Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

For de av dere som har litt mer peiling og erfaring med gaming og spillselskaper: hvilken plass på feks. på Global Top Sellers mener dere er godkjent (nå før spillet faktisk er i gang)? Ligger på 168 slik jeg kan se nå

2 Likes

Det er absolutt innafor ja

3 streamers right now!

1 Like

top50 er godkjent , 168 er ikke noe å snakke om.

5 Likes

Og man må inn på topp ti for at man skal snakke om at det går bedre enn guidet.

3 Likes

Enig med Nofun, Det at den går fra 400 til 168 viser en trend, men det er ikke mer en et par tusen i salg. top 50 begynner å bli noe.

1 Like

Topp50 for et slikt spill? Nå tuller du.

Er først da volumet kommer, TSW har klart top10

1 Like

men… vi snakker om Hide and Shriek her… folkens

Den bør jo gjøre det like bra som TP for å innfri forventningene, det vil si gå litt i pluss, men ikke så mye mer enn det. Men husk TP hadde 21. plass under preorder perioden. Og så toppet den rundt 16. plass ved lansering.

3 Likes

Vi sammenligner jo med The Park som var #21 i preorder og iallfall var opp på #13 (hvis man ser på den korrigerte listen var den vel høyere :smiley: ) rundt release.

3 Likes

Imorgen kveld med andre ord…

3 Likes

Helt korrekt, og et døgn senere bør Steamspy gi oss noen indikasjoner.

2 Likes

Det finnes ulike måter å profilere seg på steam ja :wink:

Plass 151 nå.

http://store.steampowered.com/search/?filter=globaltopsellers&page=7&os=win

1 Like

Alle utviklere som leverer på steam kan gi deg eksempler, men det er ikke noe jeg kan dele fritt på nett. Om jeg ksulle være så uheldig å treffe deg i virkeligheten engang kan du få se.

2 Likes

Når det gjelder Steamspy, denne oppdateres hvert døgn med snittet av foregående døgn, så allerede ved oppdateringen så har du data fra dagen før, deretter tas snitt av 3 slike dager for å bygge opp estimatet på antall eiere. Dette gir en lag på ca 2 hele dager (men opp til 3 avhengig når på dagen du sjekker).

3 Likes