Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Har han egentlig det? Har du sjekket en fullverdig aksjonærliste i det siste ? :wink:

Nei, kan du kanskje avkrefte eller bekrefte?

Behagelig posisjon du sitter i. Du har fasiten, men kan ikke dele den. Så resten må bare stole på deg

1 Like

hvor får man tak i det … enn fullstendig liste ???

Det går alltids an å gjøre en trade i Funcom, men kursoppgangen nå tar jo utgangspunkt i en suksess for CE, noe jeg er langt fra sikker på. Jeg liker ikke å være i aksjer for å trade, og synes det fundamentale er for risky. (CE er jo mer eller mindre vinn-eller-forsvinn).

Var innom aksjen fra 1,05 - 1,15 rett etter emisjonen, men når jeg gjorde revurderingen solgte jeg meg ned. Nå, tre måneder senere er vi oppe i 1,24. Vil ikke si jeg har gått glipp av noe stort…

Ringer DNB, slenger 4500,- NOK på bordet. Så får man full liste et par timer etterpå.

2 Likes

Så du har solgt ? :wink:

det er jo 4000 funcomaksjer :frowning: Men takk :slight_smile:

Enda større grunn til å publisere regnestykkene dine da, for å vise hvor denne tryggheten på 3-dobling kommer fra. Du virker også som en meget dyktig type, som åpenbart har klart å tjene ok penger på aksjer, så kunne vært lærerikt å se hvilke utregninger du sitter med før vi har fasit i hånd etter lansering av CE.

2 Likes

Jeg stoler egentlig ikke på noen men liker å få input fra flere “sider av saken”. Du kan jo eventuelt sende en PM med regnestykkene dine hvis du ikke vil poste de :wink:

2 Likes

1,25 rt …

1 Like

Du tror ikke Funcom klarer å skape forventning denne gangen i tiden fremover?

Det var vel TSW også ? og LMO ?

5 Likes

Hmm, igjennom 1,25 også da…?

1 Like

Jo, det tror jeg, derav mulighetene for en trade. Jeg setter spørsmålstegn ved evnene deres til å levere.

Risikoen er forsåvidt mindre nå enn før emisjonen, så jeg ble såpass fristet at jeg kjøpte meg inn, men når jeg egentlig ikke har troen på at de skal levere, så må jeg selge ut før de leverer og før de andre med samme taktikk selger seg ned. Da er vi over i at jeg må tolke andre investorer osv. Ikke noe jeg vil sette penger på.

De leverer nok en gameplay-video som får 50% downvotes? Inntektene fra AoC/TSW faller bratt nok til at cash flowen blir veldig negativ?

Snart is igjen. :wink:

1 Like

Går aksjen flere hundre prosent så klart de må leverer meget bra for å forsvare oppgangen. Utsettelse kan dempe kursen på ett senere tidspunkt før release. Annet?

Nå er da forumet her heldigvis (enda) mer sakelig enn HO, :+1: jeg håper denne gangen at Funcom kontrollerer hype toget sitt i den grad det lar seg gjøre, heller 5-10 % per andre uke frem til NOV , enn 50-80% annenhverdag , viss folk ser en gradvis økning tenker flere at toget ikke er gått! Går det i bolker på 50-80% skremmes fort mange vekk og kursen lar seg ikke bevege!

Nå er Funcom beholdningen min ikke av dei største, så den må gå en del prosent før eg skriker etter is :wink:

1 Like

De gjør nok ikke det nei, du har lest siste rapport? De skal lansere mer info når de har bra kvalitet