Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

re: Marins/Zycko

Dette er hovedårsaken til at jeg ikke trader i Funcom aksjen. Kjøper meg inn når kursen er lav og venter med å selge noe som helst til mitt kursmål er innfridd. (ser jeg den fortsatt er i kraftig opptrend da så venter jeg normalt litt til). Vil ha med meg hvert øre av oppgangen i denne.

Har også tapt deler av oppgangen ved tidligere lansering (LEGO) på å gå inn og ut på denne måten, men også tjent noen ganger. Tror imidlertid dette ofte har vært grunnet mer flaks og tilfeldigheter.

hva skjer, noe eg ikke har fått med meg ?

Ingen nyheter som vanlig, man venter på TSW IP info, og i mellomtiden går kursen opp og ned.

RSI var jo knallhøy på fredag, så siden den blir mer gjeldene i perioder uten nyheter er det ikke uventet med en liten pust i bakken.

1 Like

Det vet du vel selv, hvorfor spør du?
Det var brudd, IKKE etablert :slight_smile:

“Alt” er rødt på åpning i dag

Nå får alle roe seg litt her, det er jo faen meg 30% oppgang på noen uker. Noen som er overrasket over en foreløpig liten korreksjon? Nå får SB med flere mulighet til å kjøpe seg inn igjen så de er klare til neste oppgang kommende måned :wink:

Tror Bionor spiller inn her. De som handler i disse volatile aksjene er vel ikke så mange. Den er jo opp snart 50%. Og når gevinst er tatt så er det penger tilbake i Funcom. Min lille antagelse.

Listen min over 5 aksjer NEL, REC, NANO, BW og FUNCOM var alle ned 2-6% ved åpning i dag, men nå ser det ut til å rette seg opp igjen :slight_smile:

Alle visste vel at det kom til å bli en rød dag i dag. Spm er hvor rødt. Jeg tror dessverre brede fallet ikke er over. Usa futures solid inrødt . Olja hjelper heller ikke. Fallet i dag har lite med Funcom å gjøre

Funcom vil i stor grad være styrt av RSI , tekniske analyser og andre “eksterne faktorer” frem til det kommer nyheter.

Personlig tipper jeg at vi ikke skal vente mange uker før det skjer noe nyhetsmessig.

3 Likes

Funcom så nære plussen på denne røde dag…

Endelig på vei opp igjen :slight_smile:

2 Likes

Ja, den som venter på noe godt, har is i magen osv :slight_smile:

3 Likes

At vi ikke har klart å etablere oss over motstanden rundt 1.37-1.39 er negativt på kort sikt. Ser ut som vi ender under og da kan det ta litt tid før nivået brytes.

Hadde gjort seg med noe mer info eller opptrapping av markedsføringen. Er vel bare tålmodighet som gjelder nå.

1 Like

Tja, med tanke på at 1.37 ble brutt med RSI over 95, så er det ikke så rart man tar seg en pustepause under. Med tanke på at det har vært 40% stigning uten nyheter. Så gir det jo enda mer mening :=)

Ryktene tilsier at info/markedsføring ikke er fryktelig langt unna.

2 Likes

For hver dag som går uten nyheter så vil nyheten når den kommer gi enda brattere kurve. Et par nyheter.på rappen og det tar av.

Joda, men jeg skulle likt å se at vi etablerte oss over motstanden, som ville indikert videre oppgang. Det skjer nok snart, men ikke nå med en gang.
Hvor får du 95 fra? RSI var 76 på det høyeste ut i fra RSI index på Netfonds.

Det ble postet her på fredag at RSI var godt over 90, men jeg kan ha lest feil. Men sånn seriøst. 40% økning uten nyheter… er ganske greit ? :wink:

1 Like

Det er mer enn greit, og jeg er innstilt på at kursmålet mitt skal nås. Diskuterer bare det bildet vi ser akkurat nå :slight_smile:

2 Likes

Personlig tror jeg kursen har gått i påvente av nyheter. så har vi steget 40% RSI blir høy, nyhetene alle ventet på har uteblitt, så da blir det liten tur tilbake og pust i bakken før vi skal videre.Blir overrasket om september forløper helt uten nyheter :wink:

1 Like