Så, siden du har gjort en stor jobb med å mekke de grafen, hva med å gjøre litt mer jobb og legge til omsetning pr kvartal for Funcom? Så det går an å se om det er noen korrelasjon.
Utakk er verdens lønn.
Så, siden du har gjort en stor jobb med å mekke de grafen, hva med å gjøre litt mer jobb og legge til omsetning pr kvartal for Funcom? Så det går an å se om det er noen korrelasjon.
Utakk er verdens lønn.
Hadde visst dette liggende
Inntektene faller fortere enn spillertallene
@holmes
Du skal ha for interessen på tross av mangler av aksjer
Allright med alt du kommer med
Hvis jeg ikke husker feil så var utgiftene med emisjonen i q2 og derfor fallende resultat. Det ble opplyst fra Funcom at de hadde gjort tiltak på utgiftene og de var på samme nivå som q1, men pga utgiftene til emisjonen så ser det styggere en det egentlig er.
Beklager min feil, takker for tilbakemelding
isolert sett har han vel rett og man kan forvente en bedre variant av Q3?
Utgiftene vil være lavere ja, men trenden for inntektene ser jo ikke bra ut. CE ser ut til å bli viktigere og viktigere.
Og H&S…
At gamle spill tjener mindre er ca naturlov. Det som er langt viktigere er at kostnadene er kuttet drastisk og 2 spill i nær fremtid.
Derfor var det at eg ble veldig skuffet over at CE som skulle lanseres i sept, ble utsatt til januar, og dermed også utsettelser av nye potensielle inntekter.
Samtidig er det jo bra med utsettelse da spillet tydeligvis ikke var godt nok, noe som også sverter selskapet, som hadde planer om å på ny utgi ett spill som ikke ville ha holdt mål, derfor undrer eg meg litt over Funcom, og optimismen eg hadde i fjor på denne tid, er borte vekk.
Eneste grunn til at eg nå har valgt kjøpe en del igjen, er en forventet hype, noe som nok gjelder veldig mangen.
Å det er jo kanskje litt skuffende, at folk kjøper på forretninger om hype, å ikke at selskapet i seg selv er interessant, bortsett fra noen unntak da.
Men eg er litt usikker på om vi får den tradisjonelle hypeturen denne gang, hver gang det har vert nye spill, så har det vert ville tilstander, så kommer spillet, så kommer nedturen…går markedet fem på også denne gang, eller ventes det til Funcom kan fremlegge gode salgstall og deretter få en oppsving …også vesentlig flere aksjer denne gang, kanskje vannskligere å ville rallytendenser som vi såg bl.a foran LMO
Funcom investorer er ikkje heilt som andre investorer. Et Hærlig folkeslag!
Alt kommer ikke til å henge på CE, de har jo et til spill i loopen, som har vært i utvikling i NC i noen måneder nå. Hvis CE feiler, har de minst en sjanse til med spillet som utvikles der. De skriver i prospektet at pengene fra emisjonen også går til spill som slippes i 2017.
"The Company decided to raise additional capital to further develop and commercialize new games that will be released in 2016 and 2017. "
Inntektene fra live-spillene vil bli mindre, som naturlig er. Funcom skal ha kudos for å klare å skvise så mye ut av dem som de har gjort til nå. Samtidig holder de på sannsynligvis på med lisensiering mot 3.part som kan gi inntekter. Føler meg mye tryggere på investeringen nå, enn før emisjonen.
Med den nye taktikken (agile video game development) de kjører blir de heller ikke forsinket med spillene sine.
Nå har nok styrket seg litt mot usd, og da vil kostnadene kunne øke litt også målt i dollar.
Inntektene vil også ha utslag valutamessig. Antar inntektene fra Steam er i USD.
Hva tror folket om kursen i dag? Tipper personlig at sluttkurs i dag havner på samme som i går, ± ett øre
Bevegelsene i det siste på positive dager har vel vært starter opp en kort periode, før gevinstsikring pågår, fulgt av oppgang utover dagen. Sluttkurs 1.37 til 1.44 kansje?
Tenker for tradere synes funcom å være en god plassering over helgen med tanke på mulige nyheter. Er mange forsøk på å styre kursen, med millionposter som blir satt opp på salgsiden for så å fjernes ett minutt senere, så vanskelig å spå i utviklingen.
Jeg tipper det blir ett par øre ned i dag, det er fredag. Kjøp på fredag i closing, som @anon91440261 ofte gjør, er ofte en bra handel.
Hide & Shriek overrasket markedet veldig positivt. Sprekt konsept og god timing. Jeg tror denne kan gå mye nå.
Håper det er en spøk. Hvis ikke, lykke til, det kan du fort trenge. Selvfølgelig kan det gå bra, men det kan også gå veldig veldig dårlig. Tenk litt på det.
Litt om nedsiden: Ny emisjon, drittpakke fra e24/dn/finansavisen i anledning rettssaken.
Oppside: 2 nye spill, der et gies ut denne måneden.