Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Jeg begynte ikke å selge meg ned før på 7-8kr. Ble reddet av et mini-rally opp mot 9kr hvor jeg solgte 75%. Solgte resten på ca 4kr rett etter salgstallsnyheten. Jeg forstår ikke de som kjøpte den dagen. Gikk fra 4-500k i potensiell gevinst til litt i minus (10-30k).

2 Likes

Kjenner folk som ikke kom seg ut med pluss… så du var tross alt heldig.

Jeg kjenner noen som fremdeles sitter med Funcom aksjer til snittpris 15 :wink: :smiley: :stuck_out_tongue:

4 Likes

Da bør de seriøst ta tapet og få skattefordelen…

2 Likes

Mitt nest siste kjøp i Funcom var på våren før TSW ble sluppet, til rundt 16kr. Det siste kjøpet 1,05kr. Det er også et hint om at det er en aksje med ekstrem risiko.

Funcom er “billigere” nå enn før TSW, men marginene mellom suksess og konkurs er mye mindre, ettersom de har svært lite cash. Kanskje ikke konkurs da, men en utvanning tilsvarende den vi fikk i våres, men på f.eks 10 øre.

Btw, jeg er nøytral til Funcom, oppsiden er omtrent som nedsiden, jeg synes bare det er aksjer som har bedre risk/reward forhold. :slight_smile:

3 Likes

Jeg begynner nesten å få mer trua på H&S En CE. Konseptet er meget spennende og passer veldig bra til youtubere. Og dette er ikke bare et walk trough spill. Lurer på om jeg skal ta gården i pant.

3 Likes

2 Likes

Hva har Funcom gjort de siste 4-5 årene? HS! #wtf

1 Like

Mye stormanns galskap har de gjort. Men syns de er på et riktig spor nå.

1 Like

Aktivitet på register sidene til MMO spillene ifølge Similarweb. Svak september, Q3 i linje med Q2.

6 Likes

Enig, som jeg skrev på chatten,
Det som slo meg nettopp er at H&S blir ett kompis spill, hvis du kjøper det er du jo gira på å skremme kompisen(e). Dette kan vel fungere utmerket som jungeltelegrafen og markedsføring i seg selv. Hvis 1 kjøper det får minst 1 eller mange streng beskjed om å gjøre det samme. Tror derfor også survival har de salgstallene de har, du ønsker å være sosial via chat og game med kompiser. Funcom føles mer og mer bra

5 Likes

ikke gjør det

9 Likes

Absolutt ikke gjør det. Dette er høyrisiko aksje, ikke invester mer enn du kan tape.

4 Likes

Synes du det er allright å bo i campingvogn så kjør på :+1:

5 Likes

Eg har kjøpt aksjer med kredittkort:)

Berre 18% rente he he.

Så kven trur at motstand på 1.4 blir brutt dei neste dagane?

1 Like

Er det du som har en tråd gående på HO?

Nei, det er lenge siden eg har skrevet på eit forum nå.

Høres ikke så lurt ut

3 Likes

Du kunne fått 16 prosent lavere rente i Skandiabanken.
Evt 3 prosentpoeng lavere, men det høres ikke like flott ut. :wink:

1 Like

Antall spillere på Steam i snitt for Funcom sine spill. Jeg har tatt med Dreamfall Chapters der Funcom eier iP men ikke har utviklet eller vært forlegger for spillet

8 Likes