Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Tenker du dette blir en multiplayer walking simulator?

Et multiplayer-spill har vel generelt høyere replay value enn et singleplayer-spill

6 Likes

Det blir jo multiplayer så blir interessant å få mer info om det. Er uansett helt enig med deg i at dette er et prosjekt som vil kreve flere folk/mer tid enn The Park. Jeg har derfor aldri trodd at de ville klare release til halloween og har heller tenkt release i desember/januar.

5 Likes

Jeg har heller aldri sagt Halloween. Dette er baksiden av Baggers hausekampanje på HO i sommer. Da kan folk bli skuffet selv om det ikke er noen grunn for det.

De med mulighet for begge deler har som regel mest replay value :slight_smile:

Hvorfor haster det for Funcom å reklamere for Conan Exiles? De har jo hele neste år på det :wink:

2 Likes

Fordi vi vil at kursen skal opp fort ^^ :smiley:

4 Likes

Nei, det funker ikke slik. Hvis ikke spillet selger bra de første 2-3 månedene det er lansert på EA så er sjansen veldig lav for at de vil klare å snu det og plutselig selge mye mer. Altså, flopper spillet ved lansering på EA etter 3 mnd så vil ikke de siste 9 månedene hjelpe noe særlig. Det er EA lanseringen som er den viktige. Selve lanseringen ett år senere vil gå med minimal oppmerksomhet og liten interesse. Når en nå skal selge spillet på Steam så handler det ikke bare om gode tilbakemeldinger og reviews, men mye om listeplasseringer.

Så her handler faktisk alt om Q1 2017. Det er da fremtiden til Funcom vil bli avgjort. Jeg tror jeg hadde begynt å markedsføre spillet nå hvis jeg var dem.

3 Likes

Forstår ikke. Conan Exiles skal jo ikke lanseres før i slutten av 2017? Kanskje også ikke før Q1 2018.

Har du info når de startet å utvikle spillet?

Januar 2017 :slight_smile:

Hvor har du den infoen fra?

Vet jo ikke nøyaktig men dette stod i Q1 rapporten :

“One such game has passed internal prototyping and approval, being a small
multiplayer game based on “The Secret World” IP
designed to experiment and innovate in a small
niche market and build the internal competency of
the North Carolina team in Unreal Engine 4.This
game is preliminarily scheduled for release on PC
in Q4 2016 and due to their budget limitation and
experimental focus is expected to have limited
revenue impact.”

2 Likes

@paddy80 @anon91440261

Nå må vi ikke lure oss selv her og spre feil informasjon i vår egen lille HYPE rundt spillet gutter! Conan Exiles lanseres ikke i Januar 2017, men Early Access blir tilgjengelig!

Hvor lenge vil en Early Access vare? Kan se ut til at Funcom vil sette av hele 2017 på Early Access, derfor tror jeg ikke en release av Conan Exiles vil skje før Q4 2017 eller Q1 2018!

Kilde fra Facebook:

1 Like

Conan Exiles lanseres i Januar 2017, i Early Access. Det er den eneste lanseringsdatoen vi trenger å forholde oss til i første omgang. Ferdig snakka.

3 Likes

Du skjønner tydeligvis ikke hva Early access er og har lite erfaring med det. Early access lanseringen er den viktige. Lanseringen er bare et påfunn/påskudd. Når spillet lanseres som EA kan alle som vil kjøpe det. Kjøper ingen det da så blir det aldri noen lansering. Kjøper mange det januar 2017-mars 2017 så vil spillet ligge på listene og selge bra så lenge de gjør det. Uavhengig av EA eller ikke EA. Fordelen er også at det er en egen liste for EA så det er lettere å toppe den lista enn etter lansering.

6 Likes

Early access er en mulighet til å lansere et knapt spillbart spill som fortsatt er i alpha/beta-stadiet og fortsatt ta seg betalt mens man utvikler det videre. Gjerne basert på tilbakemeldinger fra communityet. Så det er early access som teller. Hvordan den går er med på å stake ut veien videre; enten mot suksess eller så blir det å lappe et skip som kanskje for alltid vil synke…

Januar 2017 er det viktigste her :wink:

3 Likes

Jeg forstår hva Early Access av Conan Exiles har å si for investor og jeg forstår hva det har å si for de som faktisk skal spille det :wink: Jeg vil bare ikke at man tror at Conan Exiles lanseres i sin fulle helhet Januar 2017, for det er helt feil. Forstår også godt at noen her inne vil ha raske penger :wink: som sagt, forskjell på en investor og en som skal spille det.

Selger de ok på pc frem mot full lansering, typ 4-500k så lanserer de ett komplett spill til ett helt nytt marked like stort som pc markedet hvis ikke større. Det tror jeg mange glemmer

1 Like

Jeg er begge deler, men hovedsaklig en som potensielt skal spille det. Eller som lar være om det virker for dårlig. :smile:

1 Like

Jeg har lyst til å debunke teorien om at det kun salget ved EA release som teller. Jeg har ikke tid til å sitte å google nå, men hvordan ser dette ut for konkurrentene? Solgte ikke ARK veldig bra i perioden mellom januar og mai i år? (ca 3 til over 5mill om jeg ikke husker helt feil?)

1 Like