Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Alt for mange som er ute etter kortsiktig gevinst og får høydeskrekk med noen øre i pluss. Trenger mer kjøtt på bena før det skjer noe, så vi må nok vente til over Q2.

Edit: Kanskje det går allikevel? Chartet ser utrolig bra ut med sluttnotering over 1.16. Da får vi et brudd oppover i en horisontal kile, slik som Holmes viste på teknisk analyse.

2 Likes

rettssak?

Aas og Larssen med flere på tiltalebenken og Schreiner og Ellingsen i vitneboksen. Er satt av laaaang tid (10 uker)til denne.rettssaken.

kilde:

1 Like

Kan da bli grei sluttauskjon, var oppe i 1.19 rett før… :slight_smile:

1 Like

Denne saken går vel mest på privatpersoner? Eller kan det bli mer straff for Funcom?

1 Like

Notert!

Om de selger det til 20usd skal 15 holde hardt men jeg tipper på 29.95

Funcom er ferdig med saken, det jeg lurer på er om all reklame er god reklame også for kursen i denne perioden? Min mistanke går mot negativ påvirkning av kursen.Det blir nok mye finans-presse her der funcom-navnet nevnes hele tida.

Kanskje, tror effekten blir minimal

1 Like

Ca samme som jeg har estimert for fullpris.

1 Like

Funcom er ferdige med saken, ja. Det er kun rettsak og videre forfølging av tidligere ansatte her.

2 Likes

En fryd å være aksjonær i FUN på dager som dette. Vil nok liste seg sakte oppover frem mot Q2. For en tid vi har i vente!! :slight_smile:

2 Likes

Neste fredag det er Q2 tall?

2 Likes

Ja det stemmer

1 Like

Funcom vil neppe gå ut med hvor mye de netto vil sitte igjen med per spiller.

Edit, det vil i så fall stå i sterk kontrast til hva de har gjort til nå. Men vil selvsagt være svært aksjonærvennlig. Og da bør de i så fall gi flere andre målsettinger/tallfestinger også. Mer i tråd med det andre gjør.

Føles fint å sitte lastet :slight_smile:

3 Likes

Jeg blir også veldig overrasket hvis de plutselig begynner å si hva de sitter igjen med per spiller.

3 Likes

Tror i beste fall vi får pris på spillet.

Siden vi har pratet litt om rust og Facepunch.

Garry prater litt om steam og hvor mye man sitter igjen med

Tommelfingerregelen hans er 40% etter skatter avgifter og steam ( om man bor i UK).

2 Likes

Men disse reglene gjelder ikke når spillere kjøper og selger seg imellom. Det er ikke mye utviklerne sitter igjen med da. Grunnen til at jeg vet det er at jeg har solgt masse på Steam Market selv, og legger jeg ut noe til 1kr, så får jeg 88øre selv. Så der er fordelingen annerledes.

2 Likes

Det er helt korrekt. Tror Valve tar størstedelen av kaka da.

Etter hva jeg ser det står forskjellige steder, får selger 85%, Steam tar 5% og utvikler får 10%.

1 Like

500k i omsetning første minutt og noen øre opp, Flere som vil inn?

2 Likes