Ja, men hvordan velge 1.31? Hvis jeg skulle følge dette kanskje jeg ville valgt 1.30 som er et rundt og fint tall.
Levitation Spell
Mad skillz ser det ut som for meg.
Nærmer seg…
Takk for link.
Kan bli noen kreative bygninger her. Det liker jeg, god nok grunn i seg selv til å spille
"We have a freeform building system that will allow you craft any building that your imagination will allow "
Og dette er bra:
“Though I think our Character Creation interface is something pretty special for the genre and I am looking forward to showing that off fairly soon!”
Funcom spiller mye på sex nå hehe
Som dere ser så handler jeg for tiden 25-75 000. Har tidligere hatt mer, men pga husbygging osv har jeg mindre å rutte med
det som ikke er med på bildet er de jeg fikk i emisjonen som dro snittet ned til 0.94
Tror det meste jeg har hatt i FC var rundt 350.000 kr, rett før TSW krakket…Den svei!
Nå har jeg aldri mer enn at jeg kan ta rasjonelle avgjørelser.
Så hva fikk meg til å tro at det var rasjonelt å selge 1.39? det var så simpelt at RSI var overkjøpt, jeg hadde 47% gevinst og aksjen hadde 3 ganger brutt 1.40 for så å falle under igjen Som dere ser solgte jeg også en del på veg opp (måtte dekke en skattesmell på fjorårets aksjer) !""!. Så kom det et “stort” salg på 1 mill aksjer i en fei og da tenkte jeg at momentet var oppbrukt for nå.
Dagen jeg kjøpte igjen på 1.26 var den helt nede i 1.16 så der bommet jeg på bunn, men jeg følte at det ble kjøpt såpass mye på det nivået at 1.26 var trygt.
Igjen kom vi opp i 1.43 og 1.42, 2 dager på rad, jeg solgte dag nr 2 da vi ikke så ut til å etablere oss over 1.40 intradag. Standard trading taktikk.
Hvordan fant jeg 1.31? - nei jeg tenkte at trenden er stigende, sist fikk jeg 1.26, så høyere enn det ville jeg nok legge meg på. 1.30 er det mange som velger pga rundt tall, men jeg ville være sikker på at jeg fikk så da la jeg meg på 1.31 ettersom det er så mange som alltid skal ha et rundt tall. Hvorfor ikke 1.32? - ingen spesiell grunn egentlig, men jeg følger såpass med i perioder når jeg skal kjøpe og selge at hvis jeg ser momentet tar seg opp så hadde jeg hoppet inn igjen.
Nei jeg kunne ikke gått glipp av flere hundre tusen som du nevnte, maksimalt kunne jeg gått glipp av 10% før jeg hadde kjøpt meg inn igjen, dersom momentet var så vanvittig endag.
Hvorfor trader jeg på “ører” ? - vel fordi jeg er fornøyd med 8-12% i treige tider og jeg syntes det er “enkelt” å treffe i stigende perioder. Tjente jo omkring 5 000 lapper på den traden.
Så er jeg begynt å bli ganske risikoavers av meg, jeg liker å ikke ha aksjer i funcom når jeg ikke “trenger” det. Eksempelvis var det dette som reddet meg fra emisjonen, jeg var helt klar på at jeg ikke skulle eie aksjer over helgen f.eks og helst ikke over natten for ofte heller. På dagen kan jeg jo selge om det kommer nyheter, men på natten har vi ikke den muligheten. Å bli tatt på sengen får en ny betydning i aksjer. Dårlige nyheter på natten er noe dritt!
Så for meg er det risikostyring å selge aksjer før en helg eller f.eks lengre handlefrie perioder som påsken.
En bra redegjørelse👍🏽
Hva tror du om morgendagen?
Her snakker Funcom en del om Hide and Shriek.
Min oppfatning er at nå har vi bunnet 3 dager på 1.32, så fikk vi litt på 1.31, men veldig lite. Samtidig så vi hvor stor kjøperviljen var på ettermiddagen når vi begynte å ta oss opp igjen. Så jeg er positiv til momentet nå (+ se grafer som bekrefter)
Ellers så begynner jo funcom å dele flere bilder av CE + vi nærmer oss halloween og HS spillet. Så det liker jeg.
Alt i alt så er jeg 90% sikker på at vi skal oppover til neste uke, men at vi kan få en dipp til 1.20-1.25 kan hende…
Sjekk stills fra Conan i det intervjuet, ser jo bare LEKKERT ut!
MMORPG: Are you still on track for an early 2017 release?
JB: Yes, our planned features for Early Access are almost all done
Lo litt når jeg så denne begrunnelsen. Likte den godt!
Veldig interessant å se hvordan du håndterer Funcom. For meg ser det ut som, og du sier det vel rett ut selv at du prøver å tjene penger på kortsiktige trender i en lang oppadgående trend, samtidig som du reduserer risiko ved å ikke sitte på aksjene så lenge. 8-12% er jo rimelig greit for en trade, spesielt i litt “daue” tider. Jeg er spent på hvor mye du sitter med nærmere launch!
Dette gjør jeg også edit: var meningen å sitere Irathi
Du var heldig der Vurderte å sette en stor 1,32 ordre men takket være “kluss” i andre aksjer så droppet jeg den store ordren. Jeg, på min side, vet at mange velger 1,31 og derfor velger jeg jo 1,32
. Kjøpte en del aksjer der denne gangen så helt ok om den stikker, fra disse lave nivåene, nå… Tipper den bryter opp med glans neste gang. For det er ingenting som heter trippel-topp og den ordentlige moroa nærmer seg!
Jeg tror vi stikker her før helga.
rart hvis ikke noe skjer snart, aksjen er et lite gjesp om dagen…!
som i at kursen står som en milepæl i aksje verden? eg har så store forhåpninger at eg rister i stolen