Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Det er vel ikke det vi sier, poenget er at media ikke bryr seg om den egentlige lanseringen noe særlig. Så omtale og oppmerksomhet må komme ved EA lansering.

6 Likes

25 posts were merged into an existing topic: ARK - Survial

Vi fikk en Bullish Harami Cross i dag og det er et tydelig reversal pattern. Volumet var også godt under 1 mill i dag nå med konsolideringen, noe som tyder på at de fleste usikre er ristet ut. Kanskje vi får et par gode dager før helgen!

2 Likes

Jeg tror TSW-spillet som lanseres i Q4, støtter Virtual Reality. Gikta sier så.

2 Likes

Hvis de lanserer et for dårlig spill i januar blir det vanskelig å reparere med full lansering senere er vel poenget.

3 Likes

Veldig viktig at de slipper et nogenlunde gjennomførbart spill som er moro å spille, selv om det er EA. Folk godtar ganske mange bugs i EA, men det må være moro, da blir det også spennende for dem å følge spillet videre for å se hva som dukker opp av oppdateringer.

Jeg tror Funcom kan overraske, spesielt nå som de fikk noen måneder ekstra.

1 Like

Steamspy teller ikke xbox kopier, kun steam kopier :wink:

husk at de kom ut med betal DLCen sin som kort og greit satte fyr på hele communitiet. + at de tapte rettsaken og skylder 40mill USD :smiley: noe som nok er grunnen til at de tok betalt for den DLCen

1 Like

Føler at Funcom toget begynner å røre på seg. Mer aktive på Face nå. Håper de vil øke på nå med hyppigere oppdateringer videre. Den Dama så rå ut! Sånt går det ann å selge :slight_smile:

Kanskje vi går opp litt i morgen. Det var og liten salgsvilje i dag :slight_smile: Skal ikke mange kjøpere til.

Vi får se, morgendagen bil vise.

3 Likes

Det kommer nok an på. I dette tilfellet er det nærmest en “total conversion”, og et sted mellom en re-skin og et helt nytt spill. Det er ikke snakk om noe til originalspillet. Blir nesten som en spin-off tittel, bare at man må ha originalspillet for å spille det. De KUNNE nok gjort det frittstående også, kanskje det hadde blitt bedre mottatt? :wink:

Dette blir som om Funcom skulle gitt ut Conan Exiles: Jungle Mayhem ellernoe, et helt eget kart med helt egne dyr og items osv. som ikke er med i originalspillet. Jeg synes det hadde vært helt greit også.

Om det er Early Access eller ikke spiller vel liten rolle? Det endrer jo ikke på originalspillet. Blir som separate produkter. Kanskje det bare er jeg som ikke er gjerrig og ikke har problemer med å betale for sånt. :smile:

1 Like

Det kan jo diskuteres og siden de sier de skal ut av early access iløpet av året hadde de nok sluppet mye kritikk hvis de hadde sluppet dlc’en etterpå.

1 Like

De har ikke råd til å gå ut, er jo derfor de lager betal DLC, end of Early access = gjelden etter rettsaken forfaller.

Kanskje? Jeg tror folk helst bare burde slutte å legge seg så veldig opp i businessmodellene og praksisen til de ulike selskapene og heller betale for produktene de liker, og heller droppe å kjøpe det de ikke liker. Det er ikke opp til kundene å bestemme hvordan et selskap skal drive forretningen sin. Da velger man heller om man ønsker å bruke pengene på de, eller om man heller går til en konkurrent. Sånne hatkampanjer fungerer ikke uansett.

Spillutviklere og utgivere er her for å tjene penger (de aller aller fleste av de i allefall), og det er bare dumt å innbille seg noe annet. De er ute etter mest mulig penger på kortest mulig tid, og de er ikke her for å bli venner med kundene.

2 Likes

Utfordringen her er jo at selskapet ble tatt for å jukse, og at de måtte lage en modell for å betale gjelden sin. Er jo derfor alle hater dem. Fordi den modellen pisser på alle som kjøpte spillet tidlig.

Men egentlig så er det vel kundene som bestemmer ? :slight_smile: Hva skjedde f.eks med Payday2 og black market ? Tror du SB hadde endret noe der hvis de ikke hadde fått sykt med negative tilbakemeldinger over lang tid ?

4 Likes

Vote with your wallet :wink:

Black Market tror jeg hadde forsvunnet uansett, siden det ikke var mange nok som brukte penger på det.

Jeg kjøpte spillet tidlig og har hatt masse gøy med det! Kjøpte også DLC’en nå for litt siden og planlegger å ha masse gøy med den også. Men hvis jeg ikke hadde kjøpt den, hvordan hadde DLC’en påvirket meg da?

Hvilket juks mener du? Dette? http://www.cinemablend.com/games/Ark-Survival-Evolved-Developer-Being-Sued-Here-What-We-Know-126797.html

Jeg legger det jeg solgte på 1.37 inn på kjøp til 1.25 nå. Ønsk meg lykke til :slight_smile:

4 Likes

Lykke til!

2 Likes

Skal jeg kjøpe tilbake det jeg solgte for litt siden da? Skal vi ned igjen? :stuck_out_tongue:

1 Like

Vi går ned på lavt volum. Etter lang tid med oppgang. Jeg syns det bygges opp til en perfekt storm. Dessuten har jeg ikke brukt de siste 10 årene på å lære meg Funcomaksjen for å bli sittende med for lite inne når denne perioden nå nærmer seg med stormskritt. Tidlig inn er nå. Før alle nyhetene om spill som kommer.

Som dere ser så selger jeg når kursen har steget mye og er stigende. Altså jeg selger på oppadgående kurs. Traff godt med 1.37 selv om vi var over 1.40 et par dager. Nå har vi hatt en periode med konsolidering og tilbakegang på lavt volum. Siden dette har vart en stund nå så satser jeg igjen og legger på kjøp mens kursen går ned.

Det handler om å gjøre det motsatte av hva ordreboka forteller deg at du skal gjøre og så handler det om pondus. Det handler ikke om å snitt ned, for jeg snitter opp. Det handler om å kjøpe når interessen er lav i en periode hvor det forventes at interessen vil øke kraftig når-som-helst.

3 Likes

Og der ble det lagt en halv million aksjer til kjøp på 1.26. Typisk. :slight_smile:

2 Likes