Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Snittet av spillere i Q1 var høyere enn både Q3 og Q4 2015, men omsetningen var lavere. Mars og februar var først og fremst dårlige målt mot januar.

Se på steamtallene. Snittet for januar er over det dobbelte av mars. Mener du fortsatt at januarsalget ikke har betydning?

Jeg snakker om betydning for omsetningen i selskapet. Det meste av inntektene går utenom Steam.

Men du sier jo at januarsalget bidro marginalt for omsetningen. Uten det hadde de hatt et langt lavere snitt, og tilsvarende lavere inntekter in-game for både januar, februar og mars. I januar kjørte Funcom det samme salget fra sine hjemmesider.

Skal ikke diskutere mer på det siden vi ikke vet helt sikkert uten å få innblikk, men jeg er overbevist om at disse salgene er svært viktige for Funcoms omsetningstall, som med så mange andre spill på Steam.

Logisk sett så er jeg enig med deg - det burde ha stor innvirkning, og jeg trodde på forhånd at vi ville se dette tydelig.

Jeg tror forklaringen er at en stor del av omsetningen fortsatt kommer fra utenfor Steam, og vi legger stor vekt på toppen av isberget vi ser som utgjøres av Steam der vi har mer tall og verktøy.

2 Likes

I januar matchet de det samme salget utenfor Steam.

Men siden spillertallene falt såpass mye i februar/mars, mistet de en del av effekten av januarsalget.

Det er min mening, eller hva jeg tror i alle fall :slight_smile:

1 Like

Det stemmer, men de inntektene kommer trolig i stor grad fra gamle kunder og da hadde ikke salget like stor effekt (men igjen har vi få verktøy der så det blir spekulasjon). Det eneste jeg sier er at det blir feil å ignorere omsetningen, input ser mye bedre ut, men output er den samme.

Som Evilfreud sa det

Ja men plassering nr 5 på Steam den genererer penger. Vil tippe de tjente et par millioner i januarsalget eller der omkring.

Ja men sykt mye mer i forbindelse med et salg(halloween,jul,sommer++) enn når det ikke er det.

1 Like

Poenget er at de tjener penger på salgene. Uten dem hadde de hatt en betydelig lavere omsetning etter min mening.

Det kan være vi snakker forbi hverandre her litt. Ja de tjente sikkert en million eller to (NOK).

Jeg sier ikke at det er null betydning :slight_smile:

1 Like

Ja muligens er vi enige. Men jeg tror en 5. plass kan gi opptil 1MNOK i omsetning på en dag. Faller imidlertid ganske kjapt ved lavere plasseringer.

1 Like

:slight_smile:

Setter jeg pris på en god diskusjon @holmes og @koe! :slight_smile:

8 Likes

Fortsatt en veldig god trend på dette spillet


Ikke rart med tanke på hvor bra det er.

3 Likes

183 spillere nå, mot 156 på samme tid i går. Men går litt opp og ned.

3 Likes

201 spillere nå. Ikke verst.

1 Like

Spillet er bra derfor… har du spilt det ?

Nei har ikke fått testet det ut enda, men har kjøpt det så skal få gjort det snart. Som stor fan av Civilization har jeg kjøpt meg det nyeste i serien - må få tid til det også :blush:

205 in-game nå

1 Like

Skal love deg at du vil like det… Det er helt knall, jeg er meget kresen på spill selv. Civilization er bra det og. Men dette er veldig gøy for sånn av og til… hehe spilt fem timer nå… på nr 49… windos listen global.

207 in game nå og 93,51 % wery positive. Og Tsw oppe på en 126 plass… hmmmm