Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Småspillene til Funcom har skuffet meg til nå. De må da kunne gjøre mer ut av disse småspillene. Kjøpte aldri The Park. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe H&S heller. Jeg vil gjerne se gameplay fra Conan Exiles. Akkurat nå er jeg mindre trygg på det spillet også for å være ærlig. Alle screenshots ser sinnsykt bra ut. Men vil det se like bra ut i spillet?

2 Likes

Tror nøkkelen for gjenspillbarhet går på hvordan man rangerer hvem som er best. Personlig har det alltid vært viktig med leaderboards for at jeg skal ha spilt noe over lenger tid. Det gjaldt CS i gamle dager, DAOC litt senere og selv FIFA på ps3 og ps4 nå i nyere tid. Trenger noe for å se at jeg har fremgang. Om det så er at jeg har rykket opp fra 1.000.000 i verden til 700.000 i verden så viser det i hvert fall en form for progresjon. Føler at Funcom har forbedringspotensial akkurat her, men spill som H&S kan funke fint med leaderboards globalt og lokalt. Ha en type poengliste, hvor man i tillegg kan vise en skremme/bli skremt-ratio osv. Tror det kan gjøre mye for å holde på spillere som er mer opptatt av å vinne enn det typiske rollespillgreiene.

Ja, jeg ble litt skuffet av dette, jeg synes spillet virket ganske platt. Det kan også være delvis at jeg ikke likte trailer formatet, virket litt fake med de skuespillerene som later som de blir veldig skremt.

2 Likes

De er jo ikke skuespillere… men det har kanskje ikke noe betydning siden folk ser ut til å “tro” akkurat det.

1 Like

OK, det er i hvert fall regissert / klippet på en måte som gjør at det ikke fremstår helt naturlig (for meg).

2 Likes

Mitt inntrykk av The Park er veldig bra. Det var en tech-demo som jeg tror i det miste gikk i null, mest sannsynlig i pluss. Når det kommer til Hide and Shriek så vil jeg se salgstall før jeg sier noe. Samtidig, det er vel neppe noen av disse to spillene som er noe særlig imponerende hvis man ikke ser på inntekt vs utgift. At jeg ikke er fristet til å kjøpe noen av dem betyr egentlig heller lite. :wink:

CE screenshottene ser bra ut de, om det ser bra ut tror jeg kommer veldig an på animasjonene. Samtidig, for et spill som CE, det er spillbarheten som virkelig teller. Det blir interessant om de har klart å lage et spill som treffer bredt denne gangen. 20% av et gigantisk marked er bedre enn 60% av et liten nisje.

5 Likes

Jeg håper de lager flere single player spill men ikke en ren walking simulator som The Park. Personlig synes jeg store deler av The Park var “kjedelig” men siste tredjedel er veldig bra. Et adventure spill med like bra stemning og story som The Park hadde funket for meg.

Kan ikke si at jeg er veldig imponert av det som er vist av H&S og foreløpig har jeg ikke tro på at det selger like bra som The Park. Mye kan uansett endre seg når man får testet spillet selv og funcom har heldigvis priset det fornuftig.

3 Likes

H & S ser ut til å være et enkelt spill. Jeg lurer litt på om dette vil passe perfekt til VR ved en senere anledning?

2 Likes

For meg vil byggebiten og stemning ha mye å si for hva jeg mener om CE, hvilke følelser jeg sitter med når jeg skal ut å utforske og finne materialer eller inn i grotter, huler, ruiner og hvem eller hva jeg kan finne der. Selve slossingen vil i alle tilfeller for min del bli repetetivt og kjedelig - her trenger jeg å bli overbevist. Det å finne nye “byggestener” og leve av hva man finner er gøy og gir en mestringsfølelse etterhvert som man bygger seg opp.

