Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Jeg bare lurte på hvilken sjanger du mener de behersker…

Er det ikke lov å stille spørsmål? Kanskje du kan lage en liste over hva som er lov og ikke lov? Det hadde vært til stor hjelp for meg. Er det lov å være kritisk eller kanskje til og med negativ til Funcom? :smile:

Open World Survival/ MMO ganske mange likhetstrekk synes du ikke?

en digresjon, passiv aggressjon: …og personen finner ofte en viss tilfredsstillelse i den frustrasjonen den passivt aggressive atferden forvolder andre…

1 Like

Men hvorfor må noen ta seg nær av at man stiller spørsmål om Funcom? Er det ikke bedre å svare eller forklare eventuelle misforståelser? :smile:

Visse likheter er det nok mellom MMO og Survival, men å si at det er en sjanger Funcom behersker er for meg å dra det litt vel langt. Med mindre man mener behersker som i “de klarer å lage spill med støtte for mange spillere”. De har ingen direkte MMO-suksesser bak seg. Verken Age of Conan eller The Secret World (Snakker vi om LEGO eller er det fortrengt?) har gjort det spesielt bra.

Kan vi si at alle utviklere som gir ut spill i en sjanger behersker sjangeren eller er det andre kriterier som må oppfylles for å få dette stempelet?

Sb1m “mannen” sikrer litt gevinst

2 Likes

Finn ett unødvendig stikk her, så skal du få en is. Regelmessig bruk av slike stikk, fører til unødvendig kvalme, les- HOforum.

2 Likes

Er jo verdt å merke seg at veldig mange her skal ut før launch, eller på visse kursmål oppover.
Har i utgangspunktet planer om å sitte (en god stund) over launch selv, da jeg faktisk har tro på at dette spillet kan fenge noe mer enn de tidligere utgivelsene. Men ser jo også at det kan muliggjøre seg en trade eller to om alle har tenkt seg ut før launch basert på historikken til aksjen.

Blir fort en selvoppfyllende profeti med at kursen går ned rundt launch rett og slett fordi alle selger seg ut i frykt for å bli sittende igjen med sorteper, selv om det fundamentale kan forsvare en høyere kurs.

3 Likes

Denne prosessen har nok allerede begynt litt, alle skal være smartere enn nestemann og selge bittelitt før.

Det er altfor kjølig til å kunne nyte en is her… :slight_smile:

Men du må gjerne utdype hva du mener. Er ikke Funcom i en egen liga når det gjelder å hype opp egne produkter? Trodde det var denne hypen vi var her for å tjene penger på.

Av alle aksjene jeg eier vil jeg si Starbreeze er dyktigst på via meldinger i å hype sine egne produkter. Funcom våger ikke slike stunts lengre.

2 Likes

Funcom har ikke startet hypen enda, så rart å selge nå? Blir det ikke mer trykk enn dette så blir det tøft å selge spill?

Paradox har gjort et tydelig valg om å ikke sende ut for mange meldinger til investorer. Det er litt interessant. Mye news, men sjelden melding til børsen.

Men så selger de hauger og lass med spill også, i motsetning til Funcom. Kanskje det må være et solid produkt i tillegg? Ikke godt å si :smile:

1 Like

Når man blir irritert så er det av og til greit å spise en bolle før man kommenter :wink:

Jeg synes faktisk at @StjerneBris har et poeng. Funcom har laget 3 x MMO og det kan jo diskuteres hvor bra de behersker denne sjangeren . De er gode på historiedelen men føler de ofte bommer på andre ting. Det har jo blitt diskutert før om at Funcom ofte har sine egne måter å gjøre ting på. Håper de unngår for mange av de i CE :wink:

Jeg har kun spilt TSW ved launch ( AoC spilt jeg ikke før 3 år etter release ) og her er et par ting jeg mener de burde ha unngått eller iallfall gjort noe med før launch :

• Hvordan de øker vanskelighetsgrad fra zone til zone. TSW mistet mange spillere pga at det plutselig ble mye vanskeligere når man kom til Blue Mountain. Dette ble endret for ca 15 måneder siden slik at man ikke får et “enormt hopp i vanskelighetsgrad” når man kom fra en zone til neste. Så vidt jeg husker brukte man i snitt 7sek på å drepe en mob før BM mens den gikk til hele 25 sek i BM.

• Ørten soloinstancer i storyquestet som kan være veldig kjedelig når man spiller sammen

• Fusang . Lurer på om det var i august i fjor de kom med en patch som mer eller mindre ødela pvp’en i fusang. Ser de har kommet med en patch nå som skal fikse det man har ikke fått testet.

5 Likes

Du skulle prøvd TSW i lukket beta. I kingsmouth ble du slakta med en gang du gikk forbi politi-bygget! Senere ble vanskelighetsgraden justert ned. :smile: Antall mobs i BM ble justert ned etter release pga klager.

Noen som har sett på at nesten alle salgene til DNM går rett til en NMBR ?

har holdt på siden i dag tidlig.

Står også “official” i stedet for “Auto trade”,?

4 Likes

hmm … Transaksjonene mellom et meglerhus og NMBR er ikke salg. Det er flytting mellom kontoer internt i et meglerhus. Jeg vil tippe at hvis du flytter aksjer fra en vps-konto til en annen, så vil det komme opp som NMBR, men det har jeg ikke testet selv. Det kan være at det er en megler som handler for en annen, og overfører aksjenen til klientens konto når han har handlet en viss mengde

2 Likes

Nei, den ene handelen står jeg for selv.

Så fra min DNM konto til noen andre i huset. …

En lille trade bare :wink:

En fordel med å selge litt sånn på vei oppover er at selv om en kunne tjent mer på å vente lengre med å selge de, så har nervene roet seg pga det salget og jeg slipper å plutselig få kalde føtter og selge 75% av beholdningen alt for tidlig. Nå solgte jeg ca 15% og skulle kursen peke nedover litt så får ikke jeg panikk av det. De gangene en skal prøve å time rett så kan det fort skje at en selger omtrent alt på en gang. For hvis tanken er å kjøpe seg inn billigere så må en jo prøve å skubbe den ned litt. Det ser vanskelig ut nå, men faren er jo uansett at en plutselig står der uten aksjer og kursen fortsetter å krype oppover. Da blir det ikke bare en dårlig handel (solgte for tidlig), men kanskje to. At en kjøper for høyt igjen etterpå. Jeg tror at den strategien jeg har er god. Gevinstsikre litt underveis i oppgangen slik at jeg ikke begynner å gjøre dumme ting med hovedstolen. Som å selge meg helt ut alt for tidlig. På den måten SKAL jeg ha med meg mesteparten av oppgangen før lansering. Blir nok inne med litt over lansering, men da må jeg først se litt mer av spillet. Hvor mye det blir er høyst usikkert før jeg vet mer. Hva enkelte gjør her inne på forumet har aldri betydd mindre enn nå. Nå det jo omsetningen rimelig stabilt høy.

6 Likes

Jeg liker den strategien, å selge litt etter en sterk oppgang, så man kan heller fylle på mer hvis kursen faller. Da er det også lurt å kjøpe litt og litt.

4 Likes

Til dere som velger å bruke tid og energi på å klage over andre som selger Funcom aksjer nå;

Dere tar feil!

• Alltid smart å selge gevinst, uansett aksje og tid
  • Å “klage” over andres valg med å selge eller kjøpe viser bare din egen usikkerhet

:heart_eyes: PLUR :heart_eyes:

4 Likes