De har vel et budsjett der de anslo 5-10 musd og der de må spare inn på noe når de nå bare har 5, evt er mer avhengig av inntekter tidlig i spillets levetid.
Husk at de har hentet yderligere 1 MUSD i den efterfølgende emission.
De har jo også utsatt EA med 4 måneder hvor de ikke får inntekter.
De brenner jo ikke over 40 millioner i løpet av et halvår!? De går jo nærmest i null på driften sånn som det er i dag. Nå har de vel riktignok trappet opp antall ansatte de siste månedene, men likevel.
Se på RSI-grafen nå… Og se på kursen.
De brente 2.5 musd i q2 sett bort fra finansiering
Ja men selve driften i Q2, hvis man ser bort fra avskrivninger/nedskrivninger, går 400TUSD i minus. Man kan se i cash flow statement at 1,3MUSD går til investeringer.
Poenget er at de burde ikke ha behov for penger før vi er godt ute i EA. Og forhåpentligvis har de jo da fått en ny, fin inntekt fra CE.
Ikke noe å stresse med, lenge til jul
Hva brente de på?
cash flow fra driften var -1.2 og -1.3 fra investeringer / utvikling.
Det var ekstra kostnader knyttet til emisjonen. På den annen side hadde de en spillansering i q2, som vi ikke får i q3.
Mon tro om det også omfatter “Opplæring og kveldskurs i dataprogrammer (UE4)”
Jeg bare sitter nå, så får vi se når 1.50 kommer Med tanke på hvor raskt vi har gått opp uten nyheter, hvor høyt tror dere vi kan gå på en god nyhet?
Lagt noe kjøp på 1,30 så får vi se om jeg får noe
Jeg håper du ikke får 1 aksje til den prisen. I dag heller neste uke!!
Spørsmålet er hvem som drømmer
To dager siden…
Dette er idag:
Vi skal jo videre opp, men en konsolidering i ny og ne er å forvente. Den største oppgangen kommer med nyheter, og noen ganger i Funcoms tilfelle kun på forventninger. Jeg ser det som kjempe positivt at kursen stiger så raskt uten at forventningene blir hypet opp med nyheter fra Funcom selv.
Har ikke sett at noen har postet denne, men det har dere sikkert. Uansett, stort tilbud på Funcom sine spill fram til 14. september på steam ^^
Det ligger an til 1.45 i morgen intradag. Tipper sluttkurs 1.44. Åpning 1.37 Bare sånn for løye såklart.
Noen som lurte på om Bylos fremdeles jobber med CE:
@PaddyW80 Yeah working like a dog! Also trying to spend time outside before the darkness of winter sets in for 8 months…