Haussing er det slutt på, nå er det brutal ærlighet som gjelder. Funcom er priset til konkurs, CE er allerede en flopp og de vil trenge penger da CE ikke vil selge noe. Funcom har jo for vane å lansere dårlig grafikk. Det er ingen nyheter i vente som er av god natur, bare elendighet. Selg dritten og kjøp på 0.4øre. Hvis alle selger så synker garantert kursen, så enkelt er det. La oss kollektivt selge så kursen går ned i 0.45øre,så kjøper vi alle da og alle blir millionærer.
Kjøpsinteressen for Funcom aksjer har pleid å være økende forut for en større lansering historisk og nå er selskapsverdien på lavt nivå.
Videre har volumet vært ca 35 mill aksjer på 3 dager denne uken. Sannsynligvis lite daytrading gitt den spesielle setting etter at emisjonsaksjene kom i spill.
Vi vet jo at en del er solgt tidligere og det er rimelig å anta at mye er solgt siste 3 dager. Dette har fungert delvis som en Kurs brems. Samme kjøpsinteresse hadde gitt et kraftigere løft uten disse salgene.
Vet det er flere som ønsker kursen ned under krona for å kjøpe seg inn, men tror ikke vi skal nedover med det første.
Vil bare påpeke at kursen må synke på høyt volum hvis det skal anses som et salgssignal, dette så vi den 06.06. Nå har vi imidlertid hatt 10% økning på høyt volum, noe som anses som et kjøpssignal.
Usikkerheten er borte, og snart begynner kjøpere å få angst for å ikke bli med på riden opp igjen. Jeg er all inn på 1kr blank, men hvis profetien deres om større fall stemmer skal jeg gjemme meg under puta og distansere meg for aksjehandel til stormen har passert, for opp på sikt det håper jeg vi alle tror på.
Nei, Funcom er priset til 250 millioner
Skulle likt å sett den handelen som kun bestod av selgere
Sitter lasta fra før vi ble rundlurt og rævpult…
Skal inn med ca 20% til og seff maxe ut 10x overtegning
Sorry, tilnærmet lik konkurs
De kan vel like gjerne legge ned CE, så du den dårlige grafikken? Kommer aldri til å bli noe, bare rævva. MEN, skulle kursen komme ned under krona, da er det “ta mej fan” potensiale, da blir det sjøvilt fremover…
Roboter kjøper…
Hehe… ja du kan få sagt det!
Jeg er inne med ca 25% nå. Kjøpt på 0,85, og resten går jeg inn med gradvis ned mot 0,55 om kursen skulle krakke. Jeg sitter fint med det jeg har om vi ikke får et krakk, har ikke noe behov for å kjøpe mer per i dag.
Jeg har ikke kjøpt noe ennå. Kjøper hvis den synker til like over emisjonskurs. Skulle ikke det skje, holder jeg meg unna. Tror ikke den vil stige like mye som den har gjort ved tidligere spill-slipp. Både fordi det langt flere aksjer og fordi mange emisjonsaksjer skal ut. Tror også mange (flere enn før) skjønner at sjansen for suksess/fiasko med spillet ikke er 50/50, men kanskje 10/90.
Det virker på meg som om mange har lastet en del, men kan snitte ned hvis nødvendig. Det er egentlig veldig betryggende å lese. Kan være farlig å være full-lastet allerede nå. Skal heller ikke bli alt for grådig. Det er en balansegang her. Hvem tror at kursen ikke er over 1 kr ved EA av CE? Ikke jeg og derfor har jeg kjøpt.
Jeg er ret meget på linje med Burnside
Er nå inne med 320 K Duper vi går jeg inn med 1 mill. Har hatt To gode trader på Funcom. Spesielt den siste. Følger psyken blant annet dere og div forum. Følger spesielt Funcom, det er tidkrevende til tider. Jeg tror at bunnen er nådd. Og med det tenker jeg. Hva ville jeg ha gjort om jeg hadde vært emigutta. Jo akkurat som de gjør nå. Drar aksjen litt opp, skaper trygghet og drar den litt opp igjen. Til slutt så skaper de rally. Morti gjorde meg usikker i dag morges så solgte jeg litt for å redusere risikoen. Hadde egentlig 480 k . Jeg ble usikker da de dumpet nesten 2 mill aksjer på slutten av dagen i går . Men også riktig. Da vi kunne begynne stigningen fra kronen i dag. Det gjør oss tryggere og med det vil vi investere mer. Er inne med ca 30% Av det jeg vil ha I Funcom. En bedre case en dette greier jeg ikke se på det korte bildet.
