Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Det står at de har penger til ett år når de tar med muligheten til emisjon og nye lån.

Ja hva gjør du med studentposten din nå da…? :slight_smile:

Tipper du sitter litt til :wink:

1 Like

Kurs i null igjen og pareto og DNM har lettet seg for en halv million aksjer hver. Kan bli spennnende dette.

1 Like

Virker som de er veldig fornøyd med hvordan The Park gikk. Flere som ser på streamen?

1 Like

Bare jeg som mister lyden hele tiden?

nå skjedde det noe… RT: 1,13

Nei…er håpløst.

1 Like

Da bekreftet FC at de forventer at det nye tsw spillet kommer i Q4.

EDIT: De sa også at de ikke har bestemt om det nye spillet basert på conan IPen blir multi player eller single player.

6 Likes

Ja, de fikk jo nå litt mer tid til dette siden det skal starte etter CE.

Hvordan skal de komme seg til CE i januar med pengene de har? Ser regnskapet og de hadde 5 dollarmiller, men brukte 2,5 i andre kvartal. Hvis inntektene faller og kostnadene for CE skal øke da de skal begynne å markedsføre da må det holde veldig hardt om de skal ha penger til go live. Eller regner jeg feil her?

Spørsmål: Hvorfor skal man investere i Funcom:
Han sier de har en solid strategi som han er sikker på vil gi inntekter, bakgrunn for dette er at de skal lage spill med forskjellige risikoprofil, og lansere 1 stort / mellomstort hvert år, ett fra hvert studio, samt 1 lite spill hver år fra hver av studionene. Neste år blir ett godt år for Funcom avslutter han spørsmålet med kort oppsummert.

Funcom er offensive, det liker jeg

5 Likes

Dette er hva de skrev i rapporten: Basert på dagens omsetning om kostnadsutsikter og nylig utsettelse av forfall på den konvertible obligasjonen til 31. desember 2018 venter selskapet at de har nok midler til å finansiere driften de neste 12 månedene fra utgangen av andre kvartal

Og han sier at hvis man sammenligner funcom sin mcap med andre spill-selskaper ser man at det er betydelig oppside her hvis CE lykkes.

5 Likes

De begynner med markedsføring da materiell er av det høyeste kvalitet, som gir gode tilbakemeldinger.

1 Like

Viktig å se på det store bildet også. Ja de taper penger, hvorfor taper de penger og har de nok penger til å klare seg.

JA de har masse penger, og de taper penger fordi de lager spill ;D

2 Likes

Det er ikke akkurat det de skrev, du glemte noe. including but not restricted to financing
and equity issues, the Company expects to have
the ability to fund its operations for the next twelve
months after the end of 2Q16.

2 Likes

Jeg synes forøvrig at denne Rui Casais gir et meget godt inntrykk. Tror han må være den beste CEO funcom har hatt. Tar spørsmål på sparket og gir gode svar f.eks.

7 Likes

Måtte i møte, fikk ikke se streamen, om du gidder å lage en oppsummering skal du få en virtuell like av meg ! :wink:

Hvor i regnskapet er det du har 2,5MUSD i cash burn fra (når man ser bort fra finansielle aktiviter)?

Det ble nevnt ekstra kostnader i forbindelse med emisjon bl.a. Noen som ser hvor mye dette utgjør?