Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

På hvilken side av krona ender den på ?

En blank… så begynner stigningen :slight_smile:

1 Like

Hva med å handle halvparten på 1.0 og andre halvpart på 0.90? Da har du et snitt på 0.95. Alternativt er at den ikke kommer ned på 0.9 og du står uten aksjer i tilfelle den skulle bevege seg oppover. Mange muligheter…

3 Likes

Det kan fort bli jeg lurte meg selv :wink: det har jeg forøvrig gjort mye i aksjemarkedet. Når det kommer til Funcom har jeg vært god til å time inngang, men elendig til å time utgang. Igjen, grådighet :wink:

3 Likes

Følger ikke real time men er veldig spent på kursen , noen ?

1 Like

1.01 i auksjonen

2 Likes

rt: 1,02 :slight_smile: får den site auksjonen i realtid :wink:

Edit: kl.16.25: 1.01

1 Like

Kjøpte litt til snitt 1,025…var bestemt på å vente til under krona, men vi får håpe den ikke dupper langt under, ikke til 0…

1626 rt 1,01

1 Like

Personlige meninger og spådommer: Hvia alle andre får slenge ut kursmål og sine tanker om fremover så tar jeg meg min frihet til å nevne hva jeg tror sånn enkelt og i farta her og nå.

Jeg fatter ikke hvordan noen kan tro at vi er i nærheten av noe som helst bunn nå. Jeg forventer at nedsalget blir enormt over tid (uker) og at de som selger vil forsøke å krakke kursen til slutt etter at de har solgt mesteparten til bedre kurser. Omtrent slik shortere pleier å gjøre. Det er ikke bare emiaksjene som skal selges. Alle de som kjøper for høyt nå skal selge de også. Opptil flere ganger. Jeg tror det er flere emideltakere som skal gjøre dette. Det som da vil skje er at alle de som kjøpte for høyt kommer til å få hetta og dumpe ned på bunn. Det er først DA, altså når nonnene, skandiabanken, DNM og diverse sparebanker (norne, SB1M etc) har solgt sine at vi får en bunn. Det blir ikke NEO, ASC, Barcley, eller Piratos som selger på bunn. Det blir en av de foregående. Jeg tror vi vil få se 3 nye bunner ca. Jeg tipper det blir ca. 0,81, 0,65 og 0,45.

Nå skal jeg ikke gjenta denne spådommen til det kjedsommelige. Men jeg ville ha den på record for senere referanse. Jeg planlegger mitt første kjøp på 0.65. Med majoriteten til under emikurs.

Disclaimer:
Alt dette kan endre seg med ny info.

5 Likes

Helgarderering :wink:

4 Likes

Det er noe sånn du beskriver her, eg også tror på.
Valgte likevel å kjøpe litt idag, dvs 30k for å ha en halv fot på innsiden.
Synst markedet svelget bra unna idag, satser på å få kjøpe vesentlig lavere ettervert, så spørs hvor mye hype det kommer

Tja, det gjelder jo egentlig alltid. De skal annonsere nye spill, spillere skal få teste spillet, Storebrand kan kjøpe mer om kursen faller mye, ny ledelse, etc.

Husker dere uttalelsene fra yankee barna om LMO? ‘I love this game! The only reason to stop playing is to visit the toilet’. Ikke gå på den da :wink:

2 Likes

Sant nok. Håper på noen nye gode eiere. Frykter at emisjonsdeltakerne kommer til å selge på godt nytt. Men tross alt - det er jo noen som kjøper også.

Her står det Release Date: Q2 2016, men antar det er feil siden det er børsmeldinger noe annet.

Men det står også :

Conan Exiles
PC, PS4, Xbox One
Conan Exiles E3 2016 Trailer
Pre-Order

Er neste mld fra Funcom at det åpnes for pre-Order ?

3 Likes

Nok en gang helt feil fra Hegnar. Artikkel på forsiden nå, se tekst under.

Myrseth anbefalte ikke aksjen da den var over 2,50 slik artikkelen illuderer …

"Funcom falt kraftig
Spillselskapet Funcom har lagt bak seg en ny svak dag. Aksjen falt 12,2 prosent til 1,01 kroner.

Aksjen har den siste måneden falt nesten 60 prosent, men har vært svært volatil.

Etter at Dovre-direktør Stig Myrseth lanserte aksjen som et spekulativt kjøp denne sommeren var stod aksjen på det meste i 2,65 kroner."

1 Like

Under emisjonskurs?? Det er jo helt meningsløst… kom igjen da Morti

2 Likes

Du tror prisen skal ned til 0,45 basert på dagens info?

Jeg spør meg selv, hvorfor skal emisjonsgjengen selge for under 1 kr når de kan få 1 kr? Hvorfor skal man selge noe billigere enn hva man får for det?

Eneste måten prisen kan bli presset ned er om kjøperviljen stopper helt opp, og da tror jeg prisene kan bli presset noe ned mot 0,9 og kanskje vi titter innom 0,8. Her vil nok markedet ta i mot med åpne armer.

Teorien din stemmer om emisjonsgjengen hadde hatt behov for å kaste ut alle aksjene i løpet av noen få dager, men de har da god tid. Det meste av gevinstsikring er allerede gjort, og sikkert mer som skal ut, men de vil gjøre det de kan for å ikke presse prisene ned.

1 Like

Disse gutta har ikke behov for og selge Funcom aksjer for og gjøre helgehandelen !
De er jo ikke dumme og dumper prisen for og bli kvitt aksjene! Har sagt det hele tiden at disse aksjene blir solgt på vei oppover ! Litt her og litt der!
Men viss markedet venter på disse aksjene fra 0,55 til 1 kr , da er vi her i en god tid fremover ! Onsdag forsvant det 16 mill aksjer , hvor mye forsvinner på en nyhet av ett slag !?

Noen som la merke til denne?:

Out-going license agreements:

• Red Thread Games for The Longest Journey - license to develop and publish Dreamfall
    Chapters. The agreement expired in September 2015. Red Thread Games has approached
    the Company with the intent to negotiate in good faith in order to take advantage of the
    two-year extension possibility agreed in the original agreement.
3 Likes

Jeg tror 0,45 er hakket for drøyt før eventuelle nyheter. Men når det gjelder oppgang så er det i FC aksjen hype som trengs. Men per i dag så vet jo alle at så snart de kjøper seg opp litt og kursen beveger seg noen centimeter så kommer emisjonskameratene og legger effektivt lokk på oppgangen ved å selge. Da er det vanskelig å få den hypet opp.

4 Likes