Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Det som imidlertid er positivt er at dette er fullt mulig å gjøre gitt det store volumet og interessen for aksjen nå uten å kvele kursen.

Ja, men her inne har en hovedsakelig fokusert på at han lettet seg for å finansiere tegningsretter, jeg tror planlagte salg vil bli langt mer en dette fremover.

1 Like

Flere har diskutert både tegningsretter og det som kan konverteres 1 måned etter launch.

Fytte rakkern. Nå er jeg snart break Even! Om jeg har regnet riktig og at snittet mitt blir.1.17x

3 Likes

re: Evil

Jo, men få har diskutert at han vil lette seg betydelig i månedene fremover.

re: Håkon

Sitt rolig da og du vil oppnå langt mer enn “break even” :slight_smile:

Ser ut som om jeg tok feil vedrørende over 3 millioner aksjer i dag, tror vi tangerer 4 millioner.

Aldri feil teknisk med oppgang på stort volum-

2 Likes

@Burnside det har vært diskutert

1 Like

Tror faktisk det er regnet på hvor mange mill aksjer han evt har solgt også.

Drit i Jebsen, han styrer ikke CE -racet… Bruk tiden heller til å skaffe deg de aksjene du skal ha når lunta tennes. Selv skal jeg kjøpe resten mandag 22.aug…da vil vi se de billigste aksjene denne mnd. Fredag 19 + mandag 22 løser folk ut store gevinster etter repemien.

1 Like

Selv om emi-aksjene kommer 19/8, tror jeg ikke det vil utgjøre det helt store, er ikke all verdens med aksjer som kommer ut i markedet. Tas lett unna. Kommer mer an på om folk har tro på Q2-rapporten.

Ja er du gærn. Jeg skal være med oppover i høst. Storfornøyd med Funcom og kronene jeg har fått til nå

HVa tror du kursen ligger på en uke før launch? Siden du mener han kan oppnå langt mer

PAS er på 700k kjøp idag, tilbake på pluss siden nå… 240k netto :train:

Hvis man antar at Funcom legger seg på samme nivå som Ark: Survival prismessig, ser det ut som de ikke trenger mer enn 200-300K salg for å dekke Conan Exiles utviklingskostnader på 4MUSD.

"Studio Wildcard has shared exclusive data with GamesIndustry.biz, revealing that over 400,000 units have already been sold at $25 apiece, yielding over $10 million in revenues."

Når man da tenker på at mye av utviklingskostnadene til CE allerede er tatt (og betalt for av live-spillene), må man vel kanskje innse at 3-400K er nok for at spillet i Early Access er en suksess. Wildcard sier jo her at 400K i salg gir dem 10MUSD i inntekter, noe som tilsier mellom 5-7MUSD til dem selv.

Og her er peaken vi må se etter på Steamcharts:
“peak concurrent users of 64,411”

De har dog litt lavere kostnader enn hva CE har vil jeg tro, ut fra dette:
“the revenue from sales has already paid for the $1.5 million cost of development over the past seven months”

Så der har vi litt data :slight_smile:

6 Likes

Du glemmer at ARK utvikleren tapte en rettsak fordi de stjal tech fra gammel arbeidsgiver, og må betale et par hundre mill i oppreisning :wink:

Siden funcom ikke kan stjele tech fra andre og korte ned utviklingstiden blir det litt feil å sammenligne med ark. Da de jukset

Skjønner ikke hvorvidt det er relevant, spesielt med tanke på assets Funcom har fra Age of Conan. Wildcard hadde ikke samme muligheter for gjenbruk for å si det sånn, så jeg vil påstå at Funcom stiller i en enda bedre posisjon enn dem i utgangspunktet.

Wildcard har for øvrig kommet til et forlik med Trendy Entertainment (saksøker), så den saken er ute av verden. De stjal heller ikke teknologi, men det var vel heller en ansatt som brøt kontrakten. Fillesak hvor en fjær blir til fem høns.

Du vet at det forliket koster veldig veldig mange millioner :wink:

Sånn et par hundre ca

Og gjenbruksverdien til AOC iforhold til CE er ca null utenom inspirasjon.

TULLPRAT, god natt!

Så, hva kan de gjenbruke? Siden CE og AOC bruker forskjellige motorer.

Konsept tegninger og ideer kan gjenbrukes, men jeg vil anta svært lite assets fra spillet.

Når vil vi nå 2,75 (som er mitt kursmål)? Dere som er mest skeptiske til Funcom her inne; Er 2,75 realistisk tror dere?

1 Like

Jeg tror 2 kroner er mulig før EA lansering på forventninger, men 2.75 først dersom spillet blir en stor suksess. Men det er også en nedside først og fremst ved at dette nå har blitt en veldig crowded trade og det virker som det er mange som har planer om å ta ut en gratis lunch før lansering, strategien fungerer ikke dersom alle gjør det samme.

5 Likes