Ny eller samme gamle?
En gang må vel bli den første Var det bare jeg som fikk for meg at de skulle starte ca 3 mnd. før early access?
Conan Exiles’ development is on track and
marketing and promotional activities will be stepped
up in the months closer to the Early Access release
A new game of the “smaller” type based on “The
Secret World” IP is preliminarily scheduled for
release in Q4 and, being an experimental project, is
not expected to have significant impact on the
Company’s revenues. The game will be revealed
and PR and Marketing initiatives will start 4 to 6
weeks prior to release.
Her lukter det nyheter snart HVIS de lanserer til Haloween!?
Q4 pleier vel å bety desember (eller januar)
Enig der. Tipper desember.
Virker som mange tar det for gitt at de kommer med et Halloween-spill i år også. Kan bli en kalddusj.
Bagger sa det i 30 innlegg og mulig at du har rett i en kalddusj her. Det vil bare føles desto bedre med en varmdusj like etterpå i alle tilfeller
Det er 5 gaming conventions i oktober og 4 i november. Jeg har et håp om at Funcom kanskje ville være tilstede på et hotellrom nær Play Expo i Manchester 8-9 oktober. Eller noe tilsvarende. Det har jo vært dønn stille så utrolig lenge at en skulle tro de snart ville begynne å snakke litt mer om spillet og få ut litt info. Ikke for aksjonærenes egeninteresse, men for å profilere spillet, skape oppmerksomhet og gjøre spillet kjent.
Coca cola selger mye brus fordi de gjentar budskapet om og om igjen. Det er det som virker best av alle markedsføringstriks som finnes bortimot. Funcom må ikke tro at de bare kan vente til lansering, brenne alt kruttet på en gang som et slags vinn eller forsvinn opplegg og forvente å selge masse spill. Her må de komme med små drypp litt og litt og sørge for å gjenta et budskap til pressen hver gang de skrives noe. Dette må kjøres herfra og inn mot lansering.
Jeg syns det begynner å haste. Skal de klare hundretusenvis av salg så må dette også gjøres med kløkt selvsagt. Det er ikke sånn at kvantitet må utelukke kvalitet selvsagt.
Et drypp hver fredag og et stort drypp en gang i måneden.
Er du ute igjen?
Nei og hva mener du med igjen? Har vært inne lenge.
Innleggene dine har en tendens til å svinge litt voldsomt til tider, fra superpositiv og til “Nå må Funcom virkelig få ut fingern”
Gjettet at det hadde noe å gjøre med antall aksjer du har. Men jeg er enig, Funcom kjører kanskje en “Gaming Corps” på denne launchen? Et par tweets, noen Youtubere som legger ut en video hver. Og så helt tyst.
Conan Exiles’ development is on track and
marketing and promotional activities will be stepped
up in the months closer to the Early Access release
A new game of the “smaller” type based on “The
Secret World” IP is preliminarily scheduled for
release in Q4 and, being an experimental project, is
not expected to have significant impact on the
Company’s revenues. The game will be revealed
and PR and Marketing initiatives will start 4 to 6
weeks prior to release.
Edit: November på CE og snart på TSW spillet.
Forstår ikke hvorfor dette er noe folk venter sånn på.
Se hvordan SB traff med DbD, skulle Funcom klare 20% totalt på sitt så gir det ettertraktede kroner i kassen - hvor de også kan “konkludere” med at den nye strategien fungerer
Selvfølgelig, men her har Funcom helt konkret gått ut og sagt at de IKKE forventer å merke noe forskjell på pengene de tjener på den eksperimentelle tittelen. Det gjorde aldri Starbreeze, DbD ble laget for å selge. Håper du på at du vet bedre enn Funcom selv?
Hvis det nye spillet selger 200k på noen måneder så blir jeg overrasket
EDIT: ser du skriver totalt og tror fremdeles det er veldig mye
Dette skriver de kun til aksjonærer for å ikke hype spillet unødvendig. Det er Conan Exiles som er fokus for selskapets inntjening. Selskapets forventninger er kun med hensyn til at det er eksperimentelt, men et sånt spill kan fint treffe en nerve. Man vet jo tross alt aldri om et spill blir en suksess eller ikke i markedet.
Kan jo også nevne for dem som glemmer fort at fra The Park ble annonsert 26/9 så gikk kursen 80% ganske fort : )
De skriver vel det siden det er et “experimental project” og har ikke så mye med hype å gjøre.
Ja, det kan du si.