Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Buhuu. Jeg som trodde Mor Theresa forhandlet for dem.

oops prematurpost -editing

2 Likes

Det var det beste Funcom kunne forhandle fordi det var umulig å hente kapital ellers i markedet (dvs resten av markedet med nok kapital til å delta verdsatte ikke Funcom høyere og ledelsen var ikke villig til å risikere sine egne jobber ved å gå bredere ut, selv om denne risikoen i ettertid har vist seg å være lav eller fraværende).

Det er jo helt tydelig at emisjonskursen ble fastsatt omtrent slik ± 0.1 kr:

x*(antall aksjer som kan trykkes opp nå) = 5 millioner USD

1 Like

De var jo ikke dager fra konkurs. De var jo på vei til å kjøre en åpen emisjon mot markedet, og det tror jeg hadde gått bare fint.

Og Jebsen ville fremdeles ikke bare latt selskapet gå under.

1 Like

Eg vet Ikkje annet enn hva Sentrale ledere I funcom sier og det ble vel antydet at det ikke var så langt unna.

Enig I det du sier ang Jebsen, og han tillot det heller ikke, resultatet er at funcom er reddet og en stor utvanning ble løsningen.
.

1 Like

Vel de er jo desperate etter å forklare hvorfor de rævkjører de fleste aksjonærene sine, og lar et fåtall sitte igjen med gevinsten for det. Klart han skylder på det ene og det andre :slight_smile:

1 Like

Vi gir oss her, så beholder vi den gode stemningen :slight_smile:

6 Likes

Uansett så er det enkelte trodde ville være dommedag mandag denne uken avlyst.

Tror vi tangerer i underkant av 50MILL aksjer i volum denne uken.

Her må helt klart en hel del av emisjonsdeltakerne som ønsket å realisere allerede nå ha solgt/selger seg ut.

Lite sannsynlig at det meste av dette er trading, i så fall er trading ca. 20 doblet siden emisjons meldingen kom og det tror jeg ikke på.

1 Like

stein4t
At Kronn selger pleier å være et kjøpssignal. Som oftest går den kraftig opp etter at han har annonsert salgt. Motsatt ved kjøp :wink:

Har tenkt litt på denne menst eg tok meg en køyretur, begynte å tygge litt på den.

"Eg solgte Funcom, mesteparten før siste q rapport, var det feil ?

! Kjøpte Funcom rundt krone for dager siden, solgte litt igår og mer idag, samtidig kjøpt igjen idag da det ikke helt som ventet, ikke helt feil.

! Eg sa fra at eg begynte å plukke Bionor da den lå 60 øre, etter det, faktisk bare to dager etter, så var den opp i nesten 1,20 intra, eg solgte senere rett under 80 øre, var det feil ?

Eg kjøpte noe Biotec, det var feil foreløpig

Gig gikk opp etter at eg mente den var teknisk klar, men bare to dager etter så ble den skrellet.

Noen spurte om Nava da den gikk bananas for noen dager siden, hugser ikke hvem, men eg sa vertfall at eg ikke rører den, da var kursen rundt 12,5, nå er den 9kr og noen ører.

Avm forklarte eg at ikke ville røre, den har gått kraftig opp etterpå, gullprisen har økt, grunnen til at ikke rører den, er stor usikkerhet rundt finansiering samt det vanker snart bøter og tri-k står i fare, dersom ikke plan fremlegge iløpet av kort tid.

Edit : sa fra at eg plukket Nsg igår, så får vi hvordan den går, foreløpig har den vert både under og over mitt snitt

Sikkert mangen flere eg kunne ha nevnt, det går altså begge veier :sunglasses:

8 Likes

Igjen er det småsparere som kjøper og JPM, piratos, asc, morgan stanley som selger. Det er et tegn på at de proffe tror den skal ned. Og de er visst ikke så redd for at aksjen skal løpe fra dem. Når piratos selger inviterer ordreloggen til fest. Får håpe festen ikke blir avlyst.

Kjøpte på krona, foreløpig ok. Proffene vil ikke dumpe, da dreper de interessen og derigjen etterspørselen. Derfor skal vi videre opp

2 Likes

Får bare inntrykk av at argumentene for å kjøpe er helt fraværende av det svaret der…

2 Likes

Både kjøp og salg har vært dominert av småsparere i dag. FC opp 7-8% på en ellers tung, rød børsdag. Kursen stiger fortsatt på høy omsetning. Finnes ikke salgsvilje, men kjøpere avventer nå de og.

Bare en liten observasjon: Hvis vi skal ned mot krona igjen har vi en litt skummel hode-skulder formasjon, og om halslinja bryter der er det fritt fall nedover.

5 Likes

Helt enig, Kronn! Jeg kunne aldri funnet på å kjøpe funcom før emien!

Litt humoristisk, men hvis man tar argumentene her fra motsatt perspektiv:

Jeg tror ikke kjøperne ønsker å utløse rally og derfor vil de kjøpe forsiktig helt til kursen siger ned til et nivå som er det laveste emisjonsgjengen ønsker å selge på. Kjøperne er ikke så dumme at de kjøper til høyere pris enn de er nødt til. De kan bruke negative nyheter til å laste opp ekstra på dipper da det er større salgsvilje.

11 Likes

Akkurat som jeg synes du kommer med sprøyt :wink:

Det var ikke rare prosentene vi endte opp til slutt i dag… :slight_smile: Skjer i morgen da? :upside_down:
Har ikke vært noe liv ellers på sosiale medier siden “launch”, kommer vell snart noe… :slight_smile:
De er forsåvidt bare noe og 100 likes fra 5k på Conan Exiles fb…

1 Like

Virker som det er nærmest krona det er størst kjøpervilje , så går ned igjen mot krona i morgen så øker nok volumet :+1:

1 Like

Forøvrig verste dag på børsen siden mars. Sett i dette lyset så var kursutvikling i dag meget sterk.

3 Likes