Hvorfor skal vi opp ?
Der er to titler som ikke er annonsert enda!
CE skal lanseres, lav kost, muligens greit potensial,
Funcom har ikke hypet en drit så langt.
AOC har gått fra den 26 mai fra 221.933 spillere til 379.821 spillere.
The park solgte helt greit og konvertering fra PC til konsoll gikk veldig bra.
markedet absorberer emisjons aksjer veldig greit.
uttalelse fra DNB om at de er interessert i og assistere med og sette sammen ett styret som tar riktige valg for og få funcom opp på beina igjen, kan tyde på at de er langsiktige/middels lang sikt.
Jeg vil nå si at 70% ned fra 2.5 til 0,85 er vesentlig ned. Kanskje ikke vesentlig nok? Usikkerheten er nå betraktelig redusert, og vi ligger fortsatt under verdien som markedet priset FC til med gjeldsproblemer.
Hvorfor skal vi opp? Snart kommer tidenes survival spill.
Eneste spørsmålet jeg stiller er hvorvidt de nye “etteremisjons-aksjene”, samt lock-down aksjene vil påvirke kursen?
etteremisjonsaksjene vil på en god dag bytte hender på en halv formiddag og kan ikke se at det skal knekke kursen, det var spådd nord og ned med 140 mill aksjer som kom denne uken.
etter nord og ned er vi opp (viss dagen i dag holder ) nesten 20 %.
Christian snakker fortsatt om 2017 når han beregner antall aksjer.
Markedet vil alltid indiskontere noe i fremtid, og det gjorde markedet også når emisjon ble kjent i slutten av mai og sendte kursen ned 60%. Beregner en forventet antall aksjer frem i tid på denne måten og sammenlikner med nå situasjonen så vil jo en hel rekke børsnoterte selskap fremstå som svært dyre å kjøpe ut fra market cap.
Helt enig
Men lock down ser vi jo ikke før i 2017. Og antall etter emisjons aksjer tilsvarer jo uansett ikke mer enn noen få dagers omsetning å få ut om en skulle ønske å realisere disse med en gang da. Og hvorfor skulle en velge å realisere nå forut for release av CE og stor kjøpsinteresse for aksjen ?
En rekke børsnoterte selskaper er svært dyre
Jeg synes ikke Funcom er veldig dyr, men samtidig er risikoen høy for den langsiktige investoren. Kortsiktig har jeg ikke noe syn på aksjekursen, jeg kan se argumenter for både rally og videre ras.
Eventuelt så kommer de til et nivå hvor risk/reward tilsier at de selger resten.
Hvis emisjonsgjengen vet hva de gjør og det gjør de helt sikkert siden flere av disse er proffer, så er det kun ett scenario for meg. Det er at de vil småselge litt ala i går, da får de ut aksjer til god pris uten å rompekjøre markedet. Dette taler for at kurs holder seg og trolig stiger fremover.
Videre så vil det komme flere triggere nyhetsvis fremover, som vil gi økt volum og og de kan utføre den klassiske “sell on news”. Dette vil føre til at de tradisjonelle monsteroppgangene vil utebli / bli mer edruelige.
Risiko synes jeg pr nåværende kurs er lav pga punktene over og vi er i lanseringer, økonomisk er det sikrere nå enn for 1 mnd siden.
Argumentene for dumping av emi aksjer holder ikke mål da utsiktene er som i dag. Utsiktene for fremtiden til Funcom kan endres til det verre, DA vil det uansett være greit å selge seg ut for de fleste, først da kan det bli trangt ut døra slik jeg ser det, ikke nå da vi venter på mer video, mer info vedrørende CE og nye spill. Dette er jo info vi vet kommer, vi vet bare ikke hvor positiv den er, derfor er kursen avventende og derfor vil det store salget i min verden la seg vente på.
Kanskje vi får en boblefri lansering fra Funcom?
Helt enig I at det er ett dramatisk fall fra 2.5 og ned til 0,85 men Dei som reddet selskapet mente ikke at aksjen var verdt 2,5.
Men, nå er det mange som har tatt grei gevinst på aksjene, dvs over 100 prosent.
Dvs igjen si at mange sitter med nærmest " gratis " aksjer og kan kanskje Være villig til å sitte en tid fremover da risikoen for å tape EK på investert kapital I aksjen gjennom emisjon er minimal ?
De som reddet selskapet mente at markedet trodde verdien var over 0,55kr pr ny aksje. Hva ville ellers vært poenget med å være med i emisjonen?
Den emisjonen der var et ran, der en kynisk gruppe presset funcom til det maksimale for å unngå konkurs.
Tror ikke de nødvendigvis betalte det de mente selskapet var verdt, de betalte nok så lite som de greide å forhandle seg frem til.
Jeg mener 10kr er verdt 10kr, men får jeg forhandlet meg frem til å gi eksempelvis 5kr så betaler jeg heller det.
re : Q10ps
Helt riktig, at de klarte å forhandle seg frem til et “kupp” på 0,55 øre betyr langt fra at de (eller markedet forøvrig) mente dette var verdien på selskapet.
Enig med dere, men dere er sikkert litt enig i at 2,5 var litt drøyt for ett selskap som bare var dager unna å gå konkurs ? Ref Funcom ang konkurs
Enig i det også, men veriden på Funcom nå er jo en helt annen nå som mulighetene deres igjen er til stede.
@Kronn det var veldig mange her som satt med aksjer på det tidspunktet, så konsensus var vel at de mente prisen var riktig. Personlig mente jeg den var hinsides, men det er meg da.
Utfra rapporter og meldinger fra Funcom, samt varslet emisjon så var det kunstig høyt samtidig som kursen på emisjonen var unødig lav.
Tror du alle som eide Funcom selv var I stand til å mene noe relevant om kursen ?
Enig I det