Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Ayowei han er fra Taiwan, og det er de fleste af hans viewers nok også.

1 Like

Ok. Jeg kjørte bare teksten i Google Translate og der sto det kinesisk,

Jeg hadde 2 matcher mot denne karen her, vant den første lett, den andre ble jevn som bare det, trodde jeg hadde han da jeg helt på slutten fikk spell summon altar og min røde orb var rett foran meg. Men jeg fant ikke alteret mitt, delvis pga. den “djevelen” brukte spell som gjorde alt meget mørkt og han vant kampen. Klokka 12 måtte jeg gi meg (hadde veldig lyst til å fortsette), men dette har potensiale, det er det ikke tvil om.
Et nesten ikke-voldelig multiplayer-spill ift. mye på markedet.
Noen ideer for å gjøre det enda bedre:
nye maps, flere som kan spille samtidig mot hverandre og chat/andre sosiale elementer.

@novalusus: Nå står det 1-1. vi får ta en avgjørende runde senere. Dette var rett og slett gøy og spennende uavhengig av hvordan det går med spillet salgsmessig.

8 Likes

H&S hadde foresten ca 5k viewers i går :wink:

5 Likes

For å tolke 3075 ( siden det har vært litt missforståelse her før).

Så er det mellom 1659 og 4491 spillere.

Helt innenfor siden vi vet det er 3 dagers latency på tall.

2 Likes

Antall spillere, spennende å se hva peak blir i dag og til helgen, spesielt selve halloween

2 Likes

Om de ikke har heftig sammarbeid med div youtubere/streamere PÅ halloween/nå til helgen, så tror jeg løpet allerede er kjørt…

5 Likes

Kjørt i forhold til hva?

1 Like

Har ikke rigtig fulgt med på twitch tv den seneste tid fordi jeg er i japan og ikke har så meget tid, men det virker jo som et oplagt spil for lirik eller sodapoppin til sub sunday eller shit show saturday

1 Like

Har du prøvd spillet ?

Hvorfor? De har 105 spillere nå mot 88 i går på samme tid. Positivt spør du meg. Kan nevne at ungene ble helt ville når de så spillet og bestemte seg for å bruke sparepengene sine på det, og de kjente også til en av youtuberne (SSundee) som jeg ikke har snøring på hvem er. Men han hadde mange abbonenter, og når han spilte det så måtte det være kult. Jeg kommer tilbake til hvordan det har gått på et senere tidspunkt.

3 Likes

Også greit å vite at man må ha 2 uker med data før man ser en trend, rett og slett for de ulike ukedagene og helgen har ulik spillemønster.

Så det kan være naturlig at torsdag har mindre enn onsdag men mer enn tirsdag. Spillet selger bedre idag enn på launch. Det bør være et paradoks som sier at utviklingen er positiv.

3 Likes

Funcom kursen er alltid litt treg på å reagere. Jeg ser på launch av Hide and Shriek som en suksess allerede, og tror det vil vises i kursen snart nok. Spesielt når vi får flere tall som kan vise at Funcom tjener litt på dette spillet.

2 Likes

Tror kursen vil trigges av hype rundt CE, dette kommer nå snart fra november

6 Likes

Ser ikke rigtig nogen grund til at kursen skulle stige på de stats vi har set indtil nu for hide and shriek, men jeg ser helt klart muligheder for at det kan blive en succes. Som investor kan jeg langt bedre lide den her type spil end the park, det her kunne jo potentielt set blive et mini dead by daylight, det har helt klart expandable design.

5 Likes

I morgen starter Steam opp med Halloweensalget, som går i perioden 28/10-1/11. TSW ligger allerede på en 99 plass på topplisten (global), og jeg tipper begge spillene vil få litt reklameverdi fra hverandre. Kanskje de selger en samlepakke?

2 Likes

Det er vel det faktum at Funcom for andre gang presiserer at de ikke forventer inntekter av betydning fra HS som medfører dagens kursnedgang. Ingen skal i hvert fall kunne beskylde selskapet for “haussing” eller inflasjon i børsmeldinger lengre enten det dreier seg om det ene eller andre i motsetning til pre TSW hvor de regelmessig sendte meldinger til markedet.

Ikke engang sikkert de sender ut flere meldinger rundt CE fremover og heller ikke nødvendigvis ved første lansering i januar 2016 i og med at denne informasjon tross alt er kommunisert tidligere.

2 Likes

Funcom er tilstedet i diverse aksjefora og ser at noen prøver å overhype. så det er bra de prøver å dempe.

1 Like

hahaha :smiley:

Tror nok det kommer flere meldinger her ifbm CE, men de blir av nøytral karakter. Informasjonsmessig så har FUNCOM lagt seg på samme linje som PDX og ikke STAR. Så kan man diskutere hva som er mest aksjonærvennlig. Tradere foretrekker nok STAR-info-policy.

3 Likes