Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

har du kjøpt enda @holmes ?

jeg sitter enda på sidelinjen…

Nei, venter og ser an etter lansering. Det er veldig mange som skal selge før lansering og det regnestykket går ikke opp. Jeg synes også ledelsen har brukt opp tabbekvoten, det er synd, men det går ikke å lukke øynene for den måten de har mislykkes i å forvalte aksjonærenes verdier på (en katastrofal emisjon + salg av Stunlock). Noen kan sikkert tjene mye på å kjøpe / trade Funcom nå før lansering, men det passer ikke min investeringsstrategi.

3 Likes

Enig i mye av dette, men den katastrofale emisjonen legger jeg i hendene til tilrettelegger. Selvfølgelig ledelsens valg å velge akkurat ABG, men vi må huske på de bare var dager fra konkurs.

1 Like

Er fortsatt uenig i at de var dager fra konkurs. :slight_smile: De ville selvsagt ha sluppet CE før det hadde blitt snakk om noen konkurs, i og med at Jebsen satt med kortene der. Og de ville ha kjørt en emisjon og fått inn penger på en eller annen måte uansett, som jo var planen.

2 Likes

De kunne ha kjørt en fortrinnsrettsemisjon på samme lave kurs som bare var delvis garantert (med det de kunne få til), og med tegningsretter som kunne handles. Evt en rettet emisjon med det de fikk til i bookbuilding, og en stor rep emi med resten av det de ønsket.

Men for ledelsen var det ingen insentiver for å ta den lille risikoen for at emisjonen ikke ville bli tegnet tilstrekkelig, og de kunne uansett få nye opsjoner prissatt etter shorting av emisjonaksjene ut i markedet uten å utsette egne arbeidsplasser for noen risiko.

Det underliggende problemet er altså en dominerende hovedeier som ikke støtter selskapet med ny kapital og lavt eller inget eierskap blant nøkkelpersonene i selskapet og som tilsynelatende setter sine egne interesser fremfor interessene til minoritetsaksjonærene.

3 Likes

Tror ikke det var SÅ kritisk selv, men det var nå deres egen ordlyd og jeg tror det stod verre til enn mange trodde :slight_smile:

4 Likes

De tok jo opp kriselån?? - det var jo trolig for å klare å betale løpende utgifter som lønninger osv.

Jo det var krise, fullstendig krise.

Samtidig tror jeg ledelsen ikke brydde seg nevneverdig over at utvanningen ville bli så stor.

3 Likes

Hmm ser ut som vi stenger under SMA300 i dag. Får satse på støtte litt lenger ned

Stenger vel på 1.29 - etter kjøp fra DNM?

1 Like

Ja, positivt hvis det kommer litt kjøpsinteresse på slutten. ESO solgt litt i dag, håper ikke det er Jebsen som selger igjen.

Ja,det er dog lenge igjen til jul :slight_smile:

Ja, men husk at hypen begynner 3-4 måneder før lansering.

Da begynner det å bli like før :wink:
Ordlyden var vel i månedene før release

Edit: Kan drøye en mnd til

1 Like

Håper du :slight_smile:?

Egentlig tror jeg det er bra hvis Jebsen selger litt mer, så kanskje han kan stille opp med mer kapital hvis det trengs.

Ser ut som kursen kom litt tilbake så vi ikke stenger under SMA300 likevel.

3 Likes

Told you :wink:
Tar dette med ro, det er hyggeligere RSI nå og nede på 40 tallet vel, så det tar seg snart opp igjen, da de kommer med noe allright

1 Like

ob:

As previously communicated in the second quarter 2016
report, Funcom is developing one game of the smaller
type based on The Secret World IP which is designed
to experiment and innovate in a small niche market and
build the internal competency of the North Carolina
team in the Unreal Engine 4 technology.

The game will be publicly revealed and PR and
Community initiatives will be initiated in the
upcoming weeks, leading to a release on PC around the
Halloween timeframe.

Due to its limited budget and experimental focus this
game is not expected to have a material impact on the
revenue of the Company.

Badhoevedorp, The Netherlands, 26 September 2016
Funcom N.V.

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=410186

10 Likes

Det var faenmeg på tide! Nå må vi få noe gang her! :slight_smile:

2 Likes

Halloween, hva har vi snakket om, men neiiii, det rakk de ikke! bedrevitere…

5 Likes

Huh, kommer tidligere enn jeg trodde. Trodde de måtte gi opp Halloween timeframe da vi hadde hørt så lite, men ser ut som de satser på “surprise release” til fansen og andre sesongspillere rundt Halloween.

Spent på hva slags spill de har kokt sammen nå på kontoret da, etter The Park tror jeg flere har forventninger til hva de skal levere denne gangen. Alle unntatt investorene som vet at spillet ikke vil levere økonomisk i henhold til Funcoms interne plan…eller vent nå litt!! :wink:

Som jeg har nevnt tidligere, så er dette uansett genial R&D bruk, da de lærer å bruke systemet bedre og samtidig selger resultatet sitt! Selv om siste avsnittet i meldingen er nok lagt til med overlegg, og jeg tror de håper på litt overskudd uansett når de slipper et produkt, hvem gjør vel ikke det?

Blir moro frem mot Halloween ser jeg :slight_smile:

4 Likes