Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Noen vil kanskje argumentere for at det er lettere å forholde seg nøytral om man ikke eier aksjer i et selskap.
Enig i holmes sine observasjoner, langt fra å trykke like på en video til å faktisk kjøpe et spill.

Etter å ha lest litt kommentarer på H2ODelirious sin kanal virker det som han har en meget stor fanbase/fanatikere som ville trykket like på en video av maling som tørker så lenge han hadde lagt på voiceover og noen bildeeffekter.

Men er morsomt med oppmerksomhet rundt spillet, og responsen fra de som kommenterer/spiller tyder på at det er ganske underholdende. Blir spennende å se hvordan salgsstatistikken utvikler seg videre.

3 Likes

Enig, men jeg tror det har tippet litt over når man føler at det må forklares at reklame ikke nødvendigvis betyr kjøp. :smiley: Da har man mistet sin nøytralitet mener jeg.

For å se litt videre:
Man bør kjøpe Funcom hvis man har tro på kurssoppgang ifbm CE-lansering og ikke H&S. Nå kommer det snart ny kvartalspresentasjon og hvis alt er ok i den tror jeg oppgangen begynner for alvor. Hvis det kommer en ny utsettelse på en måned eller to, blir det en fin kjøpsanledning. Det er min spådom fremover. H&S er en liten joker.

Høres ganske nøytralt ut å forklare selvfølgeligheter

5 Likes

Hugo Games teller nedlastninger (gratis) av appen og Funcom teller likes på youtube:))))
Tror dere feks at alle som liker en reklame for Freias nye sjokolade på facebook har kjøpt det produktet? Man klikker her og der på sosiale medier og på nett ellers… du klikker ikke på “kjøp”.

1 Like

Og der er vi kanskje uenige.
Fint at vi har noen som sørger for at vi holder beina på bakken.

Før og rett etter hver eneste Funcom-lansering siden jeg først kjøpte aksjer har man funnet parametre som brukes til å bygge opp et bilde av at dette er “det neste store”. Var flere som mente at views på forskjellige LMO-videoer skulle kjøre kursen 3-gangern. Det samme så man før TSW og i tiden etter lansering av The Park.

Alltid mulig å finne tall, i dette tilfellet views og likes, som kan brukes til å “bevise” at noe blir en suksess, så lenge man er selektiv på hvilke data man velger. Dette uten at det behøver å være noe korrelasjon mellom de forskjellige dataene.

Men er uansett ikke negativt at flere blir gjort oppmerksomme på spillet, det kan vi alle enes om :slight_smile:

3 Likes

Kan bli for mye av det gode?

Jeg var ikke inne i Funcom ved LMO, men jeg kan ikke huske at det var Youtube views som var grunnen til at folk trodde det skulle bli big business. LEGO merket var vel en sterk driver i denne sammenheng?

Det dere oppfordrer til her er vel i så mange ord, at man skal vente til salgstallene er et faktum før man kjøper Funcom? Det tror jeg må være et dårlig råd. Du må kjøpe før suksess om du vil ha kursoppgangen med deg. Så får det være opp til den enkelte å vurdere risiko. Slik tenker nå jeg. Jeg har ikke kjøpt aksjer i dag bare for å ha det sagt.

Ingen nevner at H&S hadde beste plassering på 212-plass på lista idag før den nå er 102 plasser NED til 314 plass.

1 Like

Hugo Games teller nedlastninger (gratis) av appen og Funcom teller likes på youtube:))))
Tror dere feks at alle som liker en reklame for Freias nye sjokolade på
facebook har kjøpt det produktet? Man klikker her og der på sosiale
medier og på nett ellers… du klikker ikke på “kjøp”.

Hvis du ikke tror mye sosial markedsføring resulterer i salg vet du ikke mye content marketing. Ja, kall det gjerne ett buzzword men det er en grunn til at Facebook og Google er verdt så mye som de er. Jo høyere views en youtube video har, jo høyere google ranking får ordene i videoen (Google eier youtube).

Det handler om synlighet. Jo mer synlig et produkt er i markedet, jo høyere sannsynlighet for at noen kjøper det - er kortversjonen :slight_smile:

Du er helt ny? :slight_smile:

2 Likes

Utrolig at slikt må forklares. Nesten så man tror man blir trollet :slight_smile:

råfersk :slight_smile:

@Stjernegris : kan være du er råfersk men virker som om du har fått opplæring i hvordan du skal argumentere fra en annen som var på forumet tidligere :wink:

4 Likes

Har skjønt det for en god stund siden. @Onns osv…

Stemmer det, LEGO-merkevaren skulle føre til noen millioner nedlastninger. Og skal innrømme at jeg selv kjøpte litt før LMO-launch i den tro at dette skulle sørge for en del flere nedlastninger enn vi så til slutt.

Helt enig i at man må følge med, derfor jeg lå i går kveld og så på 3 forskjellige spillgjennomganger av H&S selv om jeg egentlig burde lagt meg. Men legger personlig mer vekt på hvordan de som spiller spillet oppfatter det, enn å se hvor mange som har sett det. Er selvfølgelig morsomt at 1 million mennesker nå har blitt gjort oppmerksom på H&S, men som jeg skrev over ville denne millionen nå vært oppmerksom på at Jotun hadde kommet ut med ny maling om det er dette han hadde lagt ut i går kveld.

Synes ikke det er noe feil i å preke litt om forsiktighet, selv om også jeg tror at kursen kommer til å stige frem til launch av CE, og forhåpentligvis i tiden etterpå, er jo derfor jeg fortsatt eier aksjer.

1 Like

Utrolig at slikt må forklares. Nesten så man tror man blir trollet.

OK, merk at jeg ikke argumenterer for at views = sales. Men views er faktisk en STOR forutsetning for sales. Jeg vet ikke hva Funcom har tenkt på av markedsføring for sine spill, men at de har en markedsføringsplan og at denne implementeres as we speak, er jeg sikker på.

2 Likes

Av en eller annen grunn tenkte jeg ikke på @Onns :wink:

2 Likes

Er på nummer 261 nå… :slight_smile:

Og folk har så vidt våknet i statene…

1 Like

Ja ikke vet jeg men @Holmes liker ingen av postene mine. :slight_smile:

Kanskje de hadde feil fortegn? :slight_smile:

1 Like

Absolutt. Vi er enige. Men enkelte andre ser ut til å slite med å forstå dette. :slight_smile:

Vanligvis når man kan tikke av på en STOR forutsetning så går risiko ned (i aksjemarkedet betyr det vanligvis økt aksjekurs). Derav så kan jeg ikke forstå at H&S oppmerksomhet blir nedspillt som noe ubetydelig av de selvoppnevnte “nøytrale”. Men nok om det, vi får tidsnok se hvor dette bærer I løpet av denne uken.