For de av dere som har litt mer peiling og erfaring med gaming og spillselskaper: hvilken plass på feks. på Global Top Sellers mener dere er godkjent (nå før spillet faktisk er i gang)? Ligger på 168 slik jeg kan se nå
Det er absolutt innafor ja
3 streamers right now!
top50 er godkjent , 168 er ikke noe å snakke om.
Og man må inn på topp ti for at man skal snakke om at det går bedre enn guidet.
Enig med Nofun, Det at den går fra 400 til 168 viser en trend, men det er ikke mer en et par tusen i salg. top 50 begynner å bli noe.
Topp50 for et slikt spill? Nå tuller du.
Er først da volumet kommer, TSW har klart top10
men… vi snakker om Hide and Shriek her… folkens
Den bør jo gjøre det like bra som TP for å innfri forventningene, det vil si gå litt i pluss, men ikke så mye mer enn det. Men husk TP hadde 21. plass under preorder perioden. Og så toppet den rundt 16. plass ved lansering.
Vi sammenligner jo med The Park som var #21 i preorder og iallfall var opp på #13 (hvis man ser på den korrigerte listen var den vel høyere ) rundt release.
Imorgen kveld med andre ord…
Helt korrekt, og et døgn senere bør Steamspy gi oss noen indikasjoner.
Det finnes ulike måter å profilere seg på steam ja
Alle utviklere som leverer på steam kan gi deg eksempler, men det er ikke noe jeg kan dele fritt på nett. Om jeg ksulle være så uheldig å treffe deg i virkeligheten engang kan du få se.
Når det gjelder Steamspy, denne oppdateres hvert døgn med snittet av foregående døgn, så allerede ved oppdateringen så har du data fra dagen før, deretter tas snitt av 3 slike dager for å bygge opp estimatet på antall eiere. Dette gir en lag på ca 2 hele dager (men opp til 3 avhengig når på dagen du sjekker).