Egentlig hadde jeg ønske om å sitte Long i Funcom fra starten, Men det ble det ikke mye penger av.
Men nå ser jeg ingen mørke skyer i horisonten så lenge emi-piratene oppfører seg.
Hvorfor har jeg Trua. Fordi Funcom med CE satser på moro og action. Litt Bort fra Story-som egentlig er for spesielt innteriserte. Dette kan bli vendepunktet eller rett og slett bare nok en Trade.
Lykke til Håper CE vil rocke
Jeg ser veldig lite om det fundamentale angående Funcom her. Det er nevnt tidligere av @holmes, at det resterende lånet nå kan konverteres på noe sånt som 0,55, og med null gjeld, så vil det nå være rundt 360m aksjer (ref tallene til @holmes). Rent fundamentalt, så må CE levere svært bra før det burde ha noe særlig å si for kursen, ettersom så mye allerede er priset inn.
Derfor lurer jeg veldig på hvor mange som faktisk har tenkt å sitte over CE launchen, og hvis få har tenkt til å gjøre det, så er vi snart i gang med stol-leken for å se hvem som sitter igjen med aksjen etter launch.
Historisk sett, så har det jo vært mulig å komme seg ut før launch, men hvis f.eks Jebsen bestemmer seg, som Lorentzen før TSW launchen, å selge seg ned, så er det da langt fra sikkert at kursen holder seg så høy? Jebsen har jo 24,5m aksjer som ikke er begrenset av lock-up. Det er jo klart at han ikke er så positiv til Funcom ettersom han ikke var med på emisjonen.
Rent fundamentalt synes jeg faktisk situationen ser rigtig god ud nu efter de har fået emissionen på plads og virksomheden er skaleret ned til ca. 100 ansatte. Deres cash burn før financing activities var på ca. -1,7mUSD sidste år og mere eller mindre break even i første kvartal i år, så med den nye kapitalindsprøjtning samt konverterede gæld har de faktisk en kassebeholdning der strækker sig langt ved nuværende omkostningsniveau og med tanke på time to market for deres produktioner som det ser ud nu, vil der være plads til mere end bare CE, med mindre alt kollapser inden for kort tid.
Har ikke kjøpt noe enda, men sitter og holder på kjøpsknappen hver dag.
Er du langsiktig i Funcom?
Vanskelig å foreta estimater på topper og bunner ut fra volum i aksjen ut fra historikk , fra mandag av har vi 231 millioner aksjer og det er på 3 dager alene omsatt ca. 35 MILL aksjer.
Videre er det naturlig å regne markedsverdi ut fra antall aksjer p.t. eller i nær fremtid og ikke neste år. Derav falt også kursen fra rundt 2,50 og ned til dagens nivå når emisjonen ble kjent i slutten av mai.
Det er også viktig i vurderingen av verdien til Funcom å også ta med øvrige inntekter, ikke bare CE potensialet samt at det er naturlig (aksjeteoretisk i alle fall) å ta høyde i kursen for at selskapet tilføres ca 57 M i kontanter.
Her ser vi nok rekyl opp straks emisjonskameratene er ferdige.
Særlig vanskelig for dem å komme seg ut nå er det jo ikke (om alle vil det da).
Før uka er omme er det sannsynligvis handlet for i underkant av 50 Mill aksjer på stabile og stigende kurser, og vi vet jo at en hel del av dette er emisjon saksjer. Naturligvis en del trading, men i de første dagene denne uken vil jeg tro at det meste som ble solgt var emisjons aksjer. Hvem turde å trade Funcom i en slik setting ?
En kan jo spørre hva som skjer med kursen når emisjons kameratene har tømt seg for det de tenkte å bli av med nå , når en sammenholder dette mot den sterke kjøpersiden som sansynligvis bare vil øke frem mot lanseringen ?
Tror kjøp kan være lurt nå. En ser jo at interessen er stor for papiret og at emisjons kameratene greit får tømt ut det de planlegger å selge i denne tidlige fasen, selv om det fungerer som en høyst midlertidig kursbrems.