Er det lovlig å stille dette som krav?
Selvfølgelig ikke lov å stille som et formalisert krav, men kan tenke meg at Funcom (helt tomme for likvider) har brukt dette som et av sine forhandlingskort/ eller at emisjons deltakerne har “presset” dette frem.
Bra volum i aksjen nå, bør berolige både oss og emisjonsdeltakerne.
Naturligvis noen av dem som selger litt/ har solgt, men også en solid kjøperside som gjør det lett å redusere for dem. Kjøpersiden består vel også av investorer som hittil har avventet finansiering på plass hos Funcom (som meg) og av investorer som ser at emisjonsaksjene ikke betød et større kursfall da dette var innbakt i kursen allerede.
Tror vi ser noen dager til rundt dette nivået og volumet. Hvor ekstremt kortsiktige investorer (emisjons deltakerne i allefall noen av dem) bytter plass med investorer med en noe mer lengre horisont.
Og det er vel både selskap og oss andre mer tjent med ?
Jeg fikk belæringen min av Morti i går da jeg argumenterte i mot fall ned til 0,45. Det ble påstått at kursen ville falle videre umiddelbart i dag, ettersom det var første dagen med nye aksjer i går. Jeg mener at så lenge omsetningen er der vil emisjonsgjengen selge på høyere kurser. Hvis kjøpersiden derimot dabber helt av, tror jeg vi kan bevege oss ned og muligens litt under krona.
Hvorfor skal ikke kursene synke så betraktelig? Svaret er ganske enkelt. Markedet mener at kursen er for lav i dag og er villig til å betale for høyere kurser, opp mot 1.43 til hva selskapet var verdsatt før emisjon. Hvorfor skal da emisjonsgjengen haste seg med å kaste ut alle aksjene til billig pris? Fordi de vet at markedet er villig til å gi en krone for aksjene deres. Etter hvert som dagene går vil frykten for dumping lette, og vi vil få en jevn strøm med nye kjøpere.
Den som lever får se og det skal ikke være lett å time bunnen, men foreløpig har jeg truffet ganske bra med alle trades både før emisjon og etter. Larsen er flink til å treffe topper og bunner, og snakker om kjøp på 0,90.
På kurs 1.43 om en skal bruke det som referanse så var jo heller ikke det faktum at selskapet nå har/får 57 MNOK inn på bok og således er “friskmeldt” in diskontert.
Sier meg enig med det skriver her, investorene har sett hva en god hype og lanseringsår gjør med kursen, AOC og TSW tiden var det ett sinnsykt volum som regjerte, viss da de velger og sitte med en del oppover vil de ikke ha noe problem med og selge da alle skal ha mer.
jeg bommet grovt på 2,55 kjøp to dager før emisjon,
snittet meg greit ned i krakket og snittet ned i går på 0,99!
nå er det snart emi runde nr 2 der jeg vil overtegne med det som overtegnes kan.
Og en billig inngang før 30 juni for og kunne tegne seg er nok mange som tenker.
selv om jeg og vil ha kursen raskt ned i 0,70 øre for og handle, tror jeg ikke det skjer!!!
tiden vil vise hvor det går
Emisjonsgjengen hadde heller ikke klart over lengre tid å holde kursen nede slik volumet er nå.
Selv om alle hadde villet selge seg ut over de neste uker så sluker markedet lett det, og da er det rekyl opp for aksje kursen slik jeg ser det.
Og da med investorer med lengre horisont enn fra 27 mai og frem til i dag ombord, slik at “festbrems” elementet er redusert.
Tror det er mange som er flinke til å treffe topper og bunner. Problemet er bare at man av og til treffer toppen ved kjøp og bunnen ved salg
Og du kan være sikker på at du hører om det her om noen har lykkes med en bra trade.
Og de mange trader som ikke gikk helt som forventet, leser vi neppe om her.
Funcom er en svært vanskelig aksje å trade, mange andre aksjer er langt mer forutsigbare (og kjedelige ?)
Er faktisk flere her inne som poster trader uavhengig av om de var bra eller dårlige
Nå ser NEO ut til å være ferdige. Kun salg i dag av 1.12 M aksjer, sikkert fra en av emisjons deltakerne.
Markedet spiste det like lett som de allerede sikkert har fordøyet et titalls millioner emisjons aksjer allerede.
Hvorfor tror du det ? De solgte jo sist 14:08:31 som er ca 4min siden.
De selger jo bare merket jeg meg.
Det blir jo bare spekulasjoner, men det er vel ikke heftig usannsynlig at de selger for en av emisjons deltakerne heller. Hovedpoenget var at markedet nå lett svelger unna. Emisjons deltaker eller ikke.
Bare salg i går også (6.3 m) fra neo
Siden alle tror så sier jeg hva jeg tror også. 3 ganger kommer folk til å tro at emigjengen og Jebsen er ferdig solgt. 3 ganger vil de bli skuffet og søke etter ny inngang. En kan trade på disse 3 tilfellene. Men jeg venter på siste. Dæven så nøyaktig spåkula mi er blitt etter jeg byttet fra glass til krystall!
Ja, og så kommer det 15 millioner flere emisjonsaksjer i løpet av sommeren.
Eg tror man har god tid, tror at tiden nyttes best med litt små trading
Virker på meg som at emigjengen også tror kursen skal oppover. De vet kanskje ikke så mye om dataspill, men de men de har troa på at aksjen skal opp.Tror de derfor heller kommer til å selge litt og litt (slik som de har gjort til nå). Da får de sikret gevinst og høyere kurs underveis samtidig som toget går videre mot launch. Første milepæl nå er 30. juni. Sikkert en del som vil inn for å sikre seg noen av disse aksjene også.
Høres ut som en profeti … “3 ganger skal hanen gale før …” etc.
Selvfølgelig vil emisjons deltakerne realisere og det er sikkert en god del som allerede har realisert og som realiserer hver dag nå.
Hadde vært mer bekymret for situasjonen om ikke kjøpersiden hadde vært så sterk og slukt unna det som kommer. Og som nevnt bare en fordel at ekstremt kortsiktige aksjonærer bytter plass med noe mer langsiktige dag for dag nå.
Holder kursen seg over 1 kr, vil jeg gjerne overtegne med 1 million aksjer. Noen flere?
Eg vil
Mener dere som en trade eller for å holde aksjene langsiktig?