Den dagen når Conan exiels lanseres på Ps4. Blir en dag med med høy sigarføring. Alt eller ingenting
lukter jeg et snev av sarkasme?
Bare prøver å forstå
På tide å sitte litt på siden når alle vet at den skal doble seg innen kort tid - men oppgangen og volumet uteblir.
Selvfølgelig kommer de ut med en sinnssykt awesome trailer (ikke CGI) så forandrer det på ting.
Tror fremdeles det og fenomenet er ikke unikt for funcom, men gjentar seg ofte i spill-aksjer som har en forventet topp nærme release.
F.eks. i SF en topp på 90+ når Unravel-hypen var på det høyeste. Nå er kursen på ca. 55.
Nintendo-aksjen er også en enda nyere eksempel:
Starbreeze ved lansering av payday2 økte også mye.
Aksjen har korrigert seg nå på ~1,3 og de nervøse har sikret eller solgt, volumet er skrumpet helt inn som det også normalt gjør ved hver korreksjon. Blir kanskje stille et par dager til og så går toget videre. I fjor ble The Park annonsert 26/9. Gleder meg til annonsering av neste eksperiment som absolutt kan komme på mandag eller ila neste uke.
Spørsmålet er hvor dårlig balansert dette eksperimentet blir, siden det er snakk om multiplayer. Og hvor stive og rare figurer det blir. Kanskje de bare låner rett fra utstillingsdokkene de bygde The Secret World rundt?
Kursmålet mitt er 1.80 før lansering, men jeg tror kursen kan gå høyere. Det er nok ikke et spørsmål om vi treffer målet, men når. FC gir ikke ut noe mer info før de vet at det blir godt mottatt i markedet.
Jeg har tro på Conan Exiles av fundamentale grunner som konkurrenter, kostnader, lansering på ulike plattformer.
Jeg legger også merke til at jubel-stemningen forsvinner når vi går litt ned, og folk blir usikre. Ingenting er endret, og vi har fortsatt gått opp 35% på et par måneder, flere måneder før release uten noe nyheter. Vi har ikke sett gameplay-trailer en gang.
Kan hende jeg tar helt feil, men jeg anser fallhøyden som lav på dette nivået, så tidlig før release. At folk fortsatt er litt usikre basert på det de har sett, er også et tegn på at flere skal inn senere når ting er mer på plass.
Sitter fullastet og har ikke gjort en eneste trade foreløpig. Vurderer etter neste rykk når volumet tar seg opp, men uansett long med 70%.
Ja har jo litt lyst å kjøpe meg inn igjen… allerede ca 8% på traden.
Ja skjønner man ikke at nå er tiden å kjøpe da kan det være
hadde 0,94 i snitt da. Så jeg skjønte det jo ganske tidlig.
Det er vel heller når man skal selge og når man skal vente jeg ikke er sikker på…
Kanskje ikke du, men vi andre har sett den. Her er den så du kan titte også:
Nå er det faktisk fler tomler ned enn tomler opp.
Nei nei, du må få deg briller. det er faktisk flere tomler opp nå… en tomler ned. Men det var en gang
Dæven! Du har helt rett! Og suksessen er desto nærmere enn den var… haha.
jaja 433 000 views og litt mer enn 50% tommel opp.
Så ca 216 500 kjøpere? Så får vi håpe de leverer.
Ja, alle som trykker “liker” på en video binder seg samtidig til å kjøpe produktet. Du skulle bare visst hvor mye rart jeg har kjøpt etter noen timer på Youtube.
Liker denne jeg
Nei, men det er 216" som likte det de så og vil vurdere det når det kommer ut.
Det er nå ofte slik jeg finner nye spill, ser en video på youtube jeg liker og så kjøper jeg det.
Gi Funcom tommelen opp da, så har vi i allefall ETT salg i boks
Jeg tror nok de får noen spillere i Early Access, men jeg tviler veldig på at de blir værende over tid. Funcom sliter alltid med å holde på spillerne uansett hva de lager.