Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Er du sikker på det? Trodde prosentandelen utvikleren fikk fra Marketplace når det er spillernes egne kreasjoner var mye lavere. Du blander ikke med Valve/Steam sin andel?

1 Like

Altså det selges 2 typer items.

1 : items Facepunch har laget og skinnet.

2: Items brukere har skinnet ( alle items er laget av facepunch).

Steam tar 30% uansett.

Punkt 1 får facepunch 70%

Punkt 2 får tredjepart 40% og Facepunch 30%.

rNår man er på oppdagelsestur i CE og man finnes en skattekiste i gamle ruiner, eller man får en droppet etter å ha slayet ett monster eller overlevd "The Purge, så bør denne kunne åpnes mot en slant kroner, så lenge dette er gjenstander med forskjellig verdi som kan omsettes på markedet. For de som ønsker dette så blir det kroner på Funcom og spilleren får fete skins ingame, de som ikke vil åpne kan selge eller slette som i feks CSGO.

Stemmer ikke i det hele tatt.

https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/46476690839657387/

Det store volumet har gjerne en tendens til å komme når kursen ettervern går opp, sitter med det eg kjøpte for en tid tilbake, håper på noen kjappe prosenter så eg kan putte gevinst inn I hiv vaksinen

Det er sånn man dreper spill, Payday2 har fått supermasse krtikk for å gjøre det på denne måten.

3 Likes

Tråden du linker til handler om folk som selger lootet sitt, ikke artister som selger ting.

I rust får man drops etter X antall timer. Dette er skins som kan selges. Men alle skins laget av facepunch + av 3dje personer kan også kjøpes i en marketplace store ( altså ikke av andre brukere).

Ser det kan ha vært litt utydelig.

Har du link til en kilde med prosentandelen de forskjellige får?

1 Like

Skal se om jeg finner det ikveld, Garry forklarer dette tydelig også når de legger til featuren til Rust.

For å ta et eksempel
store.steampowered.com/itemstore/252490/detail/10123/

Her er vi inne på Rust item store. Skinnet her koster 41kr ( og jeg tror det er laget av facepunch). Samme skinn kan også fåes som drop så om man går til marketplace kan man kjøpe samme for 6,72kr

Husk at Item store og community market er 2 forskjellige ting.

Ser ut som vi bryter gjennom 1,15. Endelig.

2 Likes

Rt 1.16. nå er jeg faktisk i pluss :grin:

3 Likes

Ha! Jeg er over 10% i pluss. :joy:
Ja, hvis jeg ser bort fra Black Thursday da…:cry:

1 Like

Vi får satse på at ingen av emisjonsdeltakerne hiver seg på salgsknappen med det samme og skaper " fest brems" slik vi har sett under nylige forsøk på et kursleie over 1.15 kr da…

1 Like

Nå har jeg lyst og selge 20% fortjeneste :frowning:

1 Like

Er det fremdeles noen som ikke er posisjonert?

som SKULLE vente på å få emisjonskurser?

Sitter på snitt 0.94 er happy…, sittet slik lenge nå… gawd lets GO CHOOO CHOO

6 Likes

Nei får nok sitte på toget til neste fredag ++
:slight_smile:
Ikke noe vits og gå av tooooget i Oslo… Når jeg skal langt vidre oppover til Nordkapp :slight_smile:

1 Like

Funcom er en høyrisiko-aksje der jeg ikke er fornøyd med 20%. 200% er mye bedre i forhold til den risikoen vi tar.

9 Likes

Fremdeles ikke full-lastet, men er godt posisjonert. Det kommer en rettssak som begynner i Oktober som jeg lurer på vil skape minst en kjøpsanledning.

1,18 :grin:

1 Like