Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Spillertallet øker nå med 10 stk pr. 10 minutt. Får håpe det fortsetter, eventuelt øker på, da ligger vi an til en peak på 500 i kveld :wink:

4 Likes

51 plass nå men 175 spillere, så da ryker nok 218 fra iågr ganske så fort.

1 Like

Er det vondt og se at Funcom lager et spill som Trender oppover ?

2 Likes

Han storkoser seg, Kan kanskje bli en hit i Asia, Funcom har heldigvis gjort jobben med å støtte språket fullt ut :smiley: Kineserne er veldig nøye på dette.

1 Like

Yep, er det jeg håper!

De må bare få ut leaderboards asap!

2 Likes

Veldig bra når H&S kommer opp på top 20 øverste spill på Twitch. Hadde han ikke vært fra asia, hadde det nok vært enda flere seere :wink:

Men det er det som er så bra - at han er fra Asia :slight_smile:

1 Like

Selv om den kommer opp til 400-500 spillere er jo ikke mindblowing. Spillet koster under halvparten av The Park og burde nå 1000-1500 for å tangere.

Hvis det stemmer som jeg leste på hegnar online at det selges 15000 kopier i døgnet burde ikke det være noe problem.

1 Like

Jeg synes den nye strategien fungerer bedre og bedre, kan dette endelig være vendepunket for funcom? Noe jeg liker med den er at funcom skal gi ut flere spill mye oftere enn tidligere. Dette skjerper hele selskapet, de må opp til tentamen/eksamen mye oftere enn før og levere spill, riktignok små ,på mye mindre budsjett enn før.

Disse småspillene tar også ned den tekniske risikoen for det ene store spillet, noe som er veldig lurt.

2 Likes

At peak dobles på WOM (Word-of-mouth) og streaming er ikke imponerende?

Jo det er det. Og når så du sist et Funcomspill bli streamet i kina med 5000 seere? Funcom har vært en katastrofe i Asia tidligere (ref Conan f.eks.). Det de gjør nå er ingenting annet enn imponerende. Uavhengig av hvordan det går med spillet til slutt.

Skuffer meg litt at du ikke greier og se at spillet FAKTISK trender OPP!!! Vil gjerne se den grafen hvor lenge The Park hadde top hundre etter Launch,

1 Like

15000 kopier i døgnet tja,… the park hadde 550, og vi bør nok komme opp i over 1000! før det monner

2 Likes

Jeg vil gjerne se en litt lengre tidsserie før vi snakker trend

1 Like

Vi vet ikke hvor mange som leverte spillet tilbake. Kan være over 50% for alt vi vet.

48/178! stigende ;D

Men antall spillere stiger ikke like raskt, og er nå 178.

Jeg er enig i at alt tyder på at i dag blir bedre enn i går, men for at det skal være en trend må jo dette fortsette imorgen og overimorgen etc. Venter litt med å si at dette er en trend.

2 Likes

Enig, Men vi har en begynnende trend som bør forsettte et par uker.

50/191 stiger da ;D

3 Likes

Det er så klart veldig positivt hvis spillertallene stiger jevnt og trutt over flere uker.