Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Holder jebsen på med nedsalget enda?

Det var noe salg fra ESO på fredag, men ingenting i dag.

1 Like

Mens vi venter på takeoff; Hadde vært gøy å høre en solskinnshistorie fra en av dere gamle sluggere i Funcom-aksjen… Har aksjen gjort deg rikere? Når? Inngang, salg?

1 Like

Bare funcom millionærer her :wink:

4 Likes

Det store spørsmålet denne uken blir vel hvor mange som ønsker å selge emisjons aksjene så fort de får de? Hvis like mange ønsker å ta ut gevinst etter emisjonen som i Hugo Games, hvor mange prosenter ned vil vi se?

Jeg kommer til å følge spennende med fra utsiden :smiley:

Emisjonen har vært den Larsen, det gikk ikke til 50øre som noen spådde :wink:
Mange som hadde aksjer fra før til høyere snitt får nå repaksjer, ergo vil få kunne realisere gevinst som du sier. Ergo blir nedgangen liten :wink: (tror jeg og mange flere med meg)

4 Likes

Funcom will issue 15,000,000 Offer Shares at
NOK 0.55 per Offer Share raising gross proceeds of NOK
8,250,000.

Payment of the Offer Shares will fall due on or about
12 August 2016 and delivery of the Offer Shares will
take place on or about 19 August 2016.

Noe jeg ikke forstår?

1 Like

Pardon me, HOVEDemisjonen har vært, nå kommer repemi til primært eksisterende aksjonærer. Mulig noen millioner aksjer går til den rastløse, men fortell gjerne hva du tror, 0,98 øre?

2 Likes

Jeg vil nok starte å fiske så fort den eventuelt skulle bevege seg under 1kr, det er min stategi :slight_smile: Om det går eller ikke vil tiden vise.

Skal jeg tippe en nedre kurs om min teori stemmer, så sier jeg 0.85

For de aller fleste vil rep-emien ha minimal innvirkning. For min egen del senker den snittet fra 0,99 til 0,95 og jeg får noen tusen ekstra aksjer. Gi meg da en grunn til å selge den 19, rett før nyheter og 3 spill-lanseringer?

De som kun har kjøpt tegningsretter kan kanskje tjene noe på å selge, med tanke på at de fikk 20-40% ekstra aksjer. Tiden vil vise, som du sier :slight_smile:

2 Likes

Nok en dag med høy omsetning og tilnærmet uforandret kurs.

Om Jebsen selger seg noe ned så vil denne godt mulig nytte flere meglerhus til oppgaven.

Det er det store antall aksjer som kontinuerlig legges ut for salg som hindrer kursløft og re prising nå, men før eller siden må vel salgstrøkket avta det også.

1 Like

Synes du 1.5 mill er høy omsetning? Det var 5 mill på fredag.

Kursen løfter seg likevel 0,02, så nærme den 19. Kan ikke gjøre annet enn å tolke dette svært positivt :sunglasses:

3 Likes

Dere er helt på viddene om dere tror FC aksjonærer vil selge aksjer på fredag. I Funcom fikk man 50% overtegning. I Hugo fikk jeg ca. 900% En smule forskjell der altså : )

5 Likes

5% var nå å ta litt lite i…:neutral_face: Jeg m/fler fikk da vitterlig 60+ % :cold_sweat:

50% mente jeg ja. Det er også mer ved dette. FC ga ca. 6% TR. Hugo sine TR kunne man kjøpe for 3 øre til slutt og så få 900% overtegning. Er ikke så veldig rart at mange kjøpte Hugo aksjer da når kursen stod i 3 og aksje gjennom TR kostet 1,53 kr: ) For FC har aksje gjennom TR kostet ca. 1,1 kr pga. begrenset antall rettigheter. Altså ca. samme som aksjekurs. God helg : )

3 Likes
7 Likes

Stunlock slipper Bloodline Champions på nytt på Steam - under nytt navn.

Blir spennende å se om de får suksess uten Funcom.

1 Like

Jeg likte det spillet. Skillbasert pvp…test det ut! :slight_smile:

3 Likes

“Battlerite is a PvP team arena brawler and the spiritual successor to critically acclaimed Bloodline Champions. Experience the unique combination of a top down shooter with a fast paced fighting game. Take part in highly competitive, adrenaline-fueled 2v2 and 3v3 battles”

4 Likes

Så du tror 15mill emi aksjer skal klare å senke kursen der den store emmisjonen egentlig ikke hadde noen stor effekt?

7 Likes