Foreløpig går jo dette bra, de som vil selge noe/alt av emisjonsaksjene sine gjør det relativt stille og rolig og kursen holder seg godt. Fortsett med det. Har lenge vært nervøs for disse nye aksjene og er det fremdeles, dog litt mindre nervøs enn tidligere…
Tror vi med stor grad av sikkerhet kan fastslå nå at som jeg trodde - dommedags scenario og kurser under krona avlyst. Et dommedags scenario hvor emisjonsdeltakerne la inn enorme salgsordre straks de fikk aksjene på konto.
Volumet i aksjen gir trygghet. Betyr at de (antatt få) av disse som ønsket å realsiere allerede på dette tidlige tidspunktet enkelt kan gjøre/har gjort det. De fleste vil nok først ønske å selge seg gradvis ned på vesentlig høyere kurser enn nå.
Om en skal utgå fra Teknisk Analyse nå så er RSI svært lav og indikerer et betydelig løft i kurs. (selv om RSI har begrenset verdi i en aksje som Funcom). Investech har støtte på 0.85 kr, jeg har støtte på rundt 1 kr (for det er her volumet har vært størst og indikerer best støtte slik jeg ser det.).
Market Cap er slik jeg ser det svært attraktiv og reflekterer ikke at selskapet har/får 57 MNOK på bok i tillegg nå. Tradisjonelt er også P/E svært høy i sammenliknbare selskap og så har de da også gode muligheter til å selge bra av Conan Exiles når en ser på salget og interessen for AOC i sin tid, men denne gang med langt lavere utviklingskostnader og kostnadsnivå generelt i selskapet.
Var som kjent ikke i papiret da emisjonen ble kunngjort og advarte også mot dette konsekvent på dette forum og også om selskapets antatt elendige kapitial situasjon. Nå klarte jo en investor gruppe å utnytte dette maksimalt til sin fordel med en enorm rabatt. Men det er en vesentlig forskjell mellom det Funcom de vurderte (presset ned) til 0,55 kr aksjen og det markedet vurderer selskapet for. Jeg var i tvil om en emisjon i det hele tatt lot seg gjennomføre, tok feil i det, noen fikk det til med tidenes største kurs rabatt.
Kursutviklingen viser også at frykten for massiv dumping i stor grad også var innbakt i kursen allerede.
Kursmål 2 kr ganske snart og 3 kr før tidliglanseringen er langt fra urealistisk. Har bommet i mange aksjer, men aldri i Funcom siden 2008. Kjøpte meg “all inn” etter emisjonen på kurs ca 1 kr da jeg etter vurdering av sannsynlig market cap ser at denne var vurdert svært lavt i et friskmeldt selskap i et lanseringsår.
Blir spillet en større suksess kan også kursen gå over 3 kr etter lansering, men 12 kr nivået har jeg liten tro på. Jeg har også “bommet” på alle mine kursmål på Funcom siden 2008 og alltid solgt en del under topp noteringer, men likevel hatt stor fortjeneste.
Halvparten ut på 1,10 og 1,11
ser at emisjonsdeltakerne kunne uten problem dumpet masse aksjer til rundt krona viss det hadde vært ønskelig. i går så låg det over 5 millioner på kjøpssiden ned til 0,65, så viss de hadde ville blitt kvitt aksjene og hatt ett snitt på 0,80 ish hadde de fint fått solgt unna!
De selger nok i det stille nå, noen her og noen der, men ikke mer enn hva markedet kan ta imot på vei opp!
Jeg er mye enig i @Morti sin vurdering, men for min del var det var først og fremst forbundet med gårsdagen. Ser ikke helt hvorfor de fra emisjonsgruppen som vil selge plutselig skulle få det så veldig travelt nå (så lenge det ikke kommer ny info ;)). Utenom han som lempet ut 1m aksjer til 0,85 ved åpning i går, har jo resten demonstrert at dette kan gå forholdsvis pent og pyntelig for seg.
Meget pent volum og stor kjøpsinteresse.
Markedet vil lett svelge unna flere emisjons aksjer om og når de måtte komme.
Så blir det vel neppe stille fra Funcom nå fremover og media vil i større grad sette Conan Exiles i fokus, og alle vet hva positive nyheter betyr for Funcom aksjen.
På tide å glemme en “råtten” emisjon og en klønete håndtert såkalt “rep emi” og tenke fremover. Jeg tror at vi om kort tid vil overstige aksje kursen før emisjonen slik at de som eventuelt sitter i papiret siden den gang raskt vil se at de røde tallene blir lavere og lavere fremover.
På tide å få litt positiv psykologi rundt Funcom fremover, gårsdagens handlinger kan en ikke gjøre noe med tross alt.
