Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Bli med fra 1 til 8 i år da @Kronn. Da blir det god jul i år også : )

1 Like

Eg blir med fra kr 1, men da må kursen ned litt først :slight_smile:

Eg har mine prinsipp iht den pågående emisjonen, det er det som styrer meg nå.
Eg er self åpen for at det er feil avgjørelser eg tar, men da tar eg det med ett smil :slight_smile:

1 Like

Er lov det, men kommer til å synes synd på deg hvis du ikke rekker toget i år : )

1 Like

Noe som faktisk spilte inn i hvor tungt jeg skulle gå inn i funcom nå var at det er på disse kursnivåene her jeg har råd til å kjøpe masse funcom-aksjer. Allerede på 2 kr, er det ikke like fristende å kjøpe like mange aksjer, fordi da utgjør investeringen en for stor andel av porteføljen.

Men jeg holder litt igjen i tilfelle 0.5 dukker opp. Tror ikke det.

En feil eg gjorde ofte i starten, var å kjøpe " billige" aksjer for og få råd til mangen

3 Likes

Er det bare eg som står uten nå ?
@Larsen
@holmes

Edit : @nofun da ?

1 Like

Jeg har ikke handlet en Funcom aksje etter emisjonen, vil si fra hvis jeg kjøper noe, men har ikke planer om det på nåværende tidspunkt hvis ikke det kommer veldig gode argumenter.

Dvs argumenter som ikke baserer seg på at market cap var høy før tidligere lanseringer (eller før emisjonen), men på at Funcom faktisk kan snu skuta og bli et profitabelt selskap som skaper verdier for aksjonærene.

5 Likes

Joda, men jeg synes ikke at 25% av porteføljen i funcom er uansvarlig, ikke til meg å være i alle fall. Tror ikke jeg har lyst å fortelle hvor tungt jeg var investert her i yngre dager. Det er en klar forbedring i alle fall…

2 Likes

Er det noe galt i å måtte ha 100k aksjer i hvert selskap man investerer i? :grin:

2 Likes

Er det sånn at om eg sier eg har kjøpt nå, så siger kursen igjen ?
( eg har ikke kjøp )

1 Like

Du må spise is og kun skrive om andre ting enn fun :slight_smile:

Den gikk ned ett øre :wink:

Heeey, eg har kjøpt i bøtter å spann :wink:

Haha, ett øre til .
Eg har solgt alt, kjøpt Funcom for milioner, se nå, snart under krona :wink:

1 Like

Åssen type is spiste du?

1 Like

Jeg kunne nok godt tenkt meg å kjøpt Funcom noen måneder før en release selv om jeg anslo de fundamentale utsiktene til å ikke være noe mer enn middels.

Som jeg ser det, så er problemet nå at jeg er langt fra overbevist om at CE kommer til å selge noe særlig bra. Konseptet som de har kommet med er spennende, men det de har vist hittil er veldig langt fra dette i mine øyne.

Framtidsutsiktene for aksjonærene er derfor noe jeg ser som langt fra positiv ut. I nedsidescenarioet så har de fortsatt gjeld og sliter med cashflow. I oppsidescenarioet, så er gjelden konvertert og det er 360m aksjer å fordele oppsiden på…

3 Likes

Ossen går det med kursen da ?

Rt 1,19 fortsett med å spise is

1 Like

Kjøpte litt på 1,20 så den skal nok ned.
Det som styrer nå er hva emifolka Gjør, når starte salget igjen ?

1 Like

Fortsetter kursoppgangen, må vel emisjonsgjengen innse at de sannsynligvis selger seg for billig og avvente litt?

1 Like

Utgangspunktet tenker eg at det vil Være dager med pause i emi salget for å lokke markedet etter, så kommer der nye salg.
Dersom Dei klarer det så vil jo kursen bli økende hver dag, og da blir det vanskelig å få lavere inngang.
Det kan jo også tenkes at noen faktisk er langsiktig.
Eg blir likevel forundret om vi ikke skal vesentlig ned etterhvert

2 Likes

Hvorfor skal vi ned ?

1 Like