Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Hvor mangen dager var TP høyt, før den gikk nedover ?
Skjer det noe med tsw i desse dager ?

Edit : klure Funcom salg på tsw i desse dager ?

1 Like

Ath på lanseringsdagen og så nedover, men startet høyere enn HS (mer enn dobbelt så mange samtidige spillere som betalt over dobbelt så høy pris)

Hvor er tallet tatt fra?

Google trenden ser ihvertfall positiv ut. Den store spiken tror jeg sammenfalt med en større streamer.


https://www.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=hide%20and%20shriek,%2Fm%2F0y6cg_2

1 Like

Tok en titt på hegnar etter at jeg hørte her at jeg ble omtalt

Innlegg av: 100 Bagger (26.10.16 09:20 ), lest 3039 ganger
Ticker: FUNCOM
Endret: 26.10.16 09:34
FUNCOM De klarte det.
De fikk en hit med Hide and Shriek. Momentet bygger seg opp noe voldsomt nå etter at de lå på toppselgerlistene #48 gjennom natten. The Park på denne tiden i fjord når lå på same plass så regnet vi vel ut at det omsattes 5000 kopier i døgnet. Når med Hide and Shriek som koster nesten 1/3 kan vi vente oss at det omsettes 15 000 spill i døgnet. Det er veldig spennende når man vet at Funcom har oppfølgere i lomma.

1 Like

Tror nok fasit er mer 1500 spill i døgnet, er bare å sjekke Steamspy, den har 3 døgns latency men om det går 15000 spill i døgnet skal vi være over 10k imorgen.

1 Like

En kilde jeg virkelig hadde satt min lit til at gjorde nøytrale beregninger! :smiley:

Jepp, tror du treffer bedre her for å si det sånn. Vi får ihvertfall en grei antydning fra steamspy i morgen.

Estimerte salgstall


PS! tallene beregnes ut fra tre dager med sampling, så det lagger. Se også på avviket, det sier mye om hvor bra tallene er til å stole på. Akkurat nå står det f.eks: “Players in the last 2 weeks: 516 ± 1,009 (42.34%)”, så mellom -500 og 1500 spillere. :smiley:

2 Likes

Jeg bruker å dele på to for å ha et greit utgangspunkt med den kilden. Kanskje 3 også.

Hehe ja den var drøy. Må nok dele på 10 der :slight_smile:

2 Likes

hvis det er standardavviket han oppgir og dataene er normalfordelte er det 2 standardavvik som nesten alle dataene ligger innenfor (95%)og ikke 1 standardavvik (68%)

Steamdb har litt bedre oppløsning for å se samtidige spillere enn steamcharts, et lite hakk ned nå

Peak i går var 218 spillere 23:00 norsk tid.

3 Likes

Kan vi ta ut “Motstand” rundt 55? :smile:

8 Likes

Nå hoppet spillere opp til 219

4 Likes

227! ny ath

5 Likes

Ser bra ut nå da, kjøpe som pokker i måren !

1 Like

Merker jeg går glipp av mye som ikke har fulgt med på hegnar online “Jeg håper på 250 000 salg i løpet av neste uke”

2 Likes

Tørr å påstå at H&S har mer views ass ;D

3 Likes

Denne Bagger karakteren som hevder voldsomt salg - hvem er egentlig det? En svindlertype?

2 Likes

Det beste er å overse han, og helst ikke vie noe som helst oppmerksomhet til han, da blir alt mye lettere

6 Likes