Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Jepp. Funcom kvittet seg (disposed of) med sin andel av selskapet dessverre.

Bra for Stunlock da! Kanskje Funcom bare bidro til å “holde de nede”. Sky’s the limit! :smile:

1 Like

Snakk om å forvalte aksjonærenes eiendeler på dårligst mulig måte, dette ga de nærmest bort.

1 Like

Men hadde Funcom hatt tro på Battlerite (jeg antar de visste om kommende prosjekter da de kvittet seg med Stunlock) så burde de vel heller kjempet med nebb og klør for å beholde de? Dette tolker jeg mer som at Funcom fortsatt ikke skjønner hva som skal til for å lage et godt spill.

1 Like

Ja helt klart et feil valg å selge ut dette.

Noen som vet hvor mye Funcom fikk for Stunlock?

Siden det veide tyngre enn å få publisher-inntektene (30% av salgssummen kanskje?) til Battlerite. Hadde nok vært fine penger å bruke på litt ekstra polering av Conan Exiles idag. Én ting er å være etterpåklok, men her ser det ut som Funcom bare ikke kjenner igjen et godt spill om de så har det rett foran nesa.

Der fikk jeg enda litt mindre tro på Conan Exiles gitt. Dumt.

Det er jo bare en reskin av Bloodline champions, som jeg likte. Men det var ikke mange andre spillere som synst det samme da det kom ut.

Forskjellen ligger nok i valg av platform. Jeg er glad CE også skal lanseres på Steam.

1 Like

Som deleier av Stunlock så får du vel ikke 30% av salgssummen, blir mer 30% av overskuddet til selskapet. Uansett for tidlig å kalle Battlerite “kunne vært” en god inntekt for Funcom, da de må nok selge over tid for å vise at det skaper penger for eierne. Ser lovende ut må jeg derimot innrømme, men tidlig i prosessen fortsatt.

BC gjorde det vel også bra i starten mener jeg å huske, men spillerne ble lei.

Og Steam kan kanskje gi AO en ny sjanse også.

1 Like

Salget ble gjort på verst tenkelig tidspunkt også. Når de gjorde det salget hadde vel Stunlock “ingen” spill på markedet ( dead island ble lagt ned og bloodline champions var mer eller mindre dødt ). Så vidt jeg husker hadde de ca 5mill i cash og blir overrasket om Funcom fikk noe særlig mer enn sin del av det.

3 Likes

Det er vel det Funcom tenkte også :smile: Så da er dere eventuelt like blinde?

Bare surr. AO kommer aldri til å komme noen vei på Steam. Det blir kun for spesielt interesserte, eller nostalgikere som skal mimre en times tid. Grafen kommer til å peke rett ned etter launch, og der forblir den.

Jeg tror antall spillere dobler seg hvis de kommer på steam :stuck_out_tongue:

1 Like

Det tror jeg også, kanskje stiger med 3-400% faktisk. Så tror jeg det synker med over 99% etter bare to uker.

For å være litt seriøs når det gjelder AO & Steam så tror jeg ikke målet til Funcom er at AO skal gå til himmels ( selv om en del aksjonærer drømmer om det :wink: ). Målet til Funcom må jo være å holde AO IPen i live slik at de senere kan gi ut andre spill med setting i AO universet. Lansering av AO på steam forlenger nok livet til MMOet med noen år.

1 Like

Det fremstår som at du har problemer med å se enkle sammenhenger Stjernebris. Når Funcom solgte Stunlock så var de uvillige eller hadde ikke økonomi til å investere mer i spillet BC for en reskin og republisering. De valgte å putte alle pengene sine i andre prosjekter. Det gjenstår å se om dette var lurt eller ikke. Vi får ikke svaret nå under BC lanseringen, men når CE er lansert også.

Da Funcom solgte var noen andre kjøper. De som kjøpte har nok investert noen kroner i å forbedre BC for relansering. Denne investeringen kan godt vise seg å være god for kjøperne. Men det kan godt være at vi om et år sier at Funcom gjorde lurt i å konsentrere seg om å putte pengene sine i CE. Og når jeg sier vi så mener jeg vi andre :wink:

1 Like

Andre prosjekter, men hovedsaklig en re-skin av ARK: Survival Evolved? :wink:

Ett ARK på anabole sterioder kan bli en innertier det :wink:

La meg illustrere hvordan jeg ser på ARK vs Conan Exiles med to trailere:

Transformers

vs

Transmorphers

Fasit kommer i januar, om ikke CE utsettes (igjen).

Hvorfor denne referansen, fordi CE er lengre frem i tid enn dinosaurene som Transmorphers er lengre frem i tid enn transformers som er nåtid? Ser den, ellers ikke :slight_smile:

Funcom MCAP på 4 milliarder ved 500k solgte Age of Conan. Ark osv. sammenlignbart med Conan Exiles har solgt flere millioner kopier. Kan bli veldig interessant når vi ser salgstall fra Conan Exiles. Er selvsagt spent på hvordan de millionene med Conan fans vil ta i mot dette og satser på at de blir nysgjerrige og vil prøve.

3 Likes