1 Like

Spillere på Steam TSW og AoC

Snitt spillere versus omsetning fra large-scale MMO

8 Likes

Som Q2 tallene viste er det ikke mye futt igjen i MMOene deres

Noe av problemet med TSW er at det er lenge siden det kom et issue som fortsatte hovedhistorien. Man la til en samle-pakke med noen side-stories og et nytt mission og brukte mye tid på å implementere et library. Mange som meg spiller kun for nye missions og det er det lite av i det siste. Dette spillet hadde vært en mye større suksess som single-player med DLC og ikke som et MMO. Det har falt mellom to stoler.

2 Likes

Rt 1.35… :smile::clap:

1 Like

Hadde håpet på 1,4 denne uken. Om vi legger oss over 1.35 idag så er vi jo fort i rute.

1 Like