Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Ja, traileren har vel alle sett. Tenkte på en video som viser reellt gameplay med forklaring osv. Tror FC kan bedre enn den alpha-videoen som ble laget i full hast for å tilfredsstille emisjonsgjengen.

2 Likes

De fleste spillutviklere sliter med å holde på spillere uansett hva de lager :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg gav den tommelen ned da jeg så den. Endret ikke på det senere heller så jeg har stemt den ned. Kjøper garantert spillet likevel. Blir spennende å se hvor mange som liker den nye de lager.

2 Likes

Da har vi TO salg! :wink:

Kjøper det sikkert selv tilslutt. Endte opp med å få skaffet Dreamfall Chapters også faktisk, tror det var inkludert i en sånn Humble Bundle. Har ikke fått lastet det ned på Steam ennå, men det kan jo hende det skjer en eller annen gang.

1 Like

De kanskje tipser sine venner, som kjøper det og tipser sine venner osv. Det er ikke bare de som ser på videoen som kjøper spillet.

Samtidig så er det sikkert de som sier til sine venner “fy faen ikke kjøp denne dritten, har du SETT videoen på Youtube eller?”. Også ler de av det sammen. Kanskje det går opp i opp? :sunglasses:

Også kjøper de begge det fordi de må sjekke om det er så ræva som de tror!

2 Likes

Jeg tror spillet kommer til å selge 500 000+ bare første halvåret. Med mindre spillet blir slaktet. Survival sjangeren er kommet for å bli fordi sjangeren tilbyr noe unikt. Det å lande på to ben med ingenting for å lære å overleve, lage seg stadig mer komplekse ting fra naturen, bygge (og dominere) er som skapt for spillutviklere. Det som er fint er at her skal ikke Funcom konkurrere mot de største studioene, men mot andre småfirma. Ja de fleste har et langt mindre budsjett enn Conan Exiles. Det betyr at Funcom faktisk kan ha laget noe skikkelig bra her.

Det andre er Early Access. Dette er “huge” for Funcom fordi de nå kan lansere med bugs, fikse bugs frem til lansering og da lansere et tilnærmet bugfritt spill. Hvordan de takler Early access er key. Jeg har stor tro på at de kommer til å takle kommunikasjonen med spillerne på en god måte. Her kan Funcom få vist seg frem på en god måte for fremtidige Early Access spill. Men usikkerhetsmomentet er vel om de vil legge til innhold raskt nok. Og om de klarer å unngå crashes/serverproblemer etter hver nye patch osv. Her er jeg mer nervøs.

Jeg tror Funcom passer perfekt for Early Access lansering på Steam. De passer også godt for å lage et “best in class” survival spill slik de selv sier de gjør. Den erfaringen de har fra å lage så kompliserte spill som MMO’s, ville vært sterkt ønskelig fra alle og enhver som skal lage et top notch survival spill.

Jeg har trua på at vi får se en detaljert verden med masse innhold, men et nokså lite map i forhold til mange spill. Men det betyr ikke noe så lenge de treffer her på samme måte som de traff med Tortage (den innledende sonen i Age of conan).

Sjansen for en stor Funcom suksess med et enkelt spill har aldri vært større enn nå. Lego Minifigures Online var et tullespill. Nå snakker vi om at Funcom skal få vise at de er best i klassen. Det tror jeg de vil vise også. De sier det jo selv, “det beste combatsystemet i noe survivalspill” og “det høyeste budsjettet”…

Anbefaling, kjøp!

13 Likes

Har god tro på CE, men bekymrer litt at de vil bruke dreamworld servere.
Hadde foretrukket å ha spillet til ps4, ikke steam, men mulig jeg går for å prøve det på steam.
Hvordan markedet behandler funcom i denne perioden, frem til slipp, og deretter er vanskelig og si, men ser for meg jeg vil gå ut og inn flere ganger i løpet av de neste månedene. Og holde på aksjene om jeg ikke klarer å identifisere en økonomisk gunstig trend på kort sikt.

Jeg også, jeg er sikker på at minst 250. 003 kjøper første måned i EA, gjerne flere.

Har ikke solgt, og gidder knapt følge med om dagen. Vet det kommer meldinger ( meget snart ) når noe spennende skjer!

Skal vurdere strategi videre når vi når kurs rundt 3 eller rundt launch, hva som kommer først.

:slight_smile:

1 Like

Mye stilig, men var det litt rare søte pastellfargete toner i grafikken? Føltes ikke helt som bladene i gamle dager.

Kanskje vi får en tur opp i morgen? :relaxed:

1 Like

Tredje reversal patternet vi ser nå uten at det har snudd. Alle gode ting er 3 :slight_smile:

3 Likes

Hvis dere ser på kommentarene på youtube av ulike filmer fra CE så er det utrolig mange positive tilbakemeldinger!

Dessuten på Steam hubben til CE så gleder folk seg, bla. ARK spillere som ønsker seg noe mer brutalt, men i samme sjanger.

Tror dette kan bli en meget pen hype hvis de presenterer ny trailer med “ferdig” oppusset modeller og grafikk. Folk blir gira med en gang de ser noe som ser bra ut og det er det som er cluet for å få solgt godt i starten :grin:

6 Likes

To grunner til at vi ikke er midt i et rally nå er at folk er veldig skeptisk til spillet etter den første videoen. Den gjør at folk føler seg usikre på om spillet vil levere. Det andre er at Funcom dreit seg ut
med LMO.

Dersom noen setter seg ned og ser obbjektivt på det så er potensialet for en suksess 10 ganger større nå enn under LMO tiden. Minst! Jeg foreslår at en lager et ark og setter opp pro´s og con´s for LMO vs Conan Exiles. Da bør det gå rimelig klart frem at alt egentlig taler for at dette spillet har mye større sjanse for suksess. Målgruppen. Betalende kunder fra start av. Innholdet. Forventet
Twitch/you tube interesse.

Da LMO kom ut så ble det diskutert om LMO kom til å gjøre bedre enn eller dårligere enn Lego Chima. En annen Lego fiasko. Denne gangen blir diskusjonen om spillet CE blir bedre eller dårligere enn ARK survival.

Da snakker vi uansett om helt andre spillertall og dessuten vil alle legge igjen penger.

4 Likes

3-6 mnd horisont - Sterk kjøp!

4 Likes

Funcom har ikke lenger noe med Stunlock Studios å gjøre?

Nei, ingenting. Battlerite er kun Stunlock.

Så dumt… Battlerite gjør det helt vanvittig bra på Steam! Nr. 1 top sellers og overveldende positive reviews (97%).

1 Like