Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Inntil selskapet kan bevise samt og levere resultat, så er det trading det handler for for min del.
Funcom fremstår som ett lite aksjonærvennlig selskap, noe eg mente var i endring gjennom siste året, men den fikk en stor ripe i lakken nylig

Perfekt for trading

Hadde jeg virkelig fått 1 mill aksjer så hadde det nok vært fristende å selge litt av det stille og rolig over 1 kr.
Mest sannsynlig ville man ikke fått det men en faktor*1 mill aksjer, så kanskje endt opp med 100k aksjer og det kunne jeg ha sittet helt stille med.

1 Like

Foreløpig holder kursen seg bra og det er mange småsparere som har kjøpt ser jeg. Ønsker alle en god gevinst til slutt uansett hvor kursen går på veien til målet/endestasjonen. Jeg har jo selvsagt ikke noen spåkule og ikke er jeg noen profet. Men det er nå kjekt å slenge ut det en tror. Spesielt om en etterpå fikk rett. Husk da jeg solgte på 1.40 var det jeg som hadde panikk. Så selv om enkelte ser ut til å konkludere allerede så kan det hende at jeg kommer bittelitt tilbake til dette hvis og om jeg fikk mest riktig. Får jeg mest feil så er det bare å gratulere de som hadde ståltro på Funcom selv i denne utidige perioden.

4 Likes

I så fall må jo resten av markedet ta i mot disse aksjene likevel dersom de flippes ut

Ja, men hvis man ikke overtegner, selv med 15 mill aksjer får man bare tegningsretter til 960 k aksjer. Det er ikke mange enkeltaktører med den mengden aksjer, så jeg tror det vil gå greit for markedet å ta i mot disse aksjene. Selvfølgelig skulle alle aksjene 15 mill bli dumpet samtidig i en eneste stor kollektiv dump, hadde det nok krakket kursen en stund. Men sannsynligheten for det scenarioet er liten tror jeg.

2 Likes

Ja fortsetter de å lempe ut aksjene sine på denne måten, så stiger kursen samtidig som de er ferdig en gang i august ish, blir jo helt topp dette! Hvorfor skulle det dumpes noe som helst? Selge rolig nå, knallvideo eller andre gode nyheter, større omsetning og mer ut, klassisk sell on news, enkelt og greit, Win win for alle… :+1::grin:

1 Like

De som eventuelt vil ut nå tidlig er ferdige lenge før august. Volumet er massivt hver dag nå.

Selvfølgelig vil flere og flere tradere utgjøre en del av volumet etterhvert,men tviler på at så mange har tørret å trade de aller første dager etter emisjons aksjene kom i spill.

Det er jo handlet 8 mill aksjer bare i dag, rundt 20 ganger mer enn snitt før emisjonen.

Nei. Hvis du lurer på hva som kan skje når det går tomt med kjøpere på ett nivå så kan du se på det veldig store volumet som ble solgt på 55 kroner. En kan se på volum og kursutvikling på netfonds helt siden børsnotering.

Det største volumet omsettes, kun med ett unntak, på topp. Nå er volumet stort. Historisk tyder det på et kommende krakk. Se selv. Mååå jo ikke skje. Det er jo ett unntak.

4 Likes

Ny tråd på forumet til Ark (Steam). Så langt virker de mer fornøyd enn oss andre:
WildCat be AWARE of new UPCOMING game from FUNCOM+Nvidia
http://steamcommunity.com/app/346110/discussions/0/351659704038993538/

Conan’s main similarity to ARK seems to be that it is an open survival game where you can build and run unofficial servers with personalized settings. Other than that, it looks to be its own thing just like ARK is its own thing.

That said, Conan has stairs you can build. Hear that, Wildcard? Stairs! :wink:

i just saw the gameplay trailer, it actually looks pretty awesome. But I dont think you can tame those creatures that are in the game. But the explosions do look way better than Arks. That said, its still an alpha game like Ark + trailers always look better than the game itself. I might try it out though when its out in september.

You can tame them :slight_smile:

Oh well in that case, Ark got itself some real competition! I also just noticed the gore in the game. You can actually decapitate someone, or cut his body in half. Now im excited for this game:P.

6 Likes

Riktig det Morti, men vi er ikke der enda. Antar at det største volumet vil komme rundt release av CE.

1 Like

http://steamspy.com/app/440900

483 owners.

5 Likes

Såpass ja, er de i gang med alfatesting via steamklienten allerede!?

4 all-time peak så trolig intern testing

http://steamcharts.com/app/440900

1 Like

Konge. Om Fire måneder har vi 120 Tusen all-time peak :slight_smile:

Blir det Rally da eller :smile:

3 Likes

Når markedet får kommet over denne emisjons krisen som har pågått blir det mer og mer fokus på potensialet til CE og det blir plukket frem mer og mer kommentarer etc fra forum og media ! Isteden for at folk er fokusert på 0,XX øre!
Da vil Funcom toget begynne for alvor! Det er 1 mnd og noe dager fra TR avsluttes til EA er planlagt ! Det kan bli en travel mnd viss der er lagt frem beroligende videoer og freshe klipps!

1 Like

Bra vi har Morti så debatten blir en smule balansert! :grinning:
Hadde jeg hatt vett til å sikret gevinst kunne jeg solgt ned rundt 70%, får prøve å selge noe på vei oppover, feks når vi har passert 4 kroner :joy:

5 Likes

Slutter og kjøpe på 4kr så begynner salget på 6kr :joy: Noen bedre :clap:t2::clap:t2::clap:t2::clap:t2:

3 Likes

Sløvt av Hegnar og ikke nevne Funcom onsdagens oppsummering , i går var Funcom veldig ålreit og skrive om med en nedgang på noen prosent men 10% opp er ikke nevneverdig :joy:

4 Likes

Jeg skal fortsatt ha mine aksjer på 0.90 :slight_smile:

3 Likes

Gjerrig eller :laughing:

2 Likes