Jo lansert i early access. Samme som CE vil være i januar.
Sjekket denne Party Panic. Man må ha controller for å spille og prisen på 116 kr er litt høy. Så her har H&S et par fordeler
Early Access er ikke en lansering. Det er helt opptil utvikler hva de vil gjøre i de forskjellige fasene av en Early Access. Jeg spør igjen er “Party Panic” åpnet, eller skal vi bare ta Holmes sitt ord på at det er det?
Early Access Game
Get instant access and start playing; get involved with this game as it develops.
ser ut som LMO.
Barnespill på Steam = fuck up ?
Stjernegris,
Poenget til holmes var vel å få frem at antall views med høy prosentvis likes vs dislikes ikke samsvarer/korrelerer med høyt salg. Party Panic har vel 2 ting til felles med Hide $ Shriek, at det er rmultiplayer og er ett spill. Det koster 116 kroner. H&S koster nå 39, har innhold knyttet til Halloween og basert på TSW. Vi får se i uken som kommer om vi får noe gratis fra H$S ellers får vi vente på Conan!
Det går vel an, men det er vel greit om man sjekker om referanse caset “Party Panic” er representativt?
Er det lukket eller ellers urepresentativ så er jo eksemplet dårlig? Kanskje Holmes klarer finne et bedre eksempel?
Here we go again…
Jeg har ikke avskrevet spillet, jeg tror det vil bli en sukess målt mot de ikke-finansielle målene til Funcom, men det er for tidlig å snakke om at dette vil bli en øknomisk suksess som vil tjene inn mye mer enn antatt av selskapet selv. Det er så klart mulig, men spillet har hittil solgt dårligere enn TP hadde i tilsvarende periode før lansering, og så får vi se hva som skjer videre, vanskelig å konkludere den ene eller andre veien så tidlig.
BTW, man må ikke ha controller for å spille men er nok fordel å ha det.
http://steamcommunity.com/app/506500/discussions/0/341537671990074424/
Du har jo et godt poeng? Bare lurer på om du har en mer representative referanse? Jeg synes det eksemplet du kom med er omtrent like nyttig som om du skulle linket til LMO.
ok, da står det feil her:
kakerlakk simulator?
haha, tror vi får vente til du har kjøpt aksjer. Nå går det litt over stokk og stein ?
Hvorfor fortsetter du å linke grafer fra siste 7dager?
Finn grafen for dagene rundt lansering av spillene, det er salgstallene der som er relevante. Ikke x antall mnd etter lansering. Da er jo spillerbasen naturligvis lav…
Fryktelig negativ du var da
La oss ta opp diskusjonen når spillet faktisk er lansert og folk fkatisk kan spille det.
Views betyr ikke at folk kjøper, men vi så tydelig at spillet steg på salgslistene igår samtidig som views kom.
Ellers håper jeg du kjøper deg in snart sånn at du blir mer nøytral.
Nesten 2 mill views på noen steder på youtube, men bare 10000 eiere. http://steamspy.com/app/527450
Med andre ord så skal det altså mye til å få til et salg selv om prisen er lav og mange ser video av spillet/stream på youtube ol.
Poenget mitt er ikke å gjøre en dyp analyse av kakkerlakksimulatoren, men at selv om en video har mange views og likes så betyr ikke det at spillet automatisk vil selge veldig bra. Det beviser heller ikke det motsatte. Mitt syn er at det er for tidlig å si noe om hvor mye h&s vil selge, men støtter meg på Funcoms egen kommunikasjon om egne forventninger. Selv om det evt ikke selger så mye som mange her inne tror betyr ikke at spillet flopper, det er ikke målet å gjøre en blockbuster.
CE og performance av gamle spill er trolig det viktigste å følge med på når det gjelder inntjening
Jeg liker å bruke google trends. Da er det litt lettere å sammenligne trendene i interesse. Det er vanskelig å se på en populær streamer om det er spillet eller streameren din liker.
Her sammenlignet med Soma som hadde ca 300k salg på Steam (og bra salg på konsoll også)
https://www.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=hide%20and%20shriek,%2Fm%2F0y6cg_2
Holmes, her foreleser du selvfølgeligheter. Denne Youtube gameplay vidden kalles reklame. La meg gi deg en analog. Når jeg ser en parfyme reklame på siden av en lastebil eller buss så betyr ikke det instant kjøp. Men det betyr jeg kanskje fikk lyst å kjøpe det. Og med det så kommer vi tilbake til poenget fra tidligere i dag, hvilket er at kommentarfeltet ser ut som mange fikk lyst på spillet. Så får vi se da:
Braith PiorkowskiFor 1 time siden
post more of these
Svar•
aYah Lagman
aYah LagmanFor 1 time siden
yeah happy hellowen
Svar•
Gaming bull
Gaming bullFor 57 minutter siden
More LOVED IT!!!
Svar•
troll gaming
troll gamingFor 1 time siden
do more of this is so funny
Svar•
Champ99 Gaming
Champ99 GamingFor 57 minutter siden
more hide and shrek
Svar•
James Garcia
James GarciaFor 1 time siden
ohm is awrsohm!
Svar•
Olsa Kruja
Olsa KrujaFor 46 minutter siden
Play mafia 3
Svar•
fragger lv
fragger lvFor 1 time siden
nice i like this game
Svar•
Miranda Driscoll
Miranda DriscollFor 2 timer siden
I like this plz make more
Svar•
KEV Dowg
KEV DowgFor 27 minutter siden
Play more
Svar•
Det sagt, jeg synes det er fornøyelig og litt søtt hvordan du tripper for å påpeke at reklame ikke nødvendigvis betyr kjøp