Det verste er jo at det egentlig er et kjøpsignal st en større aktør prøver å holde kursen
Er store Kjøpsordre et salgssignal, eller det også kjøp?
Jeg tror alt betyr kjøp uansett…
Det er nok bare din gamle “bestevenn” Bagger som leker seg…
Nå syns jeg det går fort nedover her
Tror du kursen skal høyere opp enn nå før jul?
seff skal den mere opp
til jul står den i over 2kr !
Da er det vel lite å bry seg om, vi har bare hatt opp opp opp i lang tid nå? ASC med flere kjøpte seg “tungt” inn på kurser rundt her. De har da troen
Hva tenker du fremover MK1, tror du antall aksjer som er i spill setter en brems hele veien mot lansering eller har du troen på litt gammeldags hypetilstander nærmere jul?
Samtidig så MÅ det vel være noen som kjøper de større salgspostene uansett hvor langt opp eller ned det er? Ellers blir de jo ikke solgt…
Tiden fremover nå vil bli preget med nyheter, og selv om vi vet hva som kommer mtp presentasjon av neste småspill, Dev diary 2? CGI og gameplayvideos av CE, så vet vi ikke graden av effekten, eller formen av nyhetene. Dette er med på å dempe kursreaksjoner ned fremover nå.
Realiseringer kan være prosentvise salg for å ta bort noe av risiko, man har forskjellig risikoprofil. Stitter man på store poster så kan det realiseres gradvis slik at man “kommer seg ut med alt” før man mener risiko er for høy. Det kan også komme større salg på gode nyheter hvis aksjen gjør som nå og stiger mye i forkant, “sell on news”.
Historien viser at kursen ALLTID stiger kraftig før release av større titler, og blir forløpet som på andre releases så vil det trolig skje igjen. Hvis markedet liker hva de ser fremover, hva skulle grunnen være at forventingene ikke stiger denne gangen også?
Tidligere har dessverre ikke Funcom klart å innfri inntjening nok til kostandene. Derfor blir naturlignok denne kommende releasen presentert av spesielt kritikerne, som feks Hegnar så fint sa det, om å gjøre å finne en større idiot som kan kjøpe aksjene dine før du taper på fallet som kommer. Dette impliserer at fallet er fakta FØR spillet får prøve seg i markedet, blir ikke det feil?
Å gjøre det samme om og om igjen og forvente ett annet resultat er selve definisjonen på galskap. Hadde Funcom turet på videre og fortsatt i den snevre MMO sjangeren med få utgivelser som koster skjorta så ville de kanskje aldri lykkes? Nå gjør de det meste annerledes - og selv om det ikke er noen garanti for at de lykkes denne gangen så har jeg personlig tro på flere mindre titler til lavere kostnad med en grafikk motor som vi vet fungerer, forskjellige sjangere både innen type spill og innhold.
Så hvis man hadde troen på Funcom da den stod i 1,35 sist på stigende kurs, hvorfor iall verden skal det endres nå? Fordi noen sier at nå er det slutt, best å selge? Hva er tanken bak dette rådet - å redde deg fra den sikre undergangen?
“Fordi noen sier at nå er det slutt, best å selge? Hva er tanken bak dette rådet - å redde deg fra den sikre undergangen?” Fordi de solgte seg ut på 1.36 og vil inn igjen
akkurat den tanken tenker jeg også… derfor sitter jeg heller på aksjene fortsat så lenge jeg skal sitte lenge uansett. og er ikke noe trader i aksjen !
Jeg tradet masse i aksjen for noen uker siden. Gikk glipp av to uforutsette oppganger på 6-7 øre hver, så nå blir jeg sittende fordi det var bittert. Selv om man kan tjene 2-5 øre nå og da på å trade er det også stor sannsynlighet for å gå glipp av oppgangene. Det er også alt for mye jobb sammenliknet med å sitte
helt enig med deg der. prøvde og selge på 1.25 trode det var toppen. endte og kjøpe meg inn igjen på 1.26… så trading er ikke noe for meg. har ikke baller av stål til og sitte ute og vente på at oppgangen drar fra meg for jeg prøver og selge… og kjøpe tilabke biligere!
Fra min side var det bare velmenende “råd” å selge en liten del på 1.42, jeg har ikke noe interesse av at kursen faller da jeg ikke har planer om å kjøpe før lansering. Men det viktigste er så klart å følge den strategien man selv har valgt og den vurderingen man har gjort på forhånd (sin egen strategi kan man legge i ro og mak når børsen er stengt)
Det går også an å legge inn omvendte stop loss ordre som trigges når kursen når et visst nivå så slipper man å følge med hvis man ikke ønsker det.
Vi har hatt god oppgang uten nyheter. Uteblir nyheter en stund til så kan vi falle litt tilbake, men bevegelsen blir nok på lavt volum og mye mindre bevegelse enn når nyheter kommer. Og da tenker jeg på info om CE og nytt/nye spill.
Info er nok ikkw fryktelig langtborte. Hadde håpet på 1,4 som sluttkurs denne uka, men synes stigningen er bra sålangt
Bra det ikke er alle som har tidlig helg