Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Tenk om Hegnar hadde kommet med “Funcom har halvert gjelden, ser lyst på fremtiden”

1 Like

Da hadde dem jo stilt Funcom i bra lys… Det vil dem ikke :slight_smile:

Trygve Hegnar er en konservativ, risikoavers mann. Han har for mange penger til å bry seg om slikt som ett lite spillselskap - redaktørene har fått klar beskjed om å ikke hausse risiko :wink:

Ingen bomber, alt som forventet. Og de har penger til å drive i 12 måneder.

Minus at det ikke kom mye mer info om nye spill. Men sånn seriøst hva forventet folk? :wink:

Jo dårligere tall de eksisterende spillene leverer nå jo mer må CE dra inn for at det skal bli bra på bunnlinjen.

1 Like

Hadde vært gøy med mer info i dag, men CE er on track for januar. Det er det viktigste for min del. Så da vil det vel fortsette med små drypp av info om CE i september før det tar av for CE i nov og desember samt at vi får hype for nytt spill basert på TSW i oktober sannsynligvis.

Greit nok, ingen overraskelser verken negativt eller positivt.

Vi får vite mer om neste spill når det er 4-6 uker igjen til lansering av det.

The Park leverte samme som salget på PC, som vi har sagt ca 100k.


One “smaller” game based on “The Secret World”
IP and designed to experiment and innovate in a
small niche market and build the internal
competency of the North Carolina team in Unreal
Engine 4 is under development and prototyping
according to plan. This game is preliminarily
scheduled for release on PC in Q4 2016

  • Info rundt spillet senest medio oktober?

Conan Exiles’ development is on track and
marketing and promotional activities will be stepped
up in the months closer to the Early Access release


1 Like

Jepp, og vi vet at det er i Q4. Så senest november og tidligst september, men tipper oktober. Eller vent med mindre de skal ha release på Halloween kanskje? Det er jo ikke umulig.

Jeg skjønner lite i at kursen skal gå ned nå etter at de faktisk har positive tall i rapporten. Betalte vi ikke for det da kursen gikk fra 2,45-0,95? Det at de faktisk er et godt stykke på den positive siden nå bør bety at de står bedre til en da kursen var på 2,45?

Kursen dupper alltid :wink:

Men jeg tror det blir en rekyl opp isåfall.

Vi vet jo ikke at det er Q4 :wink:

“This game is preliminarily scheduled for release on PC in Q4 2016”

1 Like

Vi får se, det positive er at det ikke kom noen uhyggelige overraskelser - det har jo vært standard ofte…

Jeg synes egentlig de har lave driftskostnader med tanke på at de på dette tidspunktet var fullt i gang med utviklingen av CE. Live-spilla genererer nesten nok til å dekke utviklingen av både det og andre spill.

Trenger ikke selge mange spillene før det gir pluss i regnskapet.

2 Likes

Ned så opp i dag :slight_smile:

1 Like

nesten litt skuffet over hvor lite kursen beveger seg :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er litt omsetning i hvert fall. Alltid betryggende med endel omsetning! Med mindre det faller mye da :wink:

Hehe ja, første gangen jeg sitter og ser Q-rapporten fra start for meg, så ble en smule nervøs. Men dette var jo ikke noe å stresse over. Får lytte litt mer til Evilfreud framover :wink:

2 Likes

Etter emisjonen i sommer, så har nok de fleste som sitter i aksjen blitt litt mer herdet… I tillegg så virker det som om markedet har vent seg til resultatene som kommer i Q rapportene. Nyheter utenom rapportene påvirker kursen mye mer

Kurs omtrent i null. Tenk den hadde smelt oppover ved den minste positive overraskelse, som jo vi vet kommer!

:wink:

3 Likes