Selv om det er lett å si (og vanskelig psykologisk) : Glem aksjen og ikke sjekk kurser på en måned eller to og du vil bli positivt overasket. Om du ikke søker å trade i aksjen da. Jeg har forsøkt meg på det, men det er utrolig vanskelig grunnet faktorer uten din kontroll i en nyhets drevet aksje. Da jeg solgte så kom det en nyhet som løftet kursen og jeg sprang etter og kjøpte tilbake før den falt tilbake, jeg kjøpte aksjen før nyhet om utsettelse kom og aksjen falt og jeg solgte, neste dag løftet den seg igjen og jeg “sprang etter”. etc. etc.
Selvfølgelig lykkes det for noen å trade i aksjen, men det er jo vanskelig når en er prisgitt nyheter en aldri vet når kommer.
Mine store gevinster har kommet etter at jeg satt langsiktig i aksjen i ro, med andre ord, men noen ganger med panikk i starten da aksjen gikk som en jo jo opp og ned. Dette ble betydelig lettere å bære etter en stund da aksje kursen alltid stod minst to ganger høyere enn min kjøpskurs, da ventet jeg og ventet og realiserte til slutt. Unna topp notering - javel, men med betydelig fortjeneste.
Er desverre også litt “forelsket i aksjen”, noe man i følge all relevant teori ikke skal bli, men grunnen er jo åpenbar. Aksjen har gitt meg en enorm avkastning i alle spill siden 2008.
Gitt at kjøpsordrene er ekte og at ikke boka er fullt av fiktive ordrer fra selger
Da må du muligens løpe etter om du skal inn igjen Kronn
Som jeg skriver i mitt innlegg så har ikke jeg oppnådd den solide avkastningen i Funcom gjennom trading i årenes løp, men for din del håper jeg du lykkes med det…
Fiktiv ordre ? ordren ligger åpen og viss kursen da passerer til det kjøpsordren ligger på så går den vel ??
Det finnes mange måter å manipulere en kjøpsbok på ved raskt å trekke ordre etc.
Jeg driter i det, sitter i papiret og vi skal snart på en behagelig reise opp over.
Vi som kjøpte på krona nå har tilsynelatende gjort enn god handel, og å selge nå er jo merkelig da for tjenestene peanøtter Kronn, du trenger ett par boksehansker
Du var jo nesten helt sikker på utsettelse her til tidligst november da du var ute av aksjen, har du nå endret oppfatning her om utsettelse?
Ja jeg har jo måttet endre oppfatning ut fra selskapets melding om tidlig lansering den 13 september, men utelukker ikke helt at tidspunktet ikke kan bli forskjøvet noe.
At de ikke viste mer i tidlig alpha videoen forteller meg at de ikke er kommet så veldig langt i utviklingen her, selv om de naturlig nok har gjort det de kunne med de begrensede ressurser de hadde før emisjonen.
Enig, personlig blir jeg skuffet hvis ikke spillet kommer i EA før jul. En mindre utsettelse er ofte den beste kjøpsanledningen du kan få i spill-aksjer og funcom er intet unntak.
Ja, beste kjøps anledning om du trader i aksjen.
Men den aller beste kjøps anledning ut fra min erfaring er å kjøpe på kursen slik den er omtrent nå og bli sittende rolig noen måneder
Og om det kommer en utsettelse så er det tross alt bedre at de lanserer noe bra enn noe halvbra. Førsteinntrykk kan være avgjørende.
De var nok også under press fra emisjonsgruppen slik at de måtte komme med en del gode nyheter etter release da også noen av dem sannsynligvis hadde samme redsel som mange her. - At kursen ville gå kraftig ned når emisjonsaksjene ble tilgjengelige.
Gode nyheter etter emisjons aksjene var på VPS konto var det jeg mente, ikke “etter release”,
Hvis ikke CE kommer i EA i år så er det vel fare for at de trenger mer cash ? Kostnadene vil jo normalt øke en del fram mot launch og selv om spillertallene til Age of conan er noen få prosent bedre enn på samme tid i fjor så er spillertallene til TSW mye lavere enn for 1 år siden.
Siden det ikke er lenge til 13.september har jeg ingen tro på en såpass lang utsettelse og tror CE kommer senest i oktober.
Utviklingen så langt er helt som jeg forventet. Har aldri trodd at emigjengen skulle selge alt på en gang. De er proffe og vil selvsagt forsøke å få mest mulig for aksjene sine. Men det jeg tror er at etterhvert som flere selger og emigjengen tror at markedet kanskje ikke svelger unna så mye mer så begynner de selge til lavere og lavere kurser. Det er lenge igjen av salgsperioden. Akkurat nå tror jo mange at dette skal småsparerne svelge unna. Det varer bare så lenge, så innser de at det blir for mange aksjer i forhold til “feriepenger”. Dette har jeg sett for meg allerede før aksjene kom på markedet. Ser absolutt ingen grunn til endre oppfatning rundt dette enda. De som er inne har det selvsagt travelt med å friskmelde aksjen. Det er alt alt alt for tidlig.
Jaja, Morti… Ser ut som du fortsatt har mye å lære
Det har vel alle her inne