Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

300k solgte første mnd er ganske grei start!

2 Likes

Nå har jeg jobbet i tre timer her for å lage et fantastisk chart her i redigerings programmet på EDB maskinen min så regner med de fleste her blir skikkelig imponert.

Et innblikk i hva som pleier å skje når alle småsparerne har kjøpt seg tomme for cash og de rike og erfarne (som vennene til Hegnar) ikke klarer å lure mer penger ut av de.

Nå kan det selvsagt være annerledes denne gangen. Kanskje er vi på bunn? Men det er i hvertfall en mulighet for at markedet skal ned og tette gapet mellom emikursen og nåværende kurs. Det er i hvertfall lite nettokjøp fra store hus. De tømmer seg omtrent hver dag alle sammen.

Det er selvsagt mulig at de resterende aksjene vil bli kjøpt opp av la oss si 10 000 nye Funcom aksjonærer som ble så imponert over produktet de viste frem at de bare må ha aksjer nå. Ser jo slik ut. Men varer dette i flere uker? Har det pleid å vise seg å være lurt å følge etter småsparerne og gjøre det samme som dem eller pleier det å lønne seg å følge etter de store og gjøre det samme som dem? Det er jo et rimelig spørsmål å stille seg når en ser hva som skjer…

Det har bare vært handlet like stort volum som nå en gang før i Funcom. Når kursen stod rundt 6-7 kroner før LMO lansering. Det nest høyeste volumet handlet i Funcom var rundt lansering av TSW når kursen stod i 16 kroner. Like etterpå var den i 2,50.

13 Likes

Vi får se.funcom er en helt vill aksje.hva gjør du hvis den ender på 1.2 i morgen? Taktikken din er farlig hvis du egentlig er positiv til caset men vil ha den 10 prosent billigere. 10% hhøres mye ut, men i funcom går det fortere opp og ned enn alle andre aksjer jeg følger.

Har vel vært en del aksjer til utlån i det siste (også hvis vi ser bort fra emisjonsgruppen) - interessen for å shorte Funcom virket høy i en periode her. Kan vi få en skvis der?

Bare sånn uformelt, hvor mange av dere har holdt igjen mye? Har folk kjøpt for alt det de har tenkt å kjøpe for nå? Halvparten? 10%? Opp med en hånd dere som tror bunnen er nå og har kjøpt alt dere skal ha allerede.

Jeg kan begynne, jeg har ikke kjøpt noe som helst enda og satser på at jeg får kjøpe billigere enn dette.

Se på det som en tråd dere kan se tilbake på senere. De som poster her at de har kjøpt mye kan slå seg på brystet senere og vite at dere var en av de som fikk lavest inngang.

5 Likes

Satt med 86k før emi til 1.94, kjøpte 32k når vi duppet dagenderpå 1.04, sitter klar med 40k i kapital om vi dupper ned til .8, lavere en det tørr jeg ikke vente.

2 Likes

Volumet vil jo gå opp på nyheter, slik er det jo i alle aksjer. Og i Funcoms tilfelle går volumet også kraftig opp i forkant av lansering - og droppene har jo kommet som følge av at spillene floppet.

3 Likes

Har ikke kjøpt noe, men er heller ikke sikker på om jeg vil kjøpe før lansering, kanskje gjøre en ny vurdering når spillet er ute og vi kan følge salget. Ble litt usikker på om jeg vil eie Funcom langsiktig og jeg har ikke fokus på trading.

6 Likes

Nja, Funcom falt 50% fra toppen 3 mnd før lansering av TSW. Men på noget mindre volum enn det virkelig store fallet fra 16 til 2,50.

1 Like

Det var vel like etter at det ble utstedt millioner av nye aksjer i forbindelse med konvertering av lån? Eller det var kanskje da Lorentzen solgte 1,1 millioner aksjer i april 2012?

Har kjøpt 50% av det jeg har “satt av til” funcom.
Snitt på 1.03.
Tror personlig den skal ned på 0.8tallet et sted, men ikke lavere.
Kommer til å kjøpe 25% på 0.9 og 25% på 0.8 dersom den kommer dit, hvis ikke blir det med de aksjene jeg har der nå, ergo jeg kjøper ikke fler med mindre den faller.

97k aksjer per nå.
Blir 215k aksjer totalt dersom vi havner på 0.8.

2 Likes

Eg holder igjen det meste, finner andre aksjer til eg blir mer komfortabel.
Om eg blir komfortabel på 70øre eller 1,50kr vites ikke, kun trading, og nå overnatter eg med halvparten av det eg hadde på maks idag.
Dei eg har har, ligg på salg på x, menst eg også ligger på kjøp på x.

Aksjen er interessant for trading for min del, med mindre summer

17.5% av tilgjengelig kapital er bundet opp i funcom nå. Får se hva jeg gjør videre.har en enda større post i starbreeze.Kan bli litt omrokkeringer innen kort tid.

1 Like

Det store fallet var pga lav aktivitet i spillet og på registrerings/betalings-sidene til Funcom vil jeg tippe. Det første mer gevinstsikring. Kan ikke huske en enkelthendelse som påvirket prisen til å falle ned mye før TSW. Det ble kjørt en emisjon selvsagt, men alle var i hallelujastemning over hvor mange betatestere som hadde meldt seg på. Alt så utrolig lovende ut og selskapet hauset alt de kunne. Det er det heldigvis slutt på (eller?)

Fallet fra ca 24 til 16 skyldtes Lorentzen sitt salg.markedet behandlet dette som et innsidesalg.

3 Likes

Ok da stemmer nok det.

Sitter på 150 k som skal inn ved ett tidspunkt , enten så blir det på neste dupp før 30 juni som du referer til! Eller så blir det og få overtegne Max og eller prøve og dra inn noen Funcom T!
Med sist nevnte vurdere eg da om kursen kommer nedover igjen når dette skjer!
Handlet litt i går , men var usikker på hvordan markedet tok unna!
Fortsetter dette volumet ut i neste uke så tenker jeg at jeg venter til Funcom T! Kommer en dupp så går 150 k i sluket :+1:

2 Likes

Laster ned TSW, tenkte jeg måtte teste det ut nå som de har fått museet, det virket litt moro. Nesten 14GB som minimumsnedlastning for å starte det.

For øvrig står det i patcheren at de avslører nok en nyhet nå på fredag (i streamen).

7 Likes

Ikke kjøpt noe nå. Kjøpte på 1,- 300k aksjer med en gang den ble dumpet etter EMI. Skal overtegne skikkelig og håper kanskje på å få 50-100k aksjer i emi. Dog tror jeg bare jeg får de 32 jeg kan

2 Likes