Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Den der har de bare med fordi de elsker ordet “significant” .

Ikke ordet “not” altså…? Det er lett å bli forvirret :smiley:

De sa jo bare at de ikke forventet dette.

the Company does not expect this game to
generate significant revenues

Som nevnt tidligere så vet man aldri når man lager noe som treffer en nerve i markedet og jeg tror faktisk at det å lage små spill og eksperimentere er et mye bedre utgangspunkt enn at man har bestemt seg for at noe skal selge bra på forhånd.

Jeg synes det er spennende og veldig bra at Funcom har tatt denne strategien fremover. Det er helt klart at Conan Exiles er det tydelig store potensialet for 2017, men andre småspill kan overraske og det er jo da en fin bonus vil jeg si.

Ja, det er poenget mitt. De bruker tid og penger på å utvikle noe de VET ikke vil dra inn særlig med penger. Spesiell fremgangsmåte, men det er vel sånn de kjører opplæring i Funcom. Aksjonærene betaler.

Ny ledelse som ikke velger og hause ett spill som selger 100 k kopier vil jeg støtte mye mer enn en ledelse som sier at lego skal redde barn i Afrika! Så viss de går ut med guiding på CE st de regner med 500 k solgte første året så tror jeg heller på det enn at de kommer med 3 mill spill første 6 mnd og utkonkurrere ark og rust !?
Det er nå min mening! Så vil jeg heller bli overrasket at de kommer med 500 k solgte etter 6 mnd?

De vet ikke. De forventer ikke. Det er en forskjell. Uansett så ser jeg ingen bedre måte å lære UE4 på enn å bruke den så jeg ser ikke helt det problemet : )

6 Likes

Dere vet at onns troller dere? Dont feed the Troll osv. Er faktisk ingen poeng å disutere med han overhodet. Han vrir bare det dere sier uansett hvor gode argumenter dere har.

Funcom var smarte med The Park, de sa selv at det var lavkost prosjekt som de ikke forventet gigantsike summer penger utav. Noe de måtte gjøre om ikke hypekanonen skulle ta av. Fasit nå ser ut til at Park har blitt veldig lønnsom kontra utvikling. Kanskje sier de noe mer om det i Q2 tallene.

6 Likes

Jeg kjenner at jeg humrer og ler mye når jeg diskuterer med Onns og ser han diskutere med andre. Merket at jeg savnet han nå som han er tilbake. En må bare ikke ta alt sånn til seg, men heller se humoren i det. Stå på @Onns

1 Like

I dag tok jeg en liten pott i Fun igjen, bare 25000 men skal opp til 150000. Kommer til å spre innkjøpene litt utover, tror jeg…

4 Likes

Man kan ta utdannelse innen spillutvikling og lære seg sånt før man søker jobb f.eks. Har hørt om tilfeller hvor folk har hatt kunnskapen innen de har søkt på stillingene. Men selvfølgelig, man kan jo bruke arbeidsgiverens tid og penger til å lære også. Det velger jo selskapet selv :wink:

Men det er ikke bare ETT dårlig valg som har kjørt Funcom-aksjen ned til 1kr. Det er kjempemange.

Tror du omdisponeringen av noe få skaller fra ett av de gamle prosjektene til The Park hadde noe å si fra eller til på de gamle spillene? Eller tenker du at alle har hendene fulle 100% av tiden og hvis de gjør noe som helst annet så går det åt skogen med disse?

Du vet at han bare troller og slenger all drit han klarer fordi han er fullasta i SB og gråter fordi den har sunket så mye i det siste?

Haha wow. Jeg eier jo Funcom selv! :smile:

1 Like

Så det du sier her er at hvis markedet endrer seg så skal man ikke tilpasse seg? Eller kanskje si opp de ansatte som har årevis med kunnskap om de spillene de skal lage frem over, men da med annen motor? Nå må jeg lolle litt…

Hvordan har markedet endret seg? Endret det seg på en sånn måte at en “walking simulator” som The Park var veien å gå? Eller tenker du at fordi survivalsjangeren har gjort det så bra i mange år så er det lurt å være en av de siste på ballen der, med Conan Exiles?

Det er forskjell på tilpasningsdyktighet og desperasjon…

Det illustrerer vel bare at du ikke forstår hvordan utviklere lærer seg ny tech. De bruker det for å lære og noen ganger eksperimenterer man først, før man setter igang et stort prosjekt med ny tech.

Let me refrase, hvis det man gjør ikke funker så skal man ikke prøve en annen tilnærming? Selvfølgelig skal man det. Og de som tør å prøve kan lykkes, fantastisk ikke sant? :+1:

Spennende tider.
Hva skjedde med Hegnar TV idag? Var det ikke noen rykter om Myrseth og Funcom der idag?

Gikta til @MK1

1 Like

At dere gidder å kverulere med StjerneGrisen…

3 Likes