Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

H&S på 109 Global nå.

Massivelyop.com stream. Håper denne dama kjører en review :slight_smile: Ok den har lite views (men de hadde muligens bra med folk på streamen) så langt, og Massively er veldig TSW og Funcom- friendly. Gode tilbakemeldinger derfra går i stor grad rett til de hardcore TSW-spillerne,
https://www.youtube.com/watch?v=VslM7Nm3QPE

“So if you don’t have the game guys, trust me. I’m not getting anything out of saying this, but I’m saying: Go get it!”

3 Likes

1120: #100

5 Likes

Topplisteplasseringer kan ofte sende spillet enda kjappere fram og opp da spillere som ikke kjenner spillet ser det de også. Flott at det er inne på top 100 nå!

1 Like

Nå begynner ballen å rulle! Må ned på top 50, men dette er veldig bra sålangt

Mafia III er på 49. plass og kommer ut i morgen. Må vel være et fint mål å komme foran det :wink: Top 25 er veldig sterk og blant annet er Shadow Warrior 2 bare på en 24. plass. Ark er på 31. plass.

MAfia er alt ute :wink:

Ok men står release 26. oktober hos Steam (når jeg ser på toppselgerlista men ikke når jeg går inn på spillet). For øvrig H&S nr. 86 nå.

Vi må kanskje justere opp målene våre ? :slight_smile:

1 Like

Det må ligger på 50 eller bedre helst en uke i strekk :wink:

Så kan vi begynne å prate.

1 Like

Nå er de der som de skal være så langt. Bedre enn jeg hadde forventet til nå, så er positivt overrasket. Siden spillet støtter flere språk er det også større sjanser for at det klarer å holde gode plasseringer over lengre tid.

JEg mistenker at dette er et word of mouth spill også. Jeg kjøper det digger det, får vennene mine til å kjøpe det. de digger det, de får sine venner til å kjøpe igjen. 1 blir til 4, 4 blir til 16 osv.

4 Likes

Killing Room, som har en høyeste plassering som nr 41, har i følge Steamspy kommet opp i 7,008 ± 2,165 eiere. De opererer med en pris i samme sjiktet som Funcom, og spillet ble sluppet 20. oktober.

Merk at det lå bare en dag på top 50. Kan vi anta at top 50 over en dag gir 2000+ salg i denne priskategorien?

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=407560&range=7

Eg tror en kortsiktig trade på dagens kurs kan være bra, da eg tror kursen går oppover etterhvert som spillet klatrer på lista.
Det kommer til å komme blandt topp 50 ( selv om mener det må inn blandt topp 20 ), da vil også kursen stige.
Tror på en kortsiktig target på 1,60 kan være innenfor, og at det kan skje iløpet av inneværende uke.
Nest uke faller den tilbake

2 Likes

Skjønner ikke hvorfor dere er overrasket; spillet fenger målgruppen, er billig og man slipper å bruke et lass av tid for å spille (kan spille en runde eller to før man legge seg). Perfekt. Mitt tips er topp 25, om den kommer under topp 20 vet jeg ikke.

3 Likes

Tror egentlig ikke at noen innerst inne er overrasket eg, noe annet enn det som vises skjer ville vert en stor skuffelse.
Eg synst det virker til at det prøves å male ett ukorrekt bilde, dette basert på erfaringene eg sitter igjen med fra TP, så kan det self være feil oppfattet fra min side.
I såfall beklager eg på forhånd :grinning:

2 Likes

Ser du en forskjell med The Park og H&S ?

Har tittet på tåden her, dere lagde om The Park, Der det ble solgt på noen trailere og forventninger, mens H&S selger gameplay,

Jeg er også ganske positiv til kursen, det eneste spørsmålet er om mange skal selge ved “lansering” av dette mini spillet også og at det blir en lokal topp her, eller om folk er tåmodige nok å vente til desember som ikke er veldig lenge til, som er forventet topp før lansering av CE i early access. Blir det et lite vakum mellom h&s lansering og ramp up av markedsføring av CE?

1 Like

PR nå ser eg ingenting som vil utgjøre en forskjell på regnskapet iht hva TP gjorde, men det kan jo enda skje, spillet er ikke dødsdømt enda, å ikke sikkert set blir det heller.
Rent spillmessig har eg ikke peil

1 Like

Mulig, men det er et kort vindu å gjøre en god trade på. Kvartalsrapport kommer også i denne perioden, er alt ok i den tror jeg på oppgang. Ny utsettelse, ja da kommer fort kjøpsanledningen jeg ofte snakker om i spill-aksjer.

Eller bekreftelse på at CE er i rute. Da står du på perrongen…

3 Likes