Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Historien til Funcom aksjen gjør at jeg blir skeptisk på andre investorer.

1 Like

Jeg er alltid skeptisk til andre investorer uavhengig av hvilken aksje det er :wink:

5 Likes

Hva med CS 1.6 og csgo? Jeg antar disse har forskjellig grafikkmotor?

Det er jo idéene, figurene, story, lokasjon, generelt atmosfæren og historiene som er verdien i gjenbruken. Det er disse tingene de par millioner tidligere spillere vil gjenkjenne. Implementering, finpussing osv må gjøres uansett pga ny motor som du sier, men de har jo staket ut på forhånd i stor grad hva som skal lages så de slipper å være kreative helt fra scratch. De trenger ikke bruke like mye tid på selve prosjekteringen av hva de skal lage, hvordan det skal se ut, hvilke egenskaper de forskjellige karakterene skal ha osv.

Samme gjelder da for de nye småspillene som kommer. De har tonnevis av materiell som de sikkert kan lage 100 uavhengig småspill ut av med ideer, stede, figurer osv klart fra før. Se har en kjempefordel ifht de som ikke har laget spill i mange tiår. Funcoms investeringer “er gjort” i spillene Anarchy Online, AoC og TSW, klarer de det samme som med The Park og være smarte og treffe fremover så begynner fløteskummingen for alvor og det kan skummes i mange år…

5 Likes

For ikke å snakke om musikken og lydene.

6 Likes

Kjekt å følge tråden. Er helt uinteressert, eller skal jeg si: var helt uinteressert i spill?
Har jo lyst til å prøve CE :grinning:
Når kan CE bli lansert på PS?:grinning:

1 Like

Skjønner du har god erfaring med hvordan man utvikler spill :slight_smile:

1 Like

Har inntrykk av at man enten må være ukritisk superfanboy, høyrisikogambler eller kyniker for å investere i Funcom i disse tider…Alle gruppene er godt representert her i tråden :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 Likes

Rein logikk :fearful:

Finnes ikke fanboy, liker ikke noe av det Funcom har gjort til nå med unntak av The Park, men siden før LMO fattet jeg interesse for Funcom med bakgrunn i hvordan de ville legge om kurs med ny måte å jobbe, besparelser osv. De har kommet langt, potensiale er stort men selvfølgelig risikabelt.

2 Likes

1,15 rt kansje det går rette veien nå

2 Likes

Er det reelt å tro at det kommer en liten dupp denne uken mtp. de nye emisjonsaksjene på markedet?

Tvilsomt :slight_smile:

Ikke egentlig, spesielt ikke når man tenker på hvordan markedet tok unna emiaksjene…

Er ikke snakk om mange aksjer heller, sett opp mot totalen.

Er kun 15mill emi aksjer, den store emmisjonen lagde minimal dupp. Så sjangsen for at de 15mill nye lager noen er liten. Men Jebsen selger så det kan være.

Jeg har iallefall sluttet å tro på aksjer til 60øre ;(

2 Likes

Tror ikke det blir en “dupp” av betydning, til det er emisjonens størrelse liten og mange her vil nok uansett bli sittende grunnet forventet kursstigning når en lansering er såpass nært forestående.

Skulle kursen fortsatt “stagnere” så er det mer nærliggende som årsak at en større eier selger seg nedover og en derved får mange aksjer til salgs, men også dette må vel ta en ende en dag.

Vi nærmer oss også en resultat presentasjon og kursen stiger ofte i forkant. En resultatpresentasjon hvor som ofte før resultatet betyr mindre og nyheter og bekreftelser alt. En resultat presentasjon hvor de fleste sannsynligvis ønsker å sitte i aksjen over (i motsetning til enkelte presentasjoner tidligere).

7 Likes

Evilfreud: Hehe, ja de 60øres aksjene er vell blitt en fjern drøm.

Burnside: Takk for utdypende svar!

Konsoll release vil JEG tro skjer etter full release av CE på PC. Det skulle skje ila 1 år ca ifølge Funcom selv hvis jeg husker rett. Så i slutten 2017/ begynnelsen 2018?

1 Like

Litt av en nyhetstørke fra funcom

ingen tegn til hype her enda…

Trodde vi skulle få noe mer kjøtt på beinet nå når rep-emi er ferdig.

1 Like

Alt til sin tid.

En del salg nå som demmer for oppgang.

Regner med at vi ser mye større bevegelser når det nærmer seg presentasjonen 26 august og gjerne i etterkant også om det kommer bekreftelser og gode nyheter rundt spill.