Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

De har vel et budsjett der de anslo 5-10 musd og der de må spare inn på noe når de nå bare har 5, evt er mer avhengig av inntekter tidlig i spillets levetid.

2 Likes

Husk at de har hentet yderligere 1 MUSD i den efterfølgende emission.

2 Likes

De har jo også utsatt EA med 4 måneder hvor de ikke får inntekter.

2 Likes

De brenner jo ikke over 40 millioner i løpet av et halvår!? De går jo nærmest i null på driften sånn som det er i dag. Nå har de vel riktignok trappet opp antall ansatte de siste månedene, men likevel.

1 Like

Se på RSI-grafen nå… Og se på kursen.

De brente 2.5 musd i q2 sett bort fra finansiering

1 Like

Ja men selve driften i Q2, hvis man ser bort fra avskrivninger/nedskrivninger, går 400TUSD i minus. Man kan se i cash flow statement at 1,3MUSD går til investeringer.

Poenget er at de burde ikke ha behov for penger før vi er godt ute i EA. Og forhåpentligvis har de jo da fått en ny, fin inntekt fra CE.

Ikke noe å stresse med, lenge til jul

Hva brente de på?

cash flow fra driften var -1.2 og -1.3 fra investeringer / utvikling.

Det var ekstra kostnader knyttet til emisjonen. På den annen side hadde de en spillansering i q2, som vi ikke får i q3.

1 Like

Mon tro om det også omfatter “Opplæring og kveldskurs i dataprogrammer (UE4)” :smile:

Jeg bare sitter nå, så får vi se når 1.50 kommer :slight_smile: Med tanke på hvor raskt vi har gått opp uten nyheter, hvor høyt tror dere vi kan gå på en god nyhet?

3 Likes

Lagt noe kjøp på 1,30 så får vi se om jeg får noe :wink:

2 Likes

Jeg håper du ikke får 1 aksje til den prisen. I dag heller neste uke!!

2 Likes

Spørsmålet er hvem som drømmer :wink:

1 Like

To dager siden…

Dette er idag:

Vi skal jo videre opp, men en konsolidering i ny og ne er å forvente. Den største oppgangen kommer med nyheter, og noen ganger i Funcoms tilfelle kun på forventninger. Jeg ser det som kjempe positivt at kursen stiger så raskt uten at forventningene blir hypet opp med nyheter fra Funcom selv.

2 Likes

Har ikke sett at noen har postet denne, men det har dere sikkert. Uansett, stort tilbud på Funcom sine spill fram til 14. september på steam ^^

2 Likes

Det ligger an til 1.45 i morgen intradag. Tipper sluttkurs 1.44. Åpning 1.37 :slight_smile: Bare sånn for løye såklart.

5 Likes

Noen som lurte på om Bylos fremdeles jobber med CE:

@PaddyW80 Yeah working like a dog! Also trying to spend time outside before the darkness of winter sets in for 8 months…

11 Likes