@Christian
Du forutsetter fail på lansering?
Emigjengen vet nok hvordan de skal få solgt seg ut uten å drive kursen nedover. Kjøpsposten på 1,19 kan jo like gjerne være deres for å drive evt andre kjøpere oppover. Hvorfor ellers legge ut en åpent kjøp på 1m aksjer?
EDIT:
Jeg har regnet på hva jeg ser på som “break-even” scenarioet tatt i betraktning konkurransen på markedet de skal inn i, og regnet på hva jeg mener de må dra inn for å forsvare dagens market cap. Funcom er “late-to-the-party” når det kommer til survival spill, og kravene er mye høyere nå sammenlignet med når ARK og Rust kom ut.
Oppsiden blir jo også greit begrenset av at ved en suksess vil lånet bli konvert til aksjer, så da må man ta med seg ca 360m aksjer (og null gjeld) i betraktning.
Mao, jeg ser risk/reward som negativ på dagens kurser. Jeg sier ikke at det ikke finnes noen mulighet for oppside, for det finnes, jeg bare sier at jeg ser på sannsynligheten for nedside etter launch er større. At det går an å trade i en aksjen som Funcom er jo selvsagt, men det er alltid tapere på den andre siden av gode trades.
Hvorfor legge 1mill aksjer på kjøp litt under kursen hvis en har tenkt å kjøpe så mye?
@pdx kan du spørre funcom om vi kan sende med dem et webkamera som vi kan bruke til å kjøre live-feed fra standen deres her på forumet? Si at de 500 småsparerne som sitter her ikke har råd til reise bort og besøke dem på standen etter en viss nylig happening.
Noen som har kjøpt flere aksjer i dag?
Har hatt liggende kjøp under 1,10, men har merkelig nok ikke fått napp
Begynner å bli usikker på om din spådom slår til eller om vi er på vei sidelengs/oppover…
Jeg har faktisk 50k liggende på kjøp på 1.22 nå. Kan Piratos kjøpe netto så mye på 1.21 så kan jeg kjøpe litt her også. Er jo redd for at toget skal gå fra meg osv. Nå er jeg i hvertfall med med litt.
Fikk de raskt gitt
Nei, kjøpte på tirsdagen
Noen som objektivt sett kan drøfte litt forskjellige scenarioer vedrørende tiden rundt 30 Juni? Både dagene like før og etter?
Ikke kjøpt nei, blir ikke kjøpt heller men mulig det kommer ett salg
Edit: plager meg litt at du kjøpte, da du pleier å treffe bra
Er nok en del som selger likt antall som det en får retter til gjennom emisjonen, men det kan jo være at kursen på tidspunktet av en eller annen grunn holder seg opp, da vil det jo være gunstig å ikke selge noen av delene.
Normalt sett, skal gjerne folk finansiere emisjonsaksjer med å selge vanlig aksjer, men så er det dette med at hver enkelt får veldig få aksjer pr Eide aksjer 30 juni, så det vi, kanskje bli noe annerledes mot case der hvor man ville fått mye flere retter pr Eide aksje
Veldig enig med dere
Men er nettopp det at det er så få aksjer som gjør at jeg lurer på om den bare kan fortsette å stige!? Hmm
Ny dags høy og sluttrally på gang da
Ser ut til at du var heldig
Rt 1,25
Pokker. Tok litt til på 1,25 og går stadig mot min plan å er,it sinna for det.
salget er trekt
Smeller pas ut på slutten nå da ?
Nei, de har handlet for mye til det.
Lurer på hvem som flashet den millionen på kjøp i auksjonen her nå
Hvor kan man få med seg dette?
Jeg bruker Nordnet.
Edit;
Så det nå, tror kanskje jeg misforstod.
1.27
PAS smelte den opp
Syke Funcomstyle og slutt på høyeste og opp 3 øre fra siste handel før auksjon, happy helg