Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Ja :slight_smile:

Da regner du med ned mot/under 0,55? :wink:

Nei. En mulig bunn på 0.85

Regner med at de fleste har solgt aksjene for rep emisjonen allerede.

ja jeg vet aksjene ikke er delt ut, men de aller fleste som tegnet seg i rep emisjonen satt på aksjer fra før og ønsker nok også å sitte på aksjer etter rep-emisjonen.

Slik som meg selv har jeg allerede solgt tilsvarende som det jeg ble tildelt i rep emisjonen…

1 Like

Den store emisjonen hadde jo en ganske stor effekt. Kursen gikk jo fra 2,45 til 0,92 før kursen har stabilisert seg på 1 kroner pluss. Vil si at det var en ganske stor effekt.

Når det er sagt så tror jeg at de største fiskene har tømt seg. Hvis kursen går ned under en krone igjen vil nok småfiskene forsyne seg…

Det er et godt poeng, men det største kursfallet der skyldtes jo nyheten om emmisjonen ikke at det ble pumpet emmisjonsaksjer ut i markedet. Og bunnen var aldri under 90øre. Så rart om 15mill nye aksjer skal klare å senke kursen under det tallet.

3 Likes

Det ble shortet ut så en del av emisjonsaksjene kom før de ble handlet i markedet, samtidig med meldingen. Men jeg er enig i at de nye aksjene som kommer nå ikke bør påvirke aksjekursen nevneverdig.

2 Likes

Sannsynligvis er allerede mange av de nye emisjons aksjene allerede solgt, først via avtalen om lån av aksjer fra Jebsen og deretter i tiden like etter at aksjene ble tilgjengelige for handel. Tenker da på perioden mellom den “bestilte” meldingen om early access i september og kontrabeskjeden først etter at en hel del av disse aksjer var solgt. Hva som gjorde at de etter mange måneders planlegging kom med en melding om early access for så å utsette få dager senere blir jo bare spekulasjoner.

Det vi ser nå er nok forsatt en del salg fra emisjons deltakerne og muligens Jebsen ikke usannsynlig via ulike meglerhus. Det er det som holder aksjen under 1,14 nå. Straks disse salgsvolumer avtar og gjerne kombinert med nyheter så vil kursen bryte oppover. Men Jebsen vil sannsynligvis redusere beholdningen noe bit for bit fremover vil jeg tro, han har jo tross alt konverteringen i 2017 i bakhånd i tillegg.

2 Likes

Om Jebsen ønsker å selge ned er det naturlig å tro at han vil bruke gode nyheter som anledning for å dumpe mer. Virker dog som han prøver å ikke drepe oppgangen helt, og det er jo positivt.

Hvilken oppgang :slight_smile:

Ikke rare greiene hittill, i tidligere tider ville jo aksjen typisk ha gått 10% pluss på dager som fredag i forrige uke med 5 millioner aksjer omsatt. Nå endte den uforandret grunnet mange salgsordre som hele tiden tikket frem og til slutt mer enn matchet kjøpsinteressen. Selv om antall aksjer og volum nå ikke er direkte sammenliknbart etter emisjonen.

Kommer det noe markedet liker, så smeller det opp. Kommer det meh info med mehvideos osv så står kursen bom. Men, Funcom må etterhvert begynne å hype spillet sitt, de skal hype driten ut av det fordi det er slik de skal nå ut og selge spill. De må se til å vise frem noe snart, folk glemmer fort. Det bør komme news om Early Access de neste månedene, og påfølgende komme info om hvilke nye biomes som kommer og når disse forventes klare. Det må komme massive drypp kontinuerlig siste månedene, og da tenker jeg ikke på en post på twitter, facebook osv som følges av neon tusen, da må de pumpe IGN, gamer, MMORPG osv drit fulle av fete videos, gameplay. Hype hype hype toget starter om man vil eller ei, det er slik de skal selge spill.

10 Likes

Dæven der stod kursen i 1.15 jo​:smirk: Du må skrive flere innlegg :clap:

11 Likes

Og hadde den stått i 1,16 så hadde det vel straks stått et par millioner til aksjer ekstra for salg slik at enhver oppgang kveles i fødselen.

Tror nok en del selgere må ut før vi får videre oppgang her, men volumet er OK så det skal nok la seg gjøre…

Opp en øre i dag også, en øre hver dag kan jeg klare meg med ;D

5 Likes

Vil i utgangspunktet si at det er negativt de ikke stiller på Gamescon når de har et spill som slippes om et par måneder. Men siden det blir Early access er det vel kanskje like greit? Koster jo en liten formue å stille.

1 Like

Ragnar og Martin skal en tur

De jobber jo ikke i FC lenger, Blir kult å se om RTGames viser noe nytt og spennende.

RTG har planene klare for fremtiden. De fikk støtte til Draugen og så var det “Kodenavn Svalbard”

Erling er på plass

2 Likes

Hehehe, tidig at tilogmed de med lite spilletid tar seg tid til en review :relaxed:

Nye aksjer på børs fra i morgen.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=407432

2 Likes