Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

4 Likes

Maskin…

1 Like

Grafikk!! Nå blei jeg optimist!!

1 Like

Tror dere Funcom venter med oppdateringer til rettssaken starter, bare for å demme opp for evt negativt fokus ?
Som sagt tidligere, eg tror ikke rettssaken vil ha noe å si, men fokuset vil jo uansett være der i negativ forstand

Tror de har sagt at markedsføring av CE først begynner i november

1 Like

Tror de har svært lite planlagt da rettsaken ikke angår dem. Funcom følges med argusøyne og de kommer til å følge seg tett til boka. Som betyr at de driter i rettsaken.

Jeg tror det blir fokus på H&S iløpet av kort tid, og 2-4uker etter at det er sluppet vil ting begynne å skje rundt CE.

Alle meldingene funcom har sluppet iår viser at de nå er best i klassen og det tror jeg de forsetter å være.

2 Likes

Mitt tips er at neste melding rundt H&S kommer i morgen. I dag er siste børsdag som påvirker obligasjonene til styret. Det er derfor naturlig at de slipper kursdrivende nyheter tidligst når denne børsdagen er omme tenker jeg.

Når det er sagt, det er bare drøye 2 uker til launch og tre uker til Q3. Deretter starter vel flere nyheter rundt Conan sannsynligvis. Spørsmålet er hvordan markedet mottar H&S imellomtiden, og hvordan Q3 påvirker kursen før den tid. Lukter det ny emisjon av Q3 er vi ferdige, men jeg kan ikke forstå at det skal være mulig da den siste skulle skaffe penger nok til ut i 2017.

Var ikke gårsdagen 5 dag for oppsjoner?

Nå har de ikek fullmakt til ny emmisjon så det skjer nok ikke :=)

Og de har penger ut neste år, ut Q2 om jeg husker riktig.

Torsdag er ofte dagen Funcom slipper nyheter. Det var en periode det kun var på torsdager de postet bilder på sosiale media. Så i morgen kan være en god dag for nyheter :slight_smile:

Når det gjelder spekulasjon om ny emisjon, så tror ikke jeg de kommer med noe hint om det på Q3. Det blir nok nærmere launch av CE i tilfelle, selv om jeg håper de slipper det. De har vel derimot fullmakt til å trykke mange nye aksjer. Jeg husker ikke hvor mange det var, men det ble godkjent mange på GF i år.

Husk at den fullmakten ble brukt i emmisjonen og at den må brukes når jebsen skal konvertere bondsene sine. Tror ikke det er så mye igjen av den fullmakten etterpå :wink:

Emisjon eller annen form for pengeinnhentning bør det bli før release av CE. Frykter det ikke, det har kommet inn nye aksjonærer der noen er langsiktige så det bør gå greit.

1 Like

Alex: Hvorfor tenker du det? Tror du ikke de hentet pengene de trengte frem til etter release, slik at de kunne skape ro for seg selv og aksjonærene?

Støtter deg 100 % prosent i det

Det vil nok holde frem til release, men hva hvis CE flopper? Da vil det være nesten umulig å hente inn flere penger uten grusom rabatt. Da er det mye bedre å gjøre dette før release (og dermed sikre funcoms fremtid litt til) som funcom ofte har gjort tidligere.

1 Like

Jeg tror ikke det kommer ny emisjon. Det vil gruse aksjen. De fikk sykt mye kritikk for måten sist emisjon ble gjennomført på og jeg tror mange vil være uhyre skeptiske til aksjen om de gjør dette igjen ila. så kort tid.

1 Like

Hvis de ikke tjener mer penger enn de bruker så vil det komme ett nytt lån, emisjon eller lignende. Det er for tidlig å snakke om dette nå. Funcom har trolig mer oversikt over hva som trengs og ikke på nåvæårende tidspunkt. Jeg foreslår at vi ser grundig igjennom cash og resultat neste kvartal, da får vi en pekepinn på hvordan de ligger an fremover.

1 Like

Det som vil gruse aksjen er vel derimot om dei ikke gjør det, om det viser seg på ett tidspunkt ar dei skulle ha gjort det.

Jeg tror dette vil være aktuelt først etter Early Access lansering av CE og hvis spillet ikke blir en stor umiddelbar suksess. En av grunnene til at jeg holder meg unna.

5 Likes

De er vel ikke så redde for å gruse kursen hvis det trengs?

2 Likes

Som aksjonær hadde eg satt pris at selskapet sikrer fremtiden før CE, menst det er penger og før det Evt oppstår en ny presset situasjon

1 Like