Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Det kan på meg virke som de jobber til tross for at vi ikke får info hele tiden :wink: Mon tro om de har fått gjort noe på CE også?

6 Likes

Og burde således heller ikke ha noe som helst innvirkning på kursen. MEN…nå er ikke Funcom-investorer som andre investorer. Her skal kursen kjøres opp. Hallo, Funcom kommer med et nytt spill! Tenk på et tall! Hvor høyt skal vi? 3? 5?

1 Like

Sleng på en null bak så er vi der!

2 Likes

Skal vi si kursen går opp til rundt 1.60-1.70 ved release av det nye TSW spillet?

2 Likes

Nå har vel ikke Funcom vist seg å være så flinke til å bedømme hva som kan gi god inntjening, ref. Battlerite. Men du stoler på de her altså?

7 Likes

Skal vi liksom høre på en som sammenligner SOMA med CE?? Hallo?

2 Likes

et lite spill med ingen forventet impact, det beste som kommer ut av dette er at de får erfaring og kanskje positiv omtale. Det kan føre til bedre salg av CE til å begynne med.

1 Like

Ja, uff og huff dette var jo triste saker…

NOOOOT!

:slight_smile:

1 Like

Meget gode nyheter.tsw spill til halloween.akkurat som jeg har trodd veldig lenge.nye funcom leverer produkt i tide denne gangen.

7 Likes

At det kommer utsettelser i ny og ne må man regne med i spillbransjen, jeg synes Funcom er ryddige og leverer ok. Sett bort fra emisjonen, så er jeg meget fornøyd med hva de har fått til og det er mer betryggende å bære aksjonær. Nå ser det ut til at de er i rute, noe jeg er sikker på de er med CE også. Ikke fått svar fra Funcom rundt inntjening på steam, noe jeg tviler på de deler til enkeltpersoner. Uansett, det er noe som kanskje kan tas opp i plenum neste presentasjon, q3

Det kommer jo an på prisen, men prosentene de får er vel ikke noe stort mysterium å regne ut? Steam tar 30%. Trekk fra avgiften til Unreal Engine, skatt og moms = det Funcom sitter igjen med. CE koster neppe mer enn 200kr. Maks 250.

Stemmer alle parametre vi bruker så ja, da skal det være greit å finne ut.

Hyborian Conqueror Collection -40% på Steam!

:slight_smile:

1 Like

Svar fra Schreiner, betryggende at de er profesjonelle, skulle vel bare mangle?

Thank you for contacting Funcom. We are bound as a company by confidentiality clauses on agreements with product stores, IP owners and other service providers so we can not disclose the details of such agreements.

The high level calculation for net revenue without royalties is Retail price – Applicable taxes – product store fee, where most product store fees are calculated after taxes.

Royalties can apply on gross or net revenue depending on the details of the agreement.

In addition a product’s average MSRP can be affected by other variables such as:

  •          Pricing differences per country
    
  •          Promotions and discounts
    
  •          Potential additional product packages (“premium”, “collector’s edition”, etc)
    

Regards,

Ole Schreiner
EVP Business Operations
Funcom

4 Likes

Opp eller ned om en liten halvtime? :metal:

Tror du har rett :wink:

5 Likes

Basert på at flere mente Halloween ikke var reelt - opp, basert på at de umulig kan tjene penger, ingen endring. Det kommer nå nyheter rundt spillet de neste par ukene, dvs trolig neste uke, med pressemeldinger osv ala The Park. Ser det artig ut så starter nok en forsiktig oppgang igjen, etterfulgt med hypen rundt CE.

NÅ er det historisk riktig å posisjonere seg for de som ikke allerede sitter nå. RSI er også normalisert på 52.

3 Likes

Hvis en ser på sammenligning av nytt spill med The Park og historisk aksjekurs vil vi kunne få en oppgang i Funcom kurs på ca 60-70 prosent frem mot release av spill på Halloween dato. Her er det gode muligheter for tradere…

1 Like

Litt vanskelig hvis du allerede er all in

2 Likes

Vil tro at det finnes noen som er interessert i 70-80% avkastning på en uke eller to.

1 Like