De første rundene jeg hadde på DayZ helt i starten er det som jeg har funnet best stemning, hvor man er konstant “nervøs” for å stikke hodet frem - kanskje for at edt var mitt første møte med sjangeren. Senere har man jo spilt H1Z1 som ble delt i 2 deler, King of the kill (last man standing) og vanlig survivedel, hvor man bruker utallige timer på å skaffe våpen og utstyr for så å bli snipet på 300 meters hold når man står å plukker opp utstyr fra en død person eller zombie.

Dette høres sikkert corny ut, men det beste jeg har spilt er Miencraft som er uendelig, man har muligheter til å bygge kompliserte byggverk med alt fra elektrisitet til store energikilder - ofte så komplisert at det er vanskelig å skjønne hvordan man skal gjøre - MED oppskrift. Dette på grunn av diverse mods / innholdspakker og hva man kan gjøre. Grafikken er uvesentlig i denne sammenheng, “alt er firkantet” men ser likevel bra ut - på avstand :wink: Følelsen av å “mine” seg nedover i bakken, komme inn i endeløse grotter, og følelsen av å finne diamanter første gangen er priceless, dette kommer fra en som har spilt CS i 20 år, elsker GTA og COD serien. OMG!
Vi var en gjeng på opp til 8-10 personer i alderen 30-40 år som spilte sammen, bygget de mest utrolig bygningene, sloss mot monstre osv, ett helt fantastisk eventyr og se tilbake på.

Det er kombinasjon av de 2 sistnevnte( (dayz og minecraft), klarer Funcom å lage denne “feel” i Conan Exiles, noe jeg ser på som meget vanskelig, men ikke umulig, så kan de fort bli 5-10 millioner store. Utfordringen er å få det til…

10 Likes

Det ser foreløpig ut til at det var lurt å gjøre som @anon91440261, som vanlig, og selge seg ned når stemningen ble litt sur.

4 Likes

Hvor lurt det var gjenstår å se, men det er noe med det å få ro i sjela også :slight_smile: Tror ikke på noen store utslag på kurs med mindre H&S skulle slå skikkelig an. Jeg hadde forventet mer trykk på H&S en det har vært til nå, litt hype for å promotere, men det kommer vel mer fremover.

Tviler på at H&S markedsføring vil gjøre noe særlig utslag. Nå er det nok kun salgstall som kortsiktig kan trekke opp kursen

Det er nok også mange som ønsker å selge seg ut før kvartallsrapporten for å unngå overaskelser i negativ forstand.

Ser ut som @anon91440261 som vanlig treffer bra med timingen sin…

Det er lenge siden vi har hørt noe til gikta de nå @MK1, har du noe tips?

4 Likes

En del av usikkerheten min stammer også fra at gamet har totalt endret seg med nytt og mye større antall aksjer. Så jeg stoler mindre på at magefølelsen min er like god som før.

2 Likes

Ganske negativt teknisk hvis ikke kursen henter seg inn igjen i løpet av dagen

Støtte på 1.19

1 Like

Det kan være at folk ble skuffet over det som ble vist frem av h&s det var jo ganske tynt, men burde strengt tatt ikke bety så mye for kursen. Det er tidligere meldt at spillet ikke er ventet å påvirke omsetningen materielt.

2 Likes

Det kan være at folk ble skuffet over det som ble vist frem av h&s det var jo ganske tynt, men burde strengt tatt ikke bety så mye for kursen.

Burde ikke bety noe for kursen men noen bruker det til å presse den ned. Fall gjerne ned til 1.20 for min del. Jeg laster da opp mer. 70% Funcom nå.

2 Likes

Solgte ikke morti på 1.28 da? 3 øre over RT 1.25

Ingen tegn til panikk enda…

2 Likes

Har seff gjort klart til å doble på under 1.20 dersom det skulle falle videre, men det var jo små volum som gikk på 1.230.

RT 1.27

Det er sluttkurs som teller her, kan finne på å slutte på 0 eller bare litt ned i dag. Men litt negativt med candlestick salgssignal fra norsk bulls i går. Det kan også bli en selvoppfyllende profeti dersom mange nok trader etter disse signalene.

2 Likes