Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Fant oversikten fra januar salg så vi beholder bakkekontakten :slight_smile:

Q1 tallene var ikke spesielt gode. TSW ultimate edition lå på 5. plass en stund.

3 Likes

Spillet begynner å bli pop i Brasil

Viser vel at så lenge det ikke er et steamsalg så må man nesten ligge top3 for at det skal generere noe særlig med inntekter.

3 Likes

Tester hide and Shriek Nå. Synes det er litt festlig. Snappy gui.

Get THRUMPED!

1 Like

fått med 3 kompiser spilt 3 runder nå, er litt lettskremt så livredd for å plukke opp kula, vant 1 tapte 2

2 Likes

Trikset er å smelle opp masse feller i samme rom som de andre har sitt alter, så står du å camper :stuck_out_tongue:

15-16MNOK, som de hadde i inntekter i Q1 på online games, er jo litt penger det også.

1 Like

Ja, men det kom ikke av det steam salget - jeg ble overrasket over at inntektene i denne kategorien falt på tross av dette.

1 Like

Large scale mmo lever jo på ingame purchases, så om det er lite nytt å kjøpe…

Er overbevist om at det bidro ganske bra til resultatet i Q1. Disse salgene er viktig for å få folk i spillet, og som Evil sier, bidra til nye kjøpere av in-game ting og tang. De gir også gode inntekter der og da. Problemet er at de stadig mister spillere, og derav inntektene som blir lave for hver måned som går.

Så CE kommer beleilig og det skal ikke så mye til før de begynner å tjene penger på bunn.

Det bidro, men ganske marginalt. Overraskende nok. TP lå også mellom plass 30 og 20, og offline games var heller ikke noe å juble over det kvartalet.

1 Like

Om noen vil se stream live stream mens en skriver her er det bare å gå inn på nedenfor livestream :slight_smile:

Hide and shriek ligger vel på 59 nå global list…

1 Like

Hvordan vet du at TSW-salg i januar ikke bidro så mye? Er jo vanskelig å si i og med at inntektene utenom salgsperiodene går nedover etter hvert som spillet blir eldre.

Jeg tror disse salgene er svært viktig for spillet.

Siden det ikke var noe korrelasjon mellom salget og økt omsetning.

Det vet vi ikke uten å få et mer detaljert innblikk i Funcoms regnskap.

joda, men det alteret skifter posisjon for hver orb du bruker på alteret.

Noen som har sett på dette. Samarbeid med funcom inspirert av TSW

1 Like

Det vi vet er at 3 produkter på topp 30 hvorav et av de var oppe på plass 5 ikke ga noen synlig effekt på omsetningen i Q1. Jeg ble veldig overrasket over dette selv, men kan ikke se bort fra fakta, det virker rett og slett som det skal mer til for å ha noen særlig effekt.

Hvis du ser på tallene for februar og mars så tror jeg svaret ligger der. Det er klart at effekten forsvinner hvis du har en tilsvarende dårlig måned, mars, som slår kontra på januar.