Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Noen HO forum rykter. Tror ikke man bør ta de for seriøst.

3 Likes

Spennende dag, enten selger eg studentposten min med gevinst eller så laster eg opp til en mandig beholdning ved ett evt fall

1 Like

Hvorfor må du det?

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Funcom+NV+-+2Q16+Report.pdf&attId=152819

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Funcom+NV+-+2Q16+Financial+presentation.pdf&attId=152820

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Funcom+NV+-+2Q16+Games+presentation.pdf&attId=152821

Så inntekter ned, kostnader opp… Som forventet. Slakt?

Magefølelsen sier meg at kursen går bra ned etter den rapporten… Hva gjør dere ? :slight_smile:

Det var som forventet men skuffende at de ikke har med mer info om de nye spillene. Ser de skal annonsere det nye spillet 4-6 uker før launch. Andre som synes det blir lite tid til markedsføring ?

“Game reveal and PR/Marketing activities to start 4-6 weeks before game release”

2 Likes

Ikke mye nytt i rapporten. Inntekter faller, som forventet. Bedre resultat enn for ett år siden. Lite nytt om spillene.

Ja, ja. Det er sikkert noen som skal dumpe kursen i dag. Jeg skal i møter hele formiddagen, så jeg slipper å følge med.

De har også helt ekstremt kjedelige og sidrumpa rapporter, hvis du sammenligner med f.eks Starbreeze. Og da tenker jeg ikke på at den ene tjener penger og den andre ikke. Det er bare noe med utformingen og innholdet som er så mye mer forseggjort :smile:

1 Like

Marketing and PR activities to start a few months before release. Det du nevner der er for det mindre spillet basert på Conan Ip’en.

Totalt sett en grei rapport. Ikke noe overraskende, og ikke noe spesielt negativt. Inntekter synker gradvis, men i samsvar med deres forventninger. Conan Exiles utviklingen går også som forventet, og the Park solgte som forventet.

Nei for det mindre spillet basert på TSW :wink:

Hehe, Hegnar hadde artikkelen klar. Måtte bare fylle inn talla…

:slight_smile:

5 Likes

Manglende inntekter resten av året er det som skremmer meg, når Conan ble utsatt så ble også potensielle inntekter utsatt.

Ps: ikke lest rapport, opptatt med jobb på formiddagen

2 Likes

Men hvis du har lest de forrige så er det omtrent det samme, bare verre.

De har jo halvert gjelda ! Ikke bare dårlig det :stuck_out_tongue:

De skriver at de har penger til å drifte i 12 måneder fremover fra slutten av Q2.

1 Like

Litt kjedelig rapport enig i det, får bare smøre inn litt mer tolmodighet!

:slight_smile:

Ikke særlig nytt hverken av pos ellee neg art. Jeg gjetter kursen ender opp omtrent på stedet hvil …

Kurs skal ikke ned på bakgrunn av tall, de skal kanskje litt ned på mangel av news. Det kan fort være de kommer med noe senere i dag, men det er lenge til Conan Exiles, det haster ikke.

Markedsføring halvannen måned før release av minispill basert på TSW synes jeg er innafor, hvis de klarer å lage litt ordentlig fuzz. Spennende å se hva det er for slags multiplayer spill. Tipper det blir som DbD, bare med bedre grafikk

1 Like

Noen som allerede er “utlært” i UE4 vs noen som prøver å lære seg det. Jeg ville ikke satset penger på at det blir bedre da altså. :smile:

Håp er uansett viktig å ha.

fleiper litt på morran :slight_smile: 1 mill salg for Funcom ville jo være en gamechanger

1